Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@20:38:18 GMT

صادرات غیرنفتی به عراق جلوتر از برنامه است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۱۳۵۷

صادرات غیرنفتی به عراق جلوتر از برنامه است

بغداد – ایرنا – رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: اهداف صادرات غیر نفتی ایران در عراق درحال حاضر 28 درصد از برنامه جلوتر است.

به گزارش ایرنا، 'ناصر بهزاد' روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر مبنای میانگین نرخ رشد 8.5 درصدی صادرات غیر نفتی و تحقق حدود 4.5 میلیارد دلار از محل این صادرات، می توان گفت که ما از اهداف صادراتی به عراق، 28 درصد جلوتر هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای صادرات ایران به عراق در شرایط مختلف سه سناریو مبنی بر اهداف کمی صادرات غیر نفتی در سال 1397 پیش بینی شده است که بر این اساس تقویت صادرات کالاهای ایرانی به عراق پیگیری می شود.
رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به رویکرد حمایتی سازمان توسعه تجارت ایران برای تسهیل و تثبیت شرکت های ایرانی در عراق گفت: برنامه ریزی برای صادرات به عراق تا افق 1404 به میزان حدود 20 میلیارد دلار متصور می باشد.
وی همچنین با توجه به اهمیت عملیاتی شدن الزامات مختلف برای تحقق و پیاده سازی اهداف بازرگانی در عراق، تاکید کرد که از جمله این الزامات می توان به توافق جامع مشترک بازرگانی دو کشور، حضور شرکت های بزرگ صادراتی، شبکه سازی برای توزیع، استفاده از خدمات موسسات مالی، انجام اقدامات زیرساختی برای رفع کامل موانع گمرکی، حداکثرسازی ظرفیت های مرزی و ... اشاره کرد.
وی همچنین اعلام کرد که 26 عنوان برنامه مصوب برای توسعه روابط بازرگانی ایران و عراق تدوین شده که پیاده سازی آن در شرایط پیش رو با تثبیت نظام سیاسی عراق با جدیت دنبال می شود.
به گفته بهزاد، دراجرای برنامه یاد شده توسعه صادرات غیرنفتی، توسعه صادرات انرژی، اعزام و پذیرش هیات های تجاری، برگزاری و مشارکت های نمایشگاهی، توسعه و نفوذ کالای ایرانی، ملاقات و روابط مستمر دیپلماتیک، مشاوره های تخصصی و کمک به افزایش دانش شرکت ها در امر بازاریابی و ... مرد نظر می باشد.
بهزاد همچنین نقش هدایت و کارگزاری اتحادیه ها، انجمن ها اتاق های بازرگانی، اتاق های تعاون و خانه های صنعت و معدن و تجارت ایران را در انجام برنامه ریزی مبنی بر توسعه مشترک همکاری های دو کشور در زمینه اقتصادی را بسیار برجسته دانست.
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عراق افزود: لازمه تحقق برنامه های مذکور 'ایجاد نظام در شرکت های توانمند برای تشکیل زنجیره تولید' و 'تامین و توزیع در محور سرمایه گذاری' خواهد بود.
خاورم*4*380**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد عراق صادرات غير نفتي كالاي داخلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: استان آذربایجان شرقی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز در سومین روز از ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، رویدادهای مهم و متنوعی را پشت سر گذاشتند.

 با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، یونس ژائله، رئیس اتاق تبریز و مقامات اقتصادی از کشور سوریه، تفاهم‌نامه‌های همکاری فی‌مابین استانداری آذربایجان شرقی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی سوریه و ستاد اقتصادی ایران در کشور سوریه برگزار شد. در پی امضای این تفاهم‌نامه اتاق بازرگانی تبریز ‌همکاری‌های خود با این کشور را گسترش می‌دهد و توانایی مشارکت در ظرفیت‌های تازه‌ و استفاده نشده کشور سوریه را به دست خواهد آورد.

همچنین در رویدادی دیگر با حضور استاندار آذربایجان شرقی آیین افتتاح واحد تولید انواع کفش و کفی ورزشی با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت تکین فراوران راه ابریشم و برند نینوس ژاپن در منطقه ویژه اقتصادی سهلان برگزار شد.

همچنین با حضور مقام عالی استان تفاهم‌نامه همکاری برای تولید اکسل خودرو بین کارخانه محورسازان نورمک از استان آذربایجان شرقی با یک شرکت از کشور ترکیه در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

از سوی دیگر تفاهم‌نامه ایجاد شهرک صنعتی ویژه شیشه استان آذربایجان‌شرقی هم در روز دوشنبه در ایران اکسپو ۲۰۲۴ امضا شد.

لازم به ذکر است ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو ۲۰۲۴، از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

 

دیگر خبرها

  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • جنگ کریدورها در خاورمیانه
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • النجباء: مقاومت عراق بانک اهداف بزرگی دارد
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو