Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان گفت: مسابقات منطقه‌ای مناظره دانشجویان ویژه شمال و شمال غرب کشور به میزبانی دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حسین فرختار امروز (سه‌شنبه، ۲۴ مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با محوریت برگزاری مسابقه منطقه‌ایی مناظره دانشجویان به میزبانی دانشگاه گیلان گفت: بعد از انقلاب مشروطه، ایران اسلامی اولین کشور دارای قانون اساسی و آموزش و پرورش در منطقه بوده و در مقایسه با سایر کشورها، مسیر توسعه و پیشرفت را طی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان با بیان اینکه ایران اسلامی حدود یک قرن جزء اولین‌ها بوده اما فاقد کارنامه مثبتی در توسعه و پیشرفت است افزود: سرمایه شرط لازم توسعه اما برخورداری از نیروی انسانی توانمند و متعهد شرط کافی برای توسعه و پیشرفت است.

 

وی آموزش و توانمندکردن نیروی انسانی را یک ضرورت خواند و بیان کرد: تعلیم و تربیت مقدم بر همه چیز است و باید حس پرسشگری، نقد و مهارت گفتگو در آموزش و پرورش یک اصل قرار گیرد.

 

فرختار با بیان اینکه در بررسی علل توسعه باید توامان به مسایل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توجه داشت تصریح کرد: توسعه و رشد جامعه باید توامان بوده چراکه گفتگو اصل حرکت روبه پیشرفت است.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقه منطقه‌ایی مناظره دانشجویان تصریح کرد: در این مسابقه دانشجویان با بهره‌گیری از نقد و گقتگو در قالب مناظره مسیر پیشرفت کشور را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان با بیان اینکه این مناظره با محوریت ۶۵ گزاره احصاء شده از دانشجویان دانشگاه گیلان که به تائید کمیته علمی مسابقات رسیده است، برگزار می‌شود، اظهار کرد: دانشجویان در قالب گروه‌های چهارنفره به مدت ۱۶ دقیقه با یکدیگر مناظره کرده و به بیان مطالب خود می‌پردازند.

 

وی از داوری اعضای هیئت علمی با رتبه دانشیاری در این مسابقات خبر داد و افزود: هفتمین دوره مناظرات ملی دانشجویان در سه سطح استانی، منطقه‌ایی و ملی برگزار و جایزه خواجه نصیرالدین طوسی به برگزیده نهایی اهدا می‌شود.

 

فرختار با بیان اینکه گیلان میزبان مرحله منطقه‌ای شمال و شمال غرب است گفت: این مسابقات با حضور  ۱۲ گروه از دانشجویان هفت استان از ۲۹ مهر به مدت چهار روز در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

 

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین ایلام اوقات فراغت شیراز وزیر ارشاد وزیر علوم تحقیقات و فناوری مناظره دانشجویی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران دانشگاه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در جمع کارگران و کارگزاران مجتمع دخانیات گیلان در رشت اظهار کرد: تکریم از کارگران و جامعه کارگری و بهبود پرداخت دستمزد و مزایا موجب شور و نشاط می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد و بیان کرد: بالا رفتن ضریب امنیت شغلی در گیلان کاهش نرخ بیکاری را توأم شده است.

آقاجانی با بیان اینکه بازار عرضه و تقاضای کار در گیلان به تعادل نسبی رسیده است، گفت: امنیت شغلی برای کارگران گیلانی نسبت به گذشته تضمین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش نیروی ماهر در شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: امروزه احساس اینکه پشت درب کارخانه‌ها نیروی کار ماهر و آماده وجود دارد، دور از منطق است.

ارتباط مستقیم توسعه کشور با جامعه کارگری

«محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران همچون حافظان امنیت و سلامت و دیگر گروه‌ها در شبانه‌روز برای ارتقای کشور زحمت می کشند.

به گفته وی جامعه کارگری در پایداری امنیت اقتصادی کشور، رشد، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور سهیم هستند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اثر مستقیم حال خوب کارگر با حال خوب جامعه، بیان کرد: اگر حال کارگر و اقتصاد خوب باشد جامعه در مدار پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

کد خبر 6090374

دیگر خبرها

  • ارسال ۴۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره فصلی رسانه‌های گیلان
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه