Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@11:11:06 GMT

دروس دانشگاهی بازنگری می شوند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۱۵۱۸

دروس دانشگاهی بازنگری می شوند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بازنگری در دروس دانشگاهی نیز خبر داد و تأکید کرد: بیش از هفت هزار عنوان درس بازنگری شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، منصور غلامی در نشست شورای آموزش عالی شهرستان گرمساربا اعلام این خبرگفت:هرچند در اجرای این طرح دانشگاه‌های بزرگ جاافتاده‌اند اما در ساختار فعلی آن رشته‌های قدیمی و سنتی تغییر خواهند کرد و از سوی دیگر در توسعه و مجوز دادن برای جذب رشته‌های جدید می‌بایست بامطالعه دقیق همراه و تنها رشته‌های موردنیاز کشور در دانشگاه‌ها جذب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی  کاهش دانشجورا معضلی برای دانشگاه‌های آزاد کشوردانست و گفت: این دانشگاه‌ها باید برای سرپا نگه‌داشتن خود، تلاش بیشتری کنند.

 

غلامی به مشکلاتی مانند کمبود دانشجو و صندلی‌های خالی در بخش غیردولتی اعم از دانشگاه آزاد، پیام نور و دانشگاه‌های غیرانتفاعی‌ها اشاره داشت وافزود:  با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت باید بخش خصوصی را برای ارائه خدمات بهتر، حمایت کند و ما نیز در وزارت خانه خود را موظف به حمایت از این دانشگاه‌ها می‌دانیم اما از سوی دیگر نیز باید گفت در سال‌های پیش متأسفانه سیاست غلط توسعه کمی دانشگاه‌ها بدون در نظر گرفتن آینده‌ای بدون دانشجو در رأس امور قرار داشت تا امروز این مشکلات پدید آید.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برتلاش بیشتر دانشگاه آزاد برای سرپا نگه‌داشتن خود تاکید داشت وادامه داد: اعلام ظرفیت‌های اضافی دوره‌های پزشکی و پیراپزشکی و همچنین کمک در چارچوب ضوابط و مقررات و نظارت کیفی در زمره اقداماتی هستند که در کنار کمک‌های دولتی به دانشگاه‌های بخش خصوصی می‌بایست در دستور کار قرار گیرند.

 

وی بابیان اینکه با توجه به گسترش وسیعی که در سال‌ها گذشته در حوزه دانشگاه‌های آزاد وجود داشت و کمبود دانشجو که امروز وجود دارد، باید تعدادی از واحدها که از جمعیت کم برخوردار است، به‌ناچار جمع شوند، گفت: دانشگاه‌های آزاد اسلامی باید برای سرپا نگه‌داشتن خود تلاش بیشتری کرده و درآمدزایی کنند تا از پس مشکلات برآیند.

 

غلامی بابیان اینکه بخشی از اساسنامه دانشگاه که با ظرفیت قانونی وزارت علوم همراه بود، اصلاح‌شده است، افزود: در مورد دانشگاه‌های پیام نور و مشکلات ناشی از صندلی‌های خالی آن‌ها نیز باید گفت این دانشگاه‌ها می‌بایست با ستاد مرکزی در تعامل باشند و هر سرویسی که می‌توانند در راستای مأموریت توسعه آموزش عالی از فضاهای آموزشی بگیرند، با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشارکت با مراکز رشد، صورت دهند.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین گفت: دانشگاه‌هایی که در دستگاه‌های مختلف اجرایی مانند وزارت دفاع، دانشگاه فرهنگیان و صداوسیما و ... جمع شده‌اند نباید با سایر دانشگاه‌ها موازی کاری کنند.

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی کانون های مساجد پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین ایلام اوقات فراغت شیراز وزیر ارشاد اردبیل شورای آموزش عالی وزیر علوم تحقیقات و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان کنکور سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی

حامد خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در بجنورد اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری اردیبهشت ماه 1403 با حضور یک هزار و 468 داوطلب در دو دانشکده پزشکی و دانشکده مهارت و کارآفرینی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار می‌شود.

معاون امور آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد بجنورد بیان کرد: دانشگاه آزاد بجنورد در روز 5 شنبه میزبان هشتصد و 61 داوطلب در دو رشته علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی است که از این تعداد پانصد و پنج نفر از داوطلبان خانم و مابقی داوطلب آقا هستند.

وی افزود: در روز جمعه نیز ششصد و هفت نفر از داوطلبان خانم رشته علوم تجربی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در ماراتن کنکور سراسری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

حامد خراسانی تصریح کرد: آزمون سراسری علوم انسانی، ریاضی و فنی و تجربی در شیفت صبح روزهای 5 شنبه و جمعه راس ساعت 8 صبح آغاز خواهد شد که که درهای حوزه های امتحانی راس 7:30 بسته خواهد شد که لازم است داوطلبان نیم ساعت قبل از بسته شدن درهای حوزه های آزمون در محل دانشگاه حضور داشته باشند زیرا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه های امتحانی ممانعت خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر داشتن کارت شناسایی معتبر برای ورود به حوزه آزمون گفت: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط‌، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن همراه داشته‌ باشد و از آوردن هرگونه وسایل اضافی از جمله کیف دستی، دستگاه های الکترونیکی(تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و...)، ماشین حساب، یادداشت و .... خودداری کنند.

خبرنگار: لادن لنگری

کد خبر: 1228151 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • دفترچه سوالات کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود
  • میزبانی دانشگاه آزاد بجنورد از داوطلبان کنکور سراسری در سه گروه آزمایشی اصلی
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان