Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@15:48:10 GMT

کارگران معدن «آق دربند» ۱۴ ماه مزد معوقه طلبکارند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۱۵۸۶

منابع کارگری در معدن آق دربند گزارش دادند: معدن زغال سنگ آق دربند بزرگترین و قدیمی‌ترین معدن زغال سنگ در شمال شرق کشور است که در کنار روستایی به همین نام در شهرستان سرخس و ۱۴۱ کیلومتری مشهد واقع است و کارگرانی که در این معدن کار می‌کنند حدودا ۱۴ ماه بابت مزد معوقه طلبکارند.

به نقل از کارگران این واحد معدنی گفته می‌شود که طلب انباشته آنها مربوط به دستمزد ماه‌های سال گذشته و سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این پرداخت حق بیمه این کارگران نیز با مشکل روبرو است.

محمدزاده (مدیرعامل معدن زغال سنگ آق دربند) با تأیید عدم پرداخت حقوق کارگران این واحد معدنی گفته است: کارگران باید میزان تولید را افزایش دهند تا با افزایش درآمد بتوانیم مطالبات معوق شده کارگران پرداخت کنیم.

حمید علیزاده (دادستان سرخس) نیز با تایید مشکلات کارگران معدن آق در بند تاکید دارد: عملکرد ضعیف مدیران سابق و همچنین سهامداران معدن آق دربند سرخس باعث بی‌اعتمادی کارگران نسبت به شرکت بهره‌بردار این واحد معدنی شده است و آنها خواهان عزم جدی برای رفع مشکلاتشان هستند.

وی معتقد است: لازم است سهامداران به‌طور جدی پای کار بیایند و مشکلات متعددی که کارگران این معدن دارند را برطرف کنند.

گل بابایی (نماینده آستان قدس رضوی) نیز با اشاره به اینکه پرداخت مطالبات مزدی کارگران معدن آق دربند نیاز تامین منابع مالی دارد، افزود: در این مورد آستان قدس تصمیم دارد با فروش بخشی از دارایی‌های خود معوقات مزدی کارگران آق دربند را پرداخت کند.

به گفته وی، مجموع معوقات مزدی کارگران زغال سنگ آق دربند حدود ۴۰ میلیارد ریال است که در صورت ادامه روند فعلی، بر میزان مطالبات کارگران افزوده می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران خراسان رضوی کارگران سرخس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۲۴۲ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۲۰ تشکل شامل ۱۹۰ تشکل کارگری و ۳۰ تشکل کارفرمایی فعال و ۲۲ تشکل دیگر غیرفعال است.

وی تاکید کرد: تمامی کارفرمایان موظفند از اول فروردین‌ماه امسال ماهانه پنج میلیون ریال به‌عنوان حق تاهل کارگران در راستای قانون جوانی جمعیت محاسبه و پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید

تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان

مولوی اضافه کرد: پارسال هفت هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری با هدف رعایت ایمنی در محیط کار و پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای کارگران استان انجام شد.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۴۵ دوره آموزشی برای دو هزار و ۳۵۲ کارگر و کارفرما در چهارمحال و بختیاری برابر افزون‌بر ۲۰ هزار نفرساعت برگزار و همچنین دو هزار و ۴۸۰ فقره مشکل بین کارگران و کارفرمایان این استان در هیئت‌های حل‌اختلاف رفع شد.

مولوی گفت: در حال حاضر ۱۰۵ هزار کارگر در این استان بیمه هستند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۳۴ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری در سه هزار و ۲۷۶ تعاونی این استان عضویت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار لرستان از کارگران یک معدن
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • شعر «موسی عصمتی» در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور