Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@04:25:12 GMT

باغ معلق؛ محوری سبز و عظیم بر روی شهر

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۱۶۲۴

باغ معلق؛ محوری سبز و عظیم بر روی شهر

رکنا: گروه معماری "راجر استرایک هاربر+همکاران" طرح عظیمی از یک باغ معلق ارائه کرده است.

طراحی شهری در قرن 21 به موضوعی مهم بدل گشته و برنامه های جامع شهرسازی یک هنجار عظیم شده اند. همانطور که مسیرهای سواره (خودروهای شخصی، مونوریل، مترو و اتوبوس) در طراحی شهری حائز اهمیت هستند، فضاهایی هم به عنوان محور ارتباط اصلی برای افرادی که به پیاده روی علاقه دارند در نظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه معماری "راجر استرایک هاربر+همکاران" طرح عظیمی از یک باغ معلق به طول 1.2 کیلومتر را ارائه کرده اند که به عنوان بخشی از محور اصلی شهر و افق نوظهور شنزن به شمار می رود.

به گزارش آرل، طرح باغ معلق شنزن به طور مستقیم با مجموعه سیستم حمل و نقل عمومی خیابان و زیرزمینی مرتبط است. سلسله مراتبط حمل و نقل شهری، یکی از ویژگی طراحی باغ شنزن به شمار می رود: حرکت سریع از طریق حمل و نقل زیرزمینی به سرعت متوسط ماشین ها در خیابان و در نهایت به سرعت روان و آهسته بر روی باغ معلق می رسد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

این جریان یک رویداد مفهومی است و تا حدودی دارای تناقض می باشد. مثلا در ساعات ترافیک گذر از روی باغ برای افراد سریع تر از گذر توسط خودروهای شخصی است، در ساعات خلوت شهر حرکت آهسته بر روی باغ به یک تفریح بی نظیر در میان درختان تبدیل می گردد.

طراحی پل Bridge معلق دارای انواع دسترسی های فرعی است تا ورود و خروج به خیابان های مجاور را برای کاربران ایجاد نماید. در طول چند سال گذشته شاهد پروژه هایی به این وصف بودیم که به نقاط شاخص شهر تبدیل شده اند.

پروژه پارک High line از گروه معماری دیلر و اسکوفیدو جزء اولین سبک از طراحی باغ معلق یا پارک هوایی در شهر بود. سپس گروه معماری MVRDV با تغییر کاربری یکی از بزرگراه به باغ معلق در شهر سئول کره جنوبی، یکی از شاخص ترین فضاهای شهری را رقم زد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پشت پرده مهمانی مختلط ایرانی ها در سفارت فرانسه ! مردی در تربت حیدریه با خودرو همسرش را له کرد و کشت / زن بیچاره مهریه اش را خواسته بود! این مرد بابلی پس از مرگ زنده شد! از گرگ آقا و گشنه تا آشفته و مفتول !! / عجیب‌ترین اسامی دختر و پسر ثبت شده در ثبت احوال مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آخرین مهلت ثبت نام برای دریافت سود سهام عدالت جزییات فاجعه خونین در هسته مرکزی بجنورد درگیری شدید فوتبالیست و خواننده‌ مشهور ترک جنجال به پا کرد / شوخی با همسر خواننده آغاز ماجرا بود +تصاویر عروس کچل پس از ماه عسل به دادگاه تهران شکایت کرد + عکس دستگیری گردانندگان باند «داف‌های تهران» در فیس‌بوک! فریبا در تریلی شوهرش عکس او با عروس جوان را دید! فوری / ربوده شدن 14 نیروی بسیجی و هنگ مرزی میرجاوه شوهرم گفت برو چون زن دیگری را دوست دارم!/ میهمانان اتاق پیرزن چه کسانی بودند؟! پرونده پولشویی میلیاردی در یک روستا گرگان فرار جالب قاتل تهرانی !

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه پل Bridge معماری دسترسی شهر اینستاگرام راجر عکس تصاویر ایران قتل مرد پرونده فیلم زندگی خانواده دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در نخستین گردهمایی گروه‌های مردمی و جهادی و وزارت راه و شهرسازی متشکل از بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی که با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: دوره‌های مختلف بازآفرینی شهری در حوزه اطلاع‌رسانی، ترغیب مردم به بازآفرینی شهری، مشارکت مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده، چگونگی دریافت پروانه نوسازی و چگونگی دریافت حمایت‌های مالی برای گروه‌های جهادی برگزار شد.

وی بیان کرد: مقرر است تا از فردا این دوره‌های آموزشی از سوی گروه‌های جهادی در ۳۱ استان و ۴۵۰ شهرستان تکرار شود و مردم با حقوق خود در بافت‌های فرسوده آشنا شوند و اقدام به نوسازی کنند. با برگزاری این همایش و دوره‌های تخصصی انتظار داریم تا از فردا بسیج سازندگی، گروه‌های معین خود را به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها معرفی کند تا ۵ رزمایش تا مهرماه امسال در همکاری با گروه‌های جهادی برگزار شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا شعار سال محقق و از ظرفیت‌های مردمی برای نوسازی بهره کافی گرفته شود.

کد خبر 6098536 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • معلق ماندن مردم در تاب پارک سیرجان در پی قطع برق
  • بهره‌گیری از بازی‌های ویدئویی در برنامه‌ریزی شهری
  • بهره‌گیری از گیمیفیکیشن در برنامه‌ریزی شهری