Web Analytics Made Easy - Statcounter

اساتید٬ کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان در دهه اول ماه صفر به عزاداری و روضه‌خوانی پرداختند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اساتید٬ کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی لرستان به یاد سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش در دهه‌ اول ماه صفر همچون ایام محرم به سوگ نشستند و با عزاداری و روضه خوانی ارادت خود را نسبت به ائمه(ع) نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در این مراسم معنوی سخنران برنامه حجت الاسلام پورنجف با اشاره به ذکر و یاد خدا بیان داشت: ذکر و یاد خدا باید در لسان٬ قلب و عمل خودش را نشان بدهد؛ زیرا ما سه نوع ذکر لسانی (زبانی)٬ قلبی (درونی) و عملی (در عمل) داریم.   وی گفت: عقل ٬ حیا و دین سه تحفه الهی اند که خداوند در سرشت بشر قرار داده تا انسان راه درست را از نادرست و حق را از باطل تشخیص بدهد و عقل رکن اصلی است.

پور نجف سپس اظهار داشت: هر مکتبی دارای یک سری پند و اندرز برای پیروان خود است. در مکتب اسلام که دین اکمل است حاوی یک سری موعظه‌ها و ادعیه و ذکرهاست که در اصول کافی ما شاهد مباحث کلی و اخلاقی و دینی هستیم و در اولین باب اصول کافی از عقل و جهل صحبت به میان می‌آید و جایگاه عقل و منطق را به ما گوشزد می‌کند.

وی در خصوص ذکر لسانی بیان داشت: ما برای یاد و ذکر خدا نیاز به اسم داریم. خداوند خودش می‌فرمایند: مرا یاد کنید تا شما را یاد کنم. وی قرآن کریم و ادعیه‌هایی که از طرف معصومین (ع) برای ما آورده شده اند ٬ مثل دعای جوشن کبیر را جز منابعی دانست که دارای اسما خداوندند.

حجت الاسلام نجف پور در پایان اظهار داشت: ما از اذکار و دعا‌هایی که از ائمه (ع) بدست ما رسیده است باید استفاده کنیم و با آن اسماء متبرکه خدا را یاد کنیم.   وی استقامت در دعا را دومین رکن و کثرت را سومین رکن دعا دانست و گفت: باید در دعا کردن با اسم و ذکر لسانی و قلبی و در عمل یاد خدا را با استقامت و کثرت دعا٬ برای آخرت خود در دنیا توشه‌ای جمع کنیم؛ چرا که اولین چیزی که در ذکر لسانی٬ قلبی و عملی بدست می‌آید ٬ آخرت است.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان

دیگر خبرها

  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • رقابت ۲۵ هزار و ۷۰۰ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • عزاداری زنان با لباس‌های عجیب و غریب در خیابان
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم