Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@11:55:14 GMT

گزارش: دور خیز گرجستان برای یورو 2020

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۱۷۴۰

گزارش: دور خیز گرجستان برای یورو 2020

 نمایش های خوب تیم ملی گرجستان در رقابت های لیگ ملت های اروپا، هواداران این تیم را به حضور در یورو 2020 امیدوارکرد.

به گزارش "ورزش سه"،  این روزها لیگ ملتهای اروپا در حالی در قاره سبز پیگیری می شود که  این مسابقات تا به امروز نتوانسته است جایش را آنطور که باید وشاید در میان علاقه مندان به فوتبال بازکند و میزان حساسیت این دیدارها هنوز فاصله زیادی را با مسابقات باشگاهی دارد،اما به هر حال شیوه جدید جدول بندی و قرعه کشی این تورنمنت تا حدی توانسته است تماشاگران بیشتری را نسبت به دیدار های سرد دوستانه به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

یکی از فواید و اثرات مثبت این جدول ، علاوه بر برخورد تیمهای مطرح ملی این است که تیم های رده پایین تر دیگر نه تنها کیسه گل تیم های بزرگی مانند المان ، فرانسه وپرتغال و.. نمی شوند، بلکه می توانند با رویارویی  در مقابل تیم های هم رده خود ، کیفیت تیمیشان را به شکل بهتری نشان دهند.

 تیم ملی گرجستان

یکی از این تیم ها تیم ملی گرجستان است که  که دراین چند سال اخیر رشد قابل توجهی را از خود نشان داده است  که از جمله آن  می توان به میزبانی جام  ملت های اروپا در در رده زیرنوزده   سال (2017) اشاره کرد  که با قهرمانی انگلیس به اتمام رسید. همچنین می توان به نتایج درخشان آنها در مقابل ایرلند واتریش ودرنهایت متوقف کردن تیم ملی ولز درکاردیف با همه ستارگانش  نام برد  که حاکی از رشد محسوس این تیم  نسبت به سال های نه چندان دور است.

 

 

گروه بندی سید چهارم

گرجستان در لیگ ملتهای اروپا با تیم های قزاقستان ، لتونی ، و آندورا هم گروه شده است که  تااین جا با اقتدار کامل توانسته است با سه پیروزی از سه مسابقه اخیر خود و کسب 9 امتیاز به تنهایی در رده اول قرار بگیرد و این در حالی است که تیم دوم این گروه یعنی  قزاقستان با همین تعداد بازی تنها 2 امتیاز کسب کرده است . گرجستان  امشب  با پیروزی  احتمالی مقابل لتونی می تواند حضور خودش را در سید سه قطعی نماید،  این در حالی است که  هنوز دو بازی دیگر باقی مانده است.

این صدرنشینی زمانی ارزش بیشتری پیدا می کند که می بینیم  انها هیچ گلی را در این سه بازی دریافت نکرده اند.

 

نتایج تیم ملی گرجستان

 

 آنها با دو گل گئورگی چاکوتادزه  یکی از  ستاره های تیمشان  که در خنت  بلژیک  بازی می کند و سرگئی ملای (گل بخودی)  موفق شدند ،قزاقستان را در آلماتی شکست بدهند و سپس لتونی را با تگ گل  تورنیکه اوکراشویلی  مهاجم  شاخص کراسنودار روسیه از روی نقطه پنالتی بردند و در آخرین دیدار از مرحله رفت هم  با دو گل والری کازیاشولی و تک  گل جابا کانکاوا  آندورا را درهم کوبیدند تا ثابت کنند که سطحشان از این گروه بالاتر است.

همه ستاره های تیم 

در حال حاضر بسیاری از بازیکنان گرجستان  در لیگ های معتبری مشغول به بازی هستند  که از آن جمله می توان به زننده دو گل این تیم در بازی آخر یعنی والری کازیاشولی نام برد  که در لیگ امریکا موسوم به MLS  حضور دارد و همچنین  به دومدافع شاخص وجوان این تیم اشاره کرد که هر دویشان  لژیونر هستند، داویت کوچولاوا درشاختار دونتسک و سالمون کویرکویلیا در لوکوموتیو مسکو بازی  می کنند  که با بازی  در این دو تیم مطرح، حضور در لیگ قهرمانان اروپا را  نیز تجربه می کنند.

  این را هم باید اضافه کنیم  که تورنیکه اوکریاشویلی که در کراسنودار روسیه توپ میزند توانسته جایزه بهترین بازیکن سال این کشورازآن خود کند.

 

 

 از بازیکنان جوان و آینده دار این تیم هم می شود به گئورگی ابرجانیا  در لوگوی اسپانیا  ، گئورگی پاپوناشویلی در رئال زاراگوزا و لادو ماخاشویلی در  آلباسته  اشاره کرد که همگی در تیم زیر 23 سال گرجستان هم به کار گرفته می شوند.

 

علاوه بر همه این بازیکنان ، لوان مچلیدزه هم مهاجم  28 ساله امپولی ایتالیا است که البته در بازی های اخیر به تیم ملی کشورش دعوت نشده است  ،اما بی گمان برای بازی های مهم تر او را هم به تیم فرا می خوانند.

بی شک نام این بازیکنان  ،ستاره های کشتی این کشور را در ذهن هر کسی تداعی می کند اما باید بپذیریم که فوتبال گرجستان با یک برنامه از پیش تعیین شده و با تکیه  وتوجه و البته سرمایه گذاری درفوتبال پایه  پیشرفت محسوسی کرده است

 

حضور این دسته از بازیکنان در لیگ های  روسیه ،بلژیک و اسپانیا ، بی گمان باعث ارتقای سطح کیفی تیم ملی گر جستان شده است که که حالا به رهبری ولادمیر وایس 54 ساله اهل اسلواکی آرزوهای بزرگتری را در سر می پرورانند که همان حضور در یورو 2020 است  که در آنجا رقابت به مراتب سخت تری را با تیمهای مقدونیه و بلاروس خواهند داشت که درصورت راهیابی به یورو، افتخار بی نظیری را برای کشور خود رقم خواهند زد.

 

کیاوش عزیزی

گرجستان تیم ملی گرجستان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: گرجستان تیم ملی گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان

زادشکوریان گفت: تفاهم نامه همکاری  بین دانشگاه مراغه و گرجستان در راستای دستیابی به اهداف سند چشم انداز و سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران منعقد شد.

زادشکوریان افزود: در این تفاهم نامه اساتید دو دانشگاه از خرد جمعی و تجربیات و توانمندی‌های همدیگر و امکانات دو دانشگاه برای انجام فعالیت‌های آموزشی و علمی بهره‌مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: استادان و دانشجویان این ۲ دانشگاه می‌توانند از امکانات تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، ارتباطات بین المللی و داده‌های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق بر اساس مقرارت وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و همکاری در زمینه توسعه اهداف آموزشی بهرمند شوند.

در دانشگاه مراغه ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • بایرلورکوزن رقیب جدی یوونتوس در مسیر جذب ریکاردو کالافیوری
  • درگذشت پیشکسوت فوتبال وسط زمین بازی/ کام استقلالی‌ها تلخ شد
  • اهمیت و ضرورت های راه آهن ایران ارمنستان
  • رئیس لالیگا: 5 میلیون یورو برای تکنولوژی گل زیاده!
  • مسدودیت میلیاردها یورو دارایی روسیه در سوئیس
  • سونامیِ بستری کودکان و نوجوانان انگلیسی به خاطر عوارض سیگار الکترونیکی
  • به دلیل مصدومیت: ستاره فرانسه در یورو غایب است
  • فصل برای دیونگ تمام شد/ هافبک هلندی به یورو می‌رسد