Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:27:23 GMT

110هزارتن برگ سبز چای از چایکاران شمال خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۱۷۹۱

110هزارتن برگ سبز چای از چایکاران شمال خریداری شد

لاهیجان - ایرنا - رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون بیش از 110 هزار تن برگ سبز چای از چایکاران استان های گیلان و مازندران خریداری شده است.

حبیب جهانساز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا زمان حاضر 110 هزار و 730 تن برگ سبز چای به ارزش اقتصادی 217 میلیارد تومان از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده که این میزان 12درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: از این میزان برگ سبز چای 39 هزار و 823 تن برگ سبز درجه یک و 70هزار و 907 تن برگ سبز درجه دو هستند که 25 هزار تن چای خشک با کیفیت از آنها استحصال شده است.
به گفته جهانساز ، تاکنون 164میلیارد تومان در مجموع 76درصد از مطالبات چایکاران بابت بهای برگ سبز به حساب آنها واریز شده که قدرالسهم کارخانه های چایسازی 92میلیارد تومان است و از این میزان 76میلیارد تومان معادل 83درصد تاکنون دریافت و به چایکاران پرداخت شده است.
رییس سازمان چای اضافه سی ام مهرماه را پایان فصل برداشت چای از باغ های چای اعلام کرد و افزود: یکصد کارخانه چایسازی در امر تحویل برگ سبز چای و تبدیل آن به چای خشک در استان های گیلان و مازندران فعال هستند و با سازمان چای در خرید برگ سبز چایکاران همکاری دارند.
استان های گیلان و مازندران بین 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای دارند که 90 درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است.
برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه ، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و سازمان چای کشور در این شهرستان قرار دارد.
6029/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سازمان چاي گيلان لاهيجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی

ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

به گفته او، پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.

دشتبانی گفت: خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • آمادگی حداکثری برای محافظت از گندم‌های خریداری شده در کشور
  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد