Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@10:47:37 GMT

توسعه مدیریت محتوای دیجیتال با بلاک چین

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۱۸۶۱

توسعه مدیریت محتوای دیجیتال با بلاک چین

شرکت ژاپنی سونی اعلام کرده است که قصد دارد از فناوری بلاک‌چین به منظور توسعه یک پلت‌فرم برای مدیریت محتوای دیجیتالی استفاده کند.

فناوری بلاک‌چین که اخیرا نام آن زیاد به گوش می‌خورد، کاربردهای وسیع و گسترده‌ای دارد که بیش‌تر کاربران نام آن را هم‌زمان با ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده شنیده‌اند. اما به گفته شرکت ژاپنی سونی این فناوری نوین و پیچیده کاربرد دیگری نیز دارد و آن نیز توسعه یک پلت‌فرم به منظور مدیریت حقوق و محتوای دیجیتال (DRM) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غول تکنولوژی اعلام کرده که قصد دارد با بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین از محتوای دیجیتالی کاربران نظیر کتاب‌های الکترونیکی (ای بوک)، موسیقی، فیلم و محتوای واقعیت مجازی محافظت کند تا به رعایت حقوق آن‌ها در عصر دیجیتالی کمک به‌سزایی کند.

سونی بر این باور است که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری‌شده هم‌چون بیت‌کوین تنها یکی از موارد مصرف و کاربرد فناوری بلاک‌چین است و کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری قادر خواهند بود با توسعه پلت‌فرم‌های متعدد کاربردهای گوناگون آن را نیز توسعه داده و به کاربران امکان بدهند که از قابلیت‌های جدید و کاربردی آن بهره‌مند شوند.

سونی هم‌چنین امیدوار است که فناوری بلاک‌چین قادر خواهد بود به کاربران فعال در فضای مجازی کمک کند و راهکارهای جدیدی را برای محافظت از اطلاعات شخصی، حریم خصوصی، احراز هویت، شیوه اشتراک‌گذاری محتوای آنلاین و هم‌چنین حفظ تمامی حقوق مرتبط به آن ارائه می‌کند.

سیستم جدید مبتنی بر بلاک‌چین می‌تواند از تمامی حقوق مادی و معنوی (حق کپی رایت) تمامی محتوای دیجیتالی محافظت کند و شرکت مذکور به تمام اطلاعات وابسته به آن دسترسی پیدا کند تا درواقع لزوم آن را بررسی کرده و به مالکیت اصلی و اصالت آن پی ببرد.

این سیستم هم‌اکنون در مرحله نمونه اولیه و آزمایش قرار دارد و درصورتی که با یک عملکرد موفقیت مواجه شود، سونی آن را تجاری‌سازی کرده و استفاده از آن را برای دارندگان IP قابل دسترسی قرار خواهد داد. فناوری بلاک‌چین درواقع نوعی دیتابیس یا پایگاه داده است که برروی یک یا چند سرور خاص قرار ندارد، بلکه برروی تمام کامپیوترهایی که به شبکه متصل می‌شوند، توزیع شده است. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری منصوب کرد.

در بخشی از حکم انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری آمده است :

«با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می رود علاوه بر انجام کلیه ماموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • راه اندازی نخستین مدرسه فریلنسری ایران
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!