Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛­­ رحمت اله مه آبادی در آیین افتتاح 10 طرح فرودگاهی که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی انجام شد افزود: باند 29 راست بتنی مهرآباد که با اعتباری حدود 130 میلیارد تومان، پس از 40 سال کم‌توجهی مدیران گذشته سرانجام نوسازی شد، با بالاترین سطح استانداردهای بین‌ المللی احداث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فرودگاه بین المللی مهرآباد به عنوان کهن ترین فرودگاه‌ کشور، نمادی از پیشتازی ایران زمین در عرصه حمل‌ونقل هوایی منطقه و جهان هوانوردی است، اظهار داشت: مهرآباد متاسفانه به دلیل بی‌مهری های دولت‌های پیشین، در چند ساله ابتدایی دهه 1390، به یکی از کانون‌ های ناکارآمدی مدیریت و به نمایشگاهی از انواع چالش‌های مختلف زیرساختی، تجهیزاتی، تسهیلاتی، کمیت و کیفیت خدمت رسانی به شهروندان و حتی چالش ایمنی در صنعت هوانوردی کشور تبدیل شده و می‌رفت تا زمینه‌ساز بروز بحران‌های بزرگ در این صنعت شود.

وی افزود: تنها در مدت 3.5 ساله گذشته، اصلی‌ترین فرودگاه ­پایتخت و مطلع خورشید رهبری انقلاب اسلامی، با تلاش‌های شبانه روزی مدیران و کارکنان بخش‌های مختلف شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و به ویژه مدیران و همکاران اداره کل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، ­قامت راست کرد و به نمادی از مدیریت علمی و جهادی و جلوه‌ای از درخشش شاخص‌های کارآمدی، توسعه کمیت و کیفیت خدمت رسانی، شهروند مداری و حتی ایمنی بدل شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها گفت: امروز مهرآباد با همه چالش‌های ناشی از کهن بودن و علیرغم وجود انبوهی از موانع و محدودیت‌ها برای ایجاد تغییر در ابنیه و اماکن، در پرتو تلاش علمی و فنی همکاران حوزه ASQ و تلاش‌های جمعی و اجرایی همکاران فرودگاه مهرآباد، بر اساس ارزیابی اتحادیه بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI) در جایگاه چهارم برترین فرودگاه‌های منطقه و صد فرودگاه برتر جهان قرار گرفته و همچنین در آخرین رتبه بندی نیز از میان 39 فرودگاه هم ترافیک–یعنی بین 15 تا 25 میلیون اعزام و پذیرش مسافر در سال–این فرودگاه جایگاه دوازدهم را به دست آورد.

وی با اشاره به افتتاح 10 پروژه به ارزش بیش از 270 میلیارد تومان در فرودگاه مهرآباد، افزود: امروز ابرپروژه‌ای در مهرآباد مورد بهره‌برداری رسمی قرار گرفت که به حق باید از آن به عنوان جلوه‌ای از توان و هنر مهندسی کشور در عرصه صنعت فرودگاهی و نقطه عطفی در تاریخ مهرآباد نام برد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها اضافه کرد: این طرح بزرگ در شرایطی به اجرا درآمده است که نه تنها مهرآباد دقیقه‌ای هم تعطیل و غیرعملیاتی نشد بلکه کنترلرهای مراقبت پرواز در واحدهای تقرب و برج، و همه­­عوامل زمینی و مهندسان فرودگاه، با پذیرش سنگین‌ترین مسئولیت‌ها، اجازه ندادند تا از رشد شتابان پروازها و مسافر در این فرودگاه، ذره‌ای کاسته شود. اتفاقی که باید از آن به عنوان معجزه همدلی و کار تیمی و انسجام بالای سازمانی یاد کرد.

وی با بیان اینکه برای توسعه،‌ بهسازی و ‌نوسازی زیرساخت های ایمنی،‌ هوانوردی و افزایش کیفیت خدمت رسانی به شهروندان، در طول 3.5 سال گذشته بیش از 50 پروژه با اعتباری بالغ بر 450 میلیارد تومان در فرودگاه مهرآباد انجام شده و یا در شرف انجام است، گفت: بازسازی و افزایش کیفیت خدمات در ترمینال یک، دو، چهار و شش این فرودگاه، محوطه سازی و اصلاح هندسی و ترافیکی به منظور تسهیل عبور و مرور مسافران پس از ده‌ها سال، افزایش فضای ورودی ترمینالهای یک و دو به متراژ بیش از 3000 مترمربع ،‌ اتصال خطوط مترو به این فرودگاه، نوسازی نیروگاه 4 مگاواتی و سامانه‌های مکانیکال و الکتریکال فرودگاه، بازسازی اپرون، ‌افزایش 12 موقعیت پارک هواپیما با سازوکار باز طراحی پارکینگ‌ها، نوسازی و مدرن سازی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه، نصب سامانه‌های سلف چکینگ، ارائه انواعی از تسهیلات تجاری و سرویس های مبتنی بر IT از جمله خدمات اینترنتی از جمله آن است.

وی اظهار امیدواری کرد: تا قبل از پایان سال 97 و با اجرای تعدادی دیگر از پروژه‌های عمرانی، فرودگاه مهرآباد نقش پررنگ تری در حمل و نقل هوایی کشور ایفا کند.

وی همچنین از سهم یازده درصدی شرکت فرودگاهها از سند و عرصه این فرودگاه خبر داد و گفت: در حال رایزنی با سایر دستگاه‌ها و از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران برای افزایش سهم عرصه شرکت فرودگاهها هستیم و اگر این مذاکرات به توافق برسد ترمینال بزرگ هشتاد هزار متر مربعی از تجمیع ترمینال‌های موجود در فرودگاه مهرآباد ساخته و کار خروج مسافران از آن ترمینال انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: افتتاح 10 طرح فرودگاهی مه آبادی رئیس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ سیدامیر فتاحیان با بیان این مطلب در نشست مشترک معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج و نمایندگان وزارت دفاع، اداره کل راه و شهرسازی و سایر مسئولان ذیربط که در سالن جلسات معاونت عمران برگزار شد، ضمن تقدیر از همکاری های وزارت دفاع در اجرای طرح های مختلف استان از جمله؛ امتداد بلوار ماهان اظهار داشت: موضوعات حقوقی مربوط به اراضی موسوم به باغ ارتش که طی سنوات گذشته تاکنون مورد بحث و بررسی بوده است، با طرح در صحن شورای اسلامی شهر کرج بزودی تعیین تکلیف شده و امتداد بلوار ماهان زیر بار ترافیکی می رود.

وی افزود: وزارت دفاع در سطح استان البرز به منظور اجرای طرح های مختلف عمرانی همکاری مطلوبی با مسئولان استان داشته است که این روحیه با توجه به اهمیت انتفاع عمومی مردم در راستای تسهیل در تردد بسیار حائز اهمیت است.

فتاحیان خاطر نشان کرد: خوشبختانه به واسطه مدیریت نماینده عالی دولت در استان هم افزایی و وحدت رویه مطلوبی میان مدیران دستگاه های اجرایی حاکم است که ثمره آن خدمت مورد انتظار مردم از نظام جمهوری اسلامی را رقم می زند.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با اجرای پروژه بلوار ماهان که با هدف تامین ارتباط ترافیکی در موازات خیابان شهید بهشتی در حال احداث است زمینه لازم برای تسهیل در عبور و مرور شهری و همچنین کاهش بار ترافیکی منطقه فراهم می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899001

دیگر خبرها

  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان