Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رییس‌ جمهوری گفت: جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار هستند که آن را می‌توانیم مکمل اقتصاد یکدیگر قرار دهیم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه پس از دریافت استوارنامه «ویکا مازوی کومولو» سفیر جدید آفریقای جنوبی با بیان اینکه تهران و پرتوریا علاوه بر روابط دوجانبه، در عرصه‌های بین‌المللی نیز همکاری‌های نزدیک و سازنده‌ای با یکدیگر دارند، اظهار داشت: دو کشور در مقاطع مختلف همواره در عرصه‌های بین‌المللی از لحاظ سیاسی و حقوقی از یکدیگر حمایت کرده‌اند و امیدواریم بتوانیم روابط خود را در زمینه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بیش از گذشته توسعه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، آفریقای جنوبی را دوست نزدیکی برای خود می‌داند، اظهار داشت: با توجه به نزدیکی دو ملت، خواهان برقراری روابط گسترده و صمیمی با دولت مردمی و دمکراتیک آفریقای جنوبی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: رژیم گذشته ایران روابط نزدیکی با دولت آپارتاید در حوزه‌های نفتی، اقتصادی و معدنی داشت و پس از پیروزی انقلاب، بخاطر کمک به مبارزات مردم آن کشور علیه آپارتاید همه آن روابط را قطع کردیم و امروز لازم است، همه آن روابط را در سطحی بالاتر پیگیری کنیم.
روحانی همچنین تقویت مناسبات مالی و بانکی بین دو کشور را مورد تأکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد که شاهد تحولی در این زمینه باشیم.

** مصمم هستیم بر موانع بانکی دو کشور غلبه کنیم
ویکا مازوی کومولو سفیر جدید آفریقای جنوبی نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود با بیان اینکه مردم آفریقای جنوبی، همواره قدردان حمایت‌های ایران در مبارزه سخت خود علیه آپارتاید هستند و هرگز آن را فراموش نمی‌کنند، اظهار داشت: مصمم هستیم تأکید مرحوم ماندلا بر وجود روحیه همکاری بین دو کشور را در همه سطوح گسترش و تقویت کنیم.
سفیر جدید آفریقای جنوبی همچنین با تأکید بر حمایت آفریقای جنوبی از حکم دادگاه لاهه، اظهار داشت: آفریقای جنوبی همواره از مواضع جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی حمایت می‌کند و عمیقاً تمایل داریم روابط اقتصادی بین دو کشور را در عرصه‌های مختلف گسترش دهیم و در این راستا حوزه‌هایی را برای همکاری مشترک شناسایی کرده‌ایم.
مازوی کومولو با بیان اینکه مصمم هستیم در تقویت مناسبات اقتصادی دو کشور بر موانع بانکی غلبه کنیم، گفت: آفریقای جنوبی بر تعهد مجدد خود برای در کنار ایران ماندن بویژه در شرایط دشوار کنونی تأکید دارد.
سیام**9314**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روحاني استوارنامه آفريقاي جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان اظهار کرد: مردم پاکستان از ابتدای انقلاب علاقه بسیاری به جمهوری اسلامی پیدا کردند و اشتراک‌های فرهنگی و دینی میان مردم دو کشور وجود دارد.

او گفت: مردم این کشور هنگام سفر مقام معظم رهبری به پاکستان استقبال ویژه ای از ایشان به عمل آوردند و همواره دستاوردهای ایران را مورد تحسین قرار می‌دهند.

ترقی ادامه داد: سفر رئیس جمهور به این کشور باعث رفع تنش و ایجاد اتحاد و همبستگی میان دو کشور و ملتهای منطقه خواهد شد و می‌تواند به توسعه دستاوردهای اقتصادی و سیاسی بینجامد.

قائم مقام حزب موتلفه متذکر شد: دشمنان انقلاب اسلامی و گروهک های ضدانقلاب تلاش بسیاری دارند تا از وابستگی ارتش پاکستان به آمریکا برای نفوذ در مرزها و ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده کنند بنابراین تحکیم روابط بین دو کشور نقش موثری خواهد داشت .

این فعال سیاسی افزود: سفر آقای رئیسی به پاکستان آثار و برکات بسیاری خواهد داشت و می‌تواند دو کشور را در جهت نابودی اسرائیل و گروهک‌های تروریستی همبسته تر کند.

او در پایان گفت: پاکستان در پیمان های مشترک بسیاری با جمهوری اسلامی قرار دارد و تقویت روابط با این کشور نقش بسیاری در افزایش تولید و بهبود شرایط اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی
  • مردم باید ثمره دوستی ایران و چین را در مظاهر توسعه مشاهده کنند
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • فیلم| چرا گسترش روابط ایران و پاکستان آمریکا را نگران کرده؟
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد