Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:03:24 GMT

لیر ترکیه در بالاترین سطح ایستاد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۱۹۴۲

لیر ترکیه در بالاترین سطح ایستاد

شاخص بورس استانبول نیز به دنبال افزایش قیمت لیر، دو درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، شاخص "بیست ۱۰۰" با ۲.۰۴ درصد افزایش در سطح ۹۸۶۳۱.۲۷ واحد بسته شد. در مبادلات بازار ارز، هر دلار از ۵.۹۳۲ لیر به ۵.۷۸۳ لیر کاهش یافت تا لیر در بالاترین سطح دو ماه اخیر خود در برابر لیر قرار گیرد.

لیر در برابر سایر ارزهای مهم نیز صعودی بود؛ به گونه‌ای که هر یورو از ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۵۱ لیر به ۶.۷۰۲ لیر و پوند از ۷.۸۲۴ لیر به ۷.۶۰۸ لیر کاهش یافت.

از زمان بازداشت یک کشیش آمریکایی در ترکیه و تحریم این کشور توسط آمریکا، ارزش لیر دچار کاهش کم سابقه ای شد اما پس از آن که اندرو برانسون روز جمعه و به حکم دادگاهی در ترکیه پس از دو سال حبس خانگی آزاد شد، به یکی از پرتنش‌زاترین مسائل در روابط دو کشور خاتمه داده شد.

در برابر سایر ارزها، هر فرانک سوئیس به ۵.۸۶۲۳ لیر، هر دلار کانادا به ۴.۴۶۶۱ لیر، هر درهم امارات به ۱.۵۷۷۷ لیر و هر یوان چین به ۰.۸۳۷۳ لیر ترکیه رسیدند.

پیشتر برات آلبایراک - وزیر خزانه‌داری ترکیه - گفته بود اقتصاد ترکیه در حال بازگشت به مرحله ثبات است، چراکه با افزایش صادرات و کاهش واردات، کسری حساب جاری در حال کم شدن است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام لیر ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!

 به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر افغانی در یک ماهه اخیر بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 در قیاس با این رقم میزان افزایش قیمت دلار در همین محدوده زمانی یعنی ابتدای اسفند در قیاس با روز‌های ابتدایی فروردین برابر با ۶ درصد برآورد شده است.

بر اساس این گزارش در روز‌های ابتدایی اسفند بهای هر دلار آمریکا برابر با ۵۶ هزار و ۶۳۵ تومان بوده است. میزان افزایش قیمت در این دوره زمانی محدود به ۶ درصد بوده و هر لار در شرایط کنونی، یا به عبارتی در آخرین قیمت سال گذشته و پیش از تعطیلات نوروز برابر با ۵۹ هزار و ۹۹۰ تومان بوده است.

میزان رشد قیمت افغانی در بازار ایران در سال ۱۴۰۲، قابل توجه بوده است. طبق آمار‌های ارائه شده هر افغانی، در این دوره زمانی بیش از ۴۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت افغانی در اولین روز‌های سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۸۵ تومان بوده است. این نرخ به ۸۴۴ تومان در شرایط کنونی رسیده و در نتیجه اگر فردی در ابتدای سال گذشته بخشی از سرمایه خود را به پول افغانستان تبدیل می‌کرد، معادل ریالی آن رشدی ۴۱ درصدی را شاهد بود.

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید
  • «افغانی» از دلار سودآورتر شد!
  • عباسی، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند: فاصله اقتصاد ایران با ترکیه و عربستان در حال افزایش است/باید بتوانیم تورم را به زیر 20درصد برگردانیم// عبده تبریزی: ایران پتانسیل خروج از وضعیت فعلی را دارد/ در همین نظام هم کم تنش تر با هم زندگی می کردیم
  • نرخ بیکاری ترکیه رکورد ۱۰ ساله را شکست
  • تحلیل روند بازار سرمایه ۶ فروردین
  • امام حسن مجتبی(ع) با اقتدار در برابر معاویه ایستاد و مقابله کرد