Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@18:00:35 GMT

مسکن مهر قزوین و تامین نیاز مهاجران

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۲۱۶۹

مسکن مهر قزوین و تامین نیاز مهاجران

شماره جدید روزنامه ولایت در مطلبی به آخرین نشست شورای تامین مسکن استان اشاره کرده و در مطلبی به نقاط ضعف مسکن مهر پرداخته است.

در این مطلب که به قلم مریم بهبهانی نوشته شده به سخنان یک عضو هیات علمی پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری در این نشست اشاره ای داشته که با ارایه گزارش انجام طرح مطالعاتی تحلیل و برآورد ساختار تقاضای بازار مسکن در مناطق شهری استان قزوین گفته است: سال 95 جمعیت استان 942 هزار نفر و تعداد واحدهای مسکونی 289 هزار نفر بود، اما در این مقطع زمانی، قزوین تنها 6 هزار واحد کمبود مسکن داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آتوسا آفاق‌پور با بیان اینکه نرخ رشد خانوار در استان قزوین بیش از نرخ رشد مسکن است، افزود: در سال‌های گذشته سهم خانوارهای تک نفری بیشتر شده است، همچنین سال 85 در استان حدود 17 واحد مسکونی کمبود داشتیم که این میزان در سال 95 به 6 هزار واحد رسیده که آمار نشان می‌دهد در زمینه تولید مسکن در قزوین مشکل جدی نداریم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 44 هزار واحد مسکونی در استان خالی است، تصریح کرد: در حال حاضر بخشی از 50 هزار واحد مسکن مهر که در استان احداث شده، خالی است و بخشی هم به مصرف مهاجران رسیده و می‌توان نتیجه گرفت مسکن مهر کمبود مسکن شهری را پوشش نداده و در حقیقت مسکن مهاجران را تامین کرده است.
روزنامه ولایت همچنین در این شماره خبری هم از کاهش قیمت طلا داده و نوشته است روز گذشته هر گرم طلای 18 عیار با 28 هزار و 200 تومان کاهش نسبت به روز یکشنبه 380 هزار و 900 تومان معامله شد.
مصاحبه مرضیه قنبری خبرنگار ولایت با نسرین تنکابنی کارشناس سرطان مرکز بهداشت استان قزوین نیز از دیگر مطالب این نشریه است که در تیتر آن نوشته شده 'سرطان پستان درمان دارد، اگر زود تشخیص داده شود'.
در صفحه ورزشی این نشریه نیز به معرفی برترین های مسابقات شطرنج دختران کشور پرداخته شده است.
روزنامه ولایت به مدیرمسئولی سید عبدالعظیم موسوی و سردبیری محمدحسن سلیمانی در قزوین منتشر می شود.
7388*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ديگر رسانه ها نشريه روزنامه ولايت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۲۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: بااتمام عملیات حفر یک حلقه چاه عمیق، آب شرب مورد نیاز روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر تامین شد.

محمداشرفی با بیان اینکه ظرفیت آبدهی این چاه ۱۰ لیتر در ثانیه است، اظهار داشت: برای اجرا و اتمام این پروژه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی گفت: با تکمیل این پروژه و اجرای ۵۰۰ متر خط انتقال، آب شرب مورد نیاز ۱۱۵ خانوار روستایی با ۴۳۷ نفر جمعیت تامین خواهد شد

دیگر خبرها

  • تامین آب شرب روستا‌های کیله و بالابان شهرستان پیرانشهر
  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • ۱۰۹ واحد مسکن از محل حساب ۱۰۰ امام احداث شده است
  • ادامه رایزنی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با نیرو‌های مسلح برای ساخت واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری
  • سند تفکیکی برای ۲ هزار قطعه زمین طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان صادر شد