Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست بین‌المللی مقابله با اشغال و تروریسم با تاکید بر اشغال قره‌باغ با حضور هیئتی از جمهوری آذربایجان در اردبیل برگزار شد. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، نشست بین‌المللی مقابله با اشغال و تروریسم صبح امروز با تاکید بر اشغال قره‌باغ با حضور هیئتی از جمهوری آذربایجان در سالن اجتماعات هتل کوثر اردبیل برگزار شد و در این نشست پیرامون اشغال قره‌باغ بحث و تبادل نظر بین مدعوین و سخنرانان نشست انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه قره‌باغ در جمهوری آذربایجان واقع شده که به دست ارمنستان اشغال شده و حدود 24 سال تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی برای آزادی این منطقه منجر به نتیجه نشده و مقام معظم رهبری نیز در این رابطه فرموده‌اند هر کس در راستای آزادی قره‌باغ کشته شود شهید محسوب می‌شود که این موضوع نشان از اهمیت این منطقه در دنیای اسلام دارد.

اشغال قره‌باغ توسط ارمنستان یک حادثه تروریستی است

رئیس هیئت جمهوری آذربایجان در این نشست اظهار داشت: امروز تروریست و اشتغالگر برای تمامی دنیا و بشریت به یک دغدغه تبدیل شده است و ما در این نشست بین‌المللی پیرامون اشغال قره‌باغ به تبادل نظر و همفکری برای آزادی این منطقه از دنیای اسلام از دست اشغالگران می‌پردازیم.

آکف نقی گفت: قره‌باغ سال‌های طولانی است که توسط ارمنستان اشغال شده و باید یک همفکری و تبادل نظر بین امت مسلمان برای آزادی این منطقه از دنیای اسلام انجام شود و اشغالگری ارمنستان در منطقه قره‌باغ به معنای واقعی یک حادثه تروریستی بر علیه جمهوری آذربایجان است.

وی افزود: ارمنستان با اشتغال قره‌باغ به حادثه تروریستی در جمهوری آذربایجان دست زده و ما امروز در این نشست تمامی اشغالگری‌ها در تمامی نقاط مختلف از جمله سوریه، یمن، فلسطین، عراق و سایر مناطق را محکوم می‌کنیم که قره‌باغ نیز از جمله مناطق دنیای اسلام است که دچار حادثه تروریستی شده است.

رئیس هیئت جمهوری آذربایجان تصریح کرد: تمامی حوادث تروریستی که توسط استکبار جهانی و مزدوران آنها در دنیای اسلام انجام می‌شود به این خاطر است که قصد دارند چهره اسلام را با راه‌اندازی گروه‌های تروریستی و تکفیری به مردم جهان ناخوشایند جلوه دهند ولی این در حالی است که اسلام در واقع دین وحدت، مودت و مهربانی بوده و تمامی این اقدامات برای خدشه‌دار کردن چهره اسلام و مسلمانان است.

آکف نقی بیان کرد: در واقع تمامی این اقدامات برای تضعیف چهره اسلام در منطقه انجام می‌شود ولی اسلام یک دین کامل و خدایی است که به هیچ وجه نابود نمی‌شود و در این راستا نیز مناطقی فلسطین و قره‌باغ پاره تن اسلام هستند و در نهایت آزادی و پیروزی برای مسلمانان است.

اشغال قره‌باغ تضییع حقوق انسانیت است

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست اظهار کرد:‌ امروزه شاهد انجام حوادث تروریستی مختلف در دنیا مختلف جهان از جمله آسیا، اروپا و آمریکا و سایر مناطق هستیم که هدف از این عملیات تروریستی ترساندن، ایجاد دلهره و تسلط و سروری بر مردم است.

ابراهیمی گفت: ولی این عملیات ترویستی تنها توسط مزدوران استکبار جهانی انجام نمی‌شود بلکه پشتیبانی از این عملیات تروریستی و اشتغالگری توسط قدرت‌های جهانی دلیل عمده توسعه و انجام حرکت‌های تروریستی است.

وی افزود: قره‌باغ را ارمنستان اشغال کرد ولی باید ببینیم پشتیبان و حامی ارمنستان برای تجاوز به منطقه‌ای از دنیای اسلام کدام کشورها و قدرت‌های جهانی است چرا که اگر بخواهیم با تروریست و حوادث از این قبیل مقابله کنیم باید منشا و پشتیبان آنها را بشناسیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اینکه همفکری و تبادل نظر برای آزادی قره‌باغ باید به صورت متعدد و مداوم انجام شود تصریح کرد: قره‌باغ نه تنها متعلق به جمهوری آذربایجان بلکه متعلق به تمامی انسانیت و دنیا اسلام است که اشغال این منطقه تضییع حقوق انسانیت است.

ابراهیمی بیان کرد: برگزاری این نشست‌های بین‌المللی برای همکاری و همفکری در این زمینه و چگونگی نجات قره‌باغ مهم بوده ولی نه تنها سالی یک بار بلکه باید در تمامی طول سال و نیز در مدرسه و تمامی مراکز آموزشی این موضوع تبیین شده و جوانان و نوجوانان با پشت پرده اشغال یک منطقه از دنیای اسلام آشنا شوند.

وی افزود: اشغالگری از حادثه تروریستی بدتر بوده و در منطقه قره‌باغ چندین سال است که این حادثه تروریستی ادامه دارد که امیدواریم با وحدت دنیای اسلام هر چه زودتر شاهد آزادی قره‌باغ باشیم.

اشغال قره‌باغ دغدغه دنیای اسلام است

رئیس جنبش مقاومت اسلامی قره‌باغ نیز در این نشست اظهار کرد: در موضوع اشغال قره‌باغ شاهد تجاوز ارمنستان به حق مردم جمهوری آذربایجان و نیز خاک اسلام هستیم که این جنایت در کنار سایر جنایت‌هایی که در کشورهای یمن، فلسطین، سوریه، عراق و غیره انجام می‌شود محکوم است.

روشن احمدلی گفت‌: از روحانیون و عالمان تقاضا داریم در سخنرانی‌های خود در بین امت مسلمانان در کنار اشاره به حوادث تروریستی و اشتغالگری‌ها در کشورهای منطقه قره‌باغ را نیز فراموش نکرده و در سخنرانی‌های خود به آن اشاره کنند.

وی افزود: به طور قطع روزی می‌رسد که با وحدت مسلمانان این اشغالگری‌ها در کشورهای منطقه پایان یافته و مردم مسلمان از تجاوز و اشتغالگری‌های مخالفان اسلام و خدا نجات می‌یابند.

رئیس جنبش مقاومت اسلامی قره‌باغ  تصریح کرد: همان طور که تجاوز اسرائیل به فلسطین و قدس شریف تجاوز به خاک اسلام بوده و آن را محکوم می‌کنیم تجاوز ارمنی‌ها به خاک قره‌باغ نیز درست مصداق این موضوع بوده و برای آزادی قره‌باغ تا آخر عمر تلاش می‌کنیم که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یک کشور دوست و برادر در کنار جمهوری آذربایجان است.

احمدلی بیان کرد: استان اردبیل نیز به نوبه خود دلسوز و دوست و یاور جمهوری آذربایجان بوده و ما همیشه از رهنمودهای آیت‌الله سیدحسن عاملی امام جمعه اردبیل در این رابطه بهره‌مند بودیم که به معنای واقعی دلسوز قره‌باغ و دنیای اسلام هستند که با توجه به این موضوع اشغال قره‌باغ یکی از دغدغه‌های دنیای اسلام است.

وی اظهار کرد: برخی مواقع در بین دولت‌ها اختلافاتی بروز می‌کند ولی این اختلاف به هیچ وجه بین مردم دو کشور و مسلمانان نبوده و ما اجازه نمی‌دهیم که برخی توطئه‌گران بین مردم ایران و جمهوری آذربایجان فاصله بیندازند چرا که مردم این کشور با یکدیگر دوست و برادر دینی هستند.

انتهای پیام/ح

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ اولین پیش نشست همایش بین المللی تنظیم گری و سیاستگذاری رقابت در ایران برگزار می شود

تین نیوز

 اولین پیش نشست « همایش سالانه بین المللی تنظیم گری و سیاستگذاری رقابت در ایران » با موضوع « تنظیم گری و توسعه رقابت در صنعت حمل و نقل ریلی » برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز، میزبان این نشست تخصصی انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته و  زمان برگزاری آن ساعت 14 روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 است.

بر اساس گزارش انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته حضور در این نشست فقط به صورت آنلاین مقدور است.

مشاهده بر خط نشست از طریق کانال آپارات: www.aparat.com/NICC

گروه تلگرام متخصصان ریلی ایران: https://t.me/Iran_Railway_Experts

کانال تلگرام متخصصان ریلی ایران: https://t.me/Iran_Railway_Specialists

کانال بله متخصصان ریلی ایران: https://ble.ir/iran_railway_specialists

کانال ایتا متخصصان ریلی ایران: https://eitaa.com/Iran_Railway_Specialists

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • همکاری قضایی ایران، عراق و سوریه علیه تروریسم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • کنعانی: اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوز‌ها مقابله کنند
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • اگر اعضای گروه هفت دنبال ثبات هستند، با تجاوزها مقابله کنند
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • لزوم همکاری ‌های امنیتی در بستر سازمان شانگهای
  • پاسخ ایران غرور جهان اسلام را زنده کرد
  • ◄ اولین پیش نشست همایش بین المللی تنظیم گری و سیاستگذاری رقابت در ایران برگزار می شود