Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: اسامی انبارهای مجاز در اختیار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار می‌گیرد تا در زمینه شناسایی انبارهای کالا و انبارهای متروکه دچار اشتباه نشویم. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، مسعود مرسل‌پور فرماندار شهرستان اسلامشهر امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و مبارزه قاچاق کالا و ارز شهرستان اظهار داشت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نباید اصل موضوع به مخاطره بیافتد و با ایجاد حساسیت‌ به نیروهای تحت امر تفاوت میان انبار احتکار کالا، انبار متروکه، انبار ممنوعه با انبار نگهداری کالا آموزش داده شود تا در زمینه شناسایی انبارها دچار مشکل نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تأثیر اقدامات علمی و آموزشی در زمینه پیشگیری از قاچاق کالا به مردم تصریح کرد: گزارشات مردمی باید قبل از اقدام ارزیابی شود و تنها با ظن و گمان که محلی انبار قاچاق کالا است نمی‌توان با حکم قضایی ورود پیدا کرد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر ادامه داد: انبارهای متروکه، ساختمان‌های متروکه و مسقف، سوله‌های خارج از شهر و منازل ویلایی بهترین مکان برای انبار و احتکار کالاهای قاچاق هستند و باید سازوکاری تعریف کرد که کالا قبل از رسیدن به انبار متوقف شود.

 مرسل‌پور ضمن تأکید بر اینکه نگاه ما باید برهم زننده آرامش قاچاقچیان باشد تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا صرفاً شناسایی انبار نیست بلکه اعضای کمیسیون باید نظام‌مندتر، قانونمندتر، دقیق‌تر و با سعه صدر بیشتر با روش‌های کارشناسایی شده به مبارزه با احتکار و قاچاق کالا بپردازند و روش‌های سنتی را در این زمینه کنار بگذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بین اصناف و انباردارها باید قانون منع قاچاق و نگهداری کالا آموزش داده شود و اسامی انبارهای مجاز در اختیار کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گیرد تا در زمینه شناسایی انبارهای کالا و انبارهای متروکه دچار اشتباه نشویم.

 انتهای پیام/ح

R7840/P1357/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ درصد باقیمانده کالا‌های متروکه در بنادر بوشهر تعیین تکلیف می‌شوند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب در نشست هماهنگی ترخیص محدود کالا‌های متروکه سنواتی بنادر استان با حضور تماری معاون دادستان بوشهر، مدیر کل گمرک بوشهر و رییس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیک، بیان کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان بوشهر، نگاهی مثبت و سازنده برای تعیین وضعیت کالا‌های متروکه سنواتی ایجاد شده به‌نحوی که بنادر بوشهر با ترخیص ۹۶ درصد این کالا‌ها در کشور پیشگام هستند.

وی افزود: در زمان انجام سفر رئیس قوه قضاییه ۲ هزار و ۱۲۹ قلم کالای متروکه سنواتی در بنادر این استان وجود داشت که اکنون به ۱۰۰ قلم کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: از مجموع ۱۰۰ قلم کالای باقیمانده ۳۰ مورد توقیفی است که فرایند آن در دستگاه قضایی در حال انجام است.

شکیبی‌نسب اظهار کرد: با حجم قابل توجه کالا‌های ورودی به بنادر استان بوشهر می‌طلبد با خروج کالا‌های رسوبی سنواتی فرصت برای رونق و درآمدزایی بنادر استان بوشهر فراهم شود.

وی اظهار کرد: خدمات‌رسانی شایسته به تجار و صاحبان کالا در گرو فضای کامل برای انبار و بارانداز است که با ترخیص کالا‌های رسوبی این مهم به‌خوبی محقق خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: حضور موثر دستگاه‌های زیر مجموعه قوه قضاییه استان در بنادر و روند تخلیه و بارگیری کالا‌ها نویدبخش افقی روشن فراروی بنادر است که اداره کل بنادر و دریانوردی استان با تمام توان از ظرفیت ایجاد شده استقبال می‌کند.

وی بیان کرد: با ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور تحرک و پویایی لازم در بنادر استان ایجاد شده که بدون تردید برای دستیابی به نتیجه نهایی باید تمام دستگاه‌های مرتبط با حوزه دریا و دریانوردی پای کار باشند.

دیگر خبرها

  • ۴ درصد باقیمانده کالا‌های متروکه در بنادر بوشهر تعیین تکلیف می‌شوند
  • تأکید مسئولان استان بر برخورد جدی با خودرو‌های قاچاق بر
  • کشف انبار نوشابه‌های قاچاق در رشت
  • کشف کالای قاچاق ۸ میلیارد ریالی در زنجان
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • کشف ایمپلنت قاچاق از دو مطب در تهران
  • کشف بیش از ۹۱ میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • کشف ۱۱۰ کیسه مغز بادام چینی قاچاق در شهرری
  • ۵ تُن بادام قاچاق در جنوب تهران کشف شد