Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل امروز در بازدید از زندان جدید خلخال اظهار داشت: با توجه به جمعیت کیفری بالا در زندان‌ها، کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از اولویت‌های دستگاه قضا بوده و در این زمینه تمامی تلاش خود را به کار می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه با کاهش جمعیت کیفری تبعات اجتماعی منفی ناشی از آن نیز کاهش می‌یابد، افزود: زندانی شدن برخی زندانیان نظیر محکومان مالی و غیرعمد که اغلب سرپرست خانوار به شمار می‌روند تبعات زیادی را برای خود، خانواده فرد زندانی و جامعه به دنبال دارد که تلاش کرده‌ایم با اقداماتی نظیر استفاده از رای باز برای چنین افرادی زمینه‌ساز کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها باشیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: بسیاری از مشکلات اجتماعی، مسائل مالی و خلاقی که منجر به زندانی شدن فرد می‌شود ریشه آن در این بوده که مسئولان به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کنند و بی‌توجهی‌ها به مسائل اجتماعی زمینه‌ساز بروز چنین مشکلاتی و زندانی شدن برخی افراد می‌شود که این بی توجهی‌ها از سوی مسئولان مورد بازخواست قرار گرفته و تلاش می‌کنیم با دفاع از حقوق عامه زمینه کاهش جمعیت کیفری زندان ها را فراهم سازیم.

قاصدی با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و انجام دقیق و درست مقررات و قوانین از سوی مسئولان تصریح کرد: زندان حاصل بی‌توجهی به اقدامات پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی و درست عمل نکردن به قوانین است که در راستای کاهش این مشکلات نظارت بر روند اجرای وظایف مسئولان و مدیران اجرایی توسط دستگاه قضایی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع

کاهش جمعیت کیفری در زندان های استان اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری زندان محکومان مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای کنترل و کاهش آسـیب‌های اجتماعی در خصوص پوشـــش محلات هدف دفاتر تســهیلگری اقدام به اهدای کتاب کرد.      همزمان با برگزاری گرامیداشت مقام معلم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، "طرح هر کلاس، یک قفسه کتاب" در مدارس کم برخوردار شهر یزد با حضور مسئولین اجرا شد و دبستان پسرانه دکتر سیدمحمد بهادری و مدرسه دخترانه خاتمی در منطقه کم‌برخوردار صدرآباد از نعمت قفسه کتاب و سرگرمی فکری برخوردار شدند.     این طرح ماندگار با هدف اجرای برنـامه‌های ســلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسـیب‌های اجتماعی در خصوص پوشـــش محلات هدف دفاتر تســهیلگری؛ ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد.      

دیگر خبرها

  • جریمه قطعی بی‌حجابی مشخص شد/ طرح نور جایگزین «لایحه» می‌شود؟/ توصیف جالب از لایحه جنجالی
  • گردهم آمدن تمام نهادهای مرتبط با ترافیک در کرمانشاه
  • صلح و سازش، ظرفیتی برای کاهش جمعیت کیفری
  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • اجرای طرح هر کلاس یک قفسه کتاب
  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران