Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن نابینایان دانشگاه کردستان خطاب قرار دادن دانشجویان نابینا به روشندل را اشتباه دانست و گفت: این رویکرد بدان خاطر است که نابینایی امری بدیهی است و امکان بروز آن برای هر شخصی وجود دارد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ عرفان سلیمی، دبیر انجمن نابینایان دانشگاه کردستان خطاب قرار دادن دانشجویان نابینا به روشندل را اشتباه دانست و گفت: این رویکرد بدان خاطر است که نابینایی امری بدیهی است و امکان بروز آن برای هر شخصی وجود دارد، بنابراین نباید نابینایان را با عناوین دیگری خطاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ۱۷ دانشجوی نابینا در دانشگاه کردستان در حال تحصیل بوده که از این تعداد سه دانشجو پسر و ۱۴ دانشجو دختر هستند.
دبیر انجمن نابینایان دانشگاه کردستان گفت: دانشجویان نابینا دانشگاه کردستان در رشته‌های ادبیات فارسی، ادبیات عرب، حقوق، فقه و حقوق و زبان خارجه مشغول به تحصیل هستند.
وی با ذکر اینکه تمامی دانشجویان نابینا دانشگاه کردستان به طور کامل بینایی خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: این امر به مانعی برای دانشجویان نابینای دانشگاه کردستان در راستای پیشرفت تبدیل نشده و این افراد در کنار ادامه تحصیل به فعالیت‌هایی همچون نشر و چاپ کتاب به خط بریل، تولید محتوا الکترونیکی، ضبط صوتی کتب و غیره مشغول هستند.
سلیمی با اعلام اینکه امید به آینده شغلی مرتبط با رشته تحصیلی در میان دانشجویان نابینا بسیار ناچیز است، خاطرنشان کرد: دانشجویلن نابینا معتقد هستند که هرچند برای مؤثر واقع شدن نیاز به مشوق بیرونی الزامی است؛ اما این امر به معنای دست کم گرفتن استعداد‌ها و انگیزه‌های شخصیشان برای تحول آفرین شدن نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!

ترامپ به اعتراضات حمایت از فلسطین در تجمعات دانشجویی اخیر در آمریکا واکنش نشان داد و خواستار توقف آن شد.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.   به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»   این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.   همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه واکنش عباس عبدی به اعتراضات دانشجویان در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان پخته نمی‌شود نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • آغاز مسابقات کریکت نابینایان ‌در مزار شریف
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا