Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@06:02:24 GMT

لمس اشیا در دنیای مجازی با دستکش چسبنده!

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۲۳۸۶

لمس اشیا در دنیای مجازی با دستکش چسبنده!

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از نیواطلس، مهندسان و پژوهشگران سوئیسی با همکاری یکدیگر دستکش های چسبنده ای تولید کرده اند که با استفاده از آنها می توان اشیایی که در دنیای مجازی دیده می شوند را لمس کرد و آنها را به طوری کاملا ملموس احساس کرد.

این دستکش ها که DextrES نام دارند،در بخش انگشت از نایلون هایی ویژه به همراه روکش منعطف فلزی پوشانده شده اند و یک عایق فلز و نایلون را از هم جدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبیه سازی و ایجاد حس لمس اشیای دنیای واقعیت مجازی از طریق ایجاد اختلاف ولتاژ بین این دو لایه صورت می گیرد.

زمانی که فرد شی مجازی را رها کند، ولتاژ به طور کامل قطع و انگشتان فرد کاملا آزاد می شود. حساسیت این سیستم در قبال لمس اشیای مختلف متفاوت است تا دست اختلاف آنها با یکدیگر را حس کند.

ضخامت این دستکش تنها ۲ میلی متر بوده و وزن آن با کل تجهیزات متعلقه به ۸ گرم می رسد. حداکثر فشار قابل اعمال بر روی هر یک از انگشت های این دستکش ۴۰ نیوتون است و برای این کار از جریان برق ۲۰۰ ولتی و چند میلی وات انرژی استفاده می شود. این دستکش فعلا با سیم به برق متصل می شود که قرار است در آینده برای این کار از باتری استفاده شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

169 / 279 دنیای مجازی پژوهشگران اشیا تولید حساس سیستم تجهیزات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دنیای مجازی پژوهشگران اشیا تولید حساس سیستم تجهیزات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی شد: دستکش طلا برای ستاره آرسنال

به گزارش "ورزش سه"، رایا در این فصل یکی از بازیکنان موثر آرسنال بوده و نقش مهمی را در حضور این تیم در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر انگلیس و حضور در کورس قهرمانی ایفا کرده و با وجود اشتباهاتی که مرتکب شده توانسته است به مهره کلیدی این تیم تبدیل شود.

این بازیکن تا به حال در 29 دیداری که در این فصل در لیگ برتر انگلیس در ترکیب توپچی‌ها انجام داده موفق شده است در 14 بازی دروازه‌اش را بسته نگه دارد و تنها 23 گل دریافت کرده که آماری بسیار درخشان برای او به حساب می‌آید.

نزدیک‌ترین رقیب او برای کسب جایزه دستکش طلایی جوردن پیکفورد بود که در فاصله سه بازی تا پایان رقابت‌های این فصل لیگ برتر 12 کلین شیت در کارنامه داشت اما در بازی شب گذشته اورتون برابر لوتون گل خورد تا فرصت رقابت با رایا را از دست بدهد.

با گلی که اورتون در این بازی دریافت کرد، اهدای جایزه دستکش طلایی به رایا قطعی شد و حالا این بازیکن امیدوار است که بتواند به تیمش در کسب جام قهرمانی لیگ برتر انگلیس هم کمک کند.

دیگر خبرها

  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • شب سیاه در لیگ دو فرانسه: مرسی سیتی! (عکس)
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • رقابت برای دستکش «طلا» سخت شد/ بیرانوند نباید در ۵ بازی گل بخورد
  • قطعی شد: دستکش طلا برای ستاره آرسنال
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم
  • نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی
  • استفاده محققان از باد به عنوان ابزاری برای جابجایی اشیا
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان