Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- شبکه پرس تي وي در برنامه اين هفته «ايران امروز» (Iran Today) موضوع تصويب لايحه الحاق ايران به کنوانسيون مقابله با تامين مالي تروريسم (CFT) در مجلس شوراي اسلامي و  حواشي آن را مورد بحث و بررسي قرار مي دهد.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي شبکه پرس تي وي، اين برنامه به تهيه کنندگي يوسف پور انوري، ضمن گفت و گو در مورد تصويب اين لايحه که با 143 راي در مقابل 120 راي در مجلس به تصويب رسيده است، به بررسي ايرادهاي شکلي و محتوايي وارد شده به اين لايحه از سوي شوراي نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت نظام مي پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تصويب اين لايحه با هدف خارج شدن ايران از ليست سياه گروه اقدام مالي (FATF)، تصويب قانون مبارزه با پولشويي در سال 1386 ، درگيري فضاي رسانه‌اي ايران در چند ماه اخير و بحث هاي صاحبنظران اصولگرا و اصلاح طلب پيرامون اين مساله از جمله مباحثي است که در اين برنامه بررسي مي شود.
اين برنامه همچنين با اشاره به تصويب قانون مبارزه با تامين مالي تروريسم در سال 1394 در ايران به بررسي تفاوت هاي تعريف تروريسم در ايران با کشورهايي نظير آمريکا پرداخته و اين موضوع را در ايران به عنوان يکي از قربانيان تروريسم مورد بحث قرار خواهد داد.
از ديگر مسايل مورد بررسي مرتبط با اين لايحه مي توان راهکارهاي ايران براي پذيرفته شدن در FATF در راستاي حفظ ارزش‌هاي خود و استفاده از مزاياي خروج از فهرست سياه اين گروه، لزوم ارايه اطلاعات نظام مالي از سوي ايران به گروه اقدام مالي و ساير کشورها، تعهد ايران به اجراي همه قطعنامه هاي سازمان ملل متحد و ....را نام برد.
اين برنامه با حضور سيد حسين نقوي حسيني نماينده مجلس، حسن بهشتي پور تحليلگر مسايل سياسي و حنيف غفاري دبير بين المللي روزنامه رسالت روي آنتن مي رود.
برنامه «ايران امروز» با اجراي ليلا فرامرزي، ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه 25 مهر ماه از شبکه پرس تي وي پخش مي شود. تکرار اين برنامه چهارشنبه ساعت 06:00 و 19:00 ، پنجشنبه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 11:00 پخش خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مقررات FATF در ايران پرس تي وي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۲۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

۱۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888941

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات دوباره به مجلس برگشت داده شد
  • خبر فوری سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آذر ماه» سال گذشته
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس