Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت رفاه گفت: دولت عزم جدی برای حمایت از اقشار نیازمند دریافت مساعدت‌های اجتماعی دارد و بسته حمایتی و جمعیتی که باید از این حمایت ...

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه خدمت در جشنواره شهید رجایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در سالن ۱۷ شهریور این وزارتخانه برگزار شد، در مورد معرفی وزیر پیشنهادی رفاه و اینکه آیا جزء گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهور هست یا خیر، گفت: فکر می‌کنم یکشنبه هفته آینده رئیس جمهور وزرای پیشنهادی دو وزارتخانه رفاه و اقتصاد را به مجلس معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تا الان که خیر؛ جزو گزینه‌های پیشنهادی نبودم، تا ببینیم در چند روز آینده چه پیش می‌آید.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره بسته حمایتی از مردم و زمان اعلام جزئیات آن اظهار کرد: در شرایطی که با آن مواجه شدیم دولت عزم و اراده جدی برای حمایت از اقشار نیازمند دریافت مساعدت‌های اجتماعی دارد و بسته حمایتی و جمعیتی که باید از این حمایت اجتماعی بهره‌مند شوند یکشنبه هفته آینده به تصویب نهایی می‌رسد.

وی افزود: جمعیت بهره‌مند از این حمایت‌های اجتماعی نهایی نشده و پیش بینی ما این است تمام کسانی که درآمد ماهانه آن‌ها زیر سه میلیون تومان باشد از این حمایت اجتماعی برخوردار شوند.

بندپی درباره ارزش ریالی این بسته‌ها اظهار کرد: نظر رئیس جمهور این است که میزان این بسته‌ها طوری باشد که با توجه به افزایش قیمت‌ها و فشار‌هایی که وجود دارد بتواند تا حدودی یک جبران تکمیلی باشد. ولی هنوز به رقم نهایی نرسیده ایم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره علت تاخیر در تصویب بسته‌های حمایتی عنوان کرد: زمان‌بر بوده است، اما به بالاخره دقت عمل مهم است و اینکه خدایی ناکرده در مرحله اول که اعلام عمومی می‌کنیم بسیاری افراد اعتراض نکنند که می‌توانستند از این بسته برخوردار باشند، اما حذف شدند.

وی با بیان اینکه یکشنبه آینده جمعیت برخوردار از بسته‌های حمایتی مشخص می‌شود درباره مشمولان نیز گفت: تمام تلاش ما این است که آن‌ها که زیر سه میلیون تومان درآمد ماهانه دارند مشمول شوند که عدد و رقم مستمری بگیران و بیمه شدگان تامین اجتماعی و افراد تحت تکفل مشخص است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درپاسخ به اینکه آن دسته از مردم مانند کارگران فصلی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند چگونه در فهرست دریافت بسته قرار می‌گیرند؟ گفت: درست است افرادی داریم که بیمه نیستند و شاید هنوز درآمدشان از مستمری که ما در امداد و بهزیستی پرداخت می‌کنیم هم کمتر باشد، فرصت برای این افراد وجود دارد و در پیش نویس مصوبه هیئت وزیران بندی آمده مبنی بر آنکه آن دسته از افراد که تصور می‌کنند در این جمعیت لحاظ نشده‌اند به کمیته امداد و سازمان بهزیستی مراجعه کنند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید پایگاه اطلاعات کل ایرانیان را در دست داشته باشیم گفت: یک علت اینکه در ارائه بسته‌های حمایتی تاخیر افتاده این است که اطلاعات ما اطلاعات جامعی نیست، اگر سیستم جامعی داشته باشیم تصمیم سخت نیست. از استراتژی‌های ما تکمیل پایگاه اطلاعات ایرانیان است.

بندپی درباره گلایه کارمندان در باب حقوق و مزایا و همچنین کاهش قدرت خرید در پی مشکلات اقتصادی اخیر نیز اظهار کرد: دولت ۱۳.۵ میلیارد دلار برای تامین ۲۵ قلم کالای اساسی صرف کرده است. در وهله دوم نیز حمایت‌های اجتماعی را دنبال می‌کنیم تا حداقل فشار به اقشار مردم وارد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه تامین مسکن مددجویان در حال انجام است گفت: سال آینده هزارمین مسکن مددجویان تحویل داده می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انوشیروان محسنی بندپی وزارت رفاه سرپرست وزارت رفاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای «توافق نامه» کوروش سلیمانی در «بسته پیشنهادی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه، «بسته پیشنهادی» با اجرای مژده لواسانی امشب جمعه ۳۱ فروردین ماه میزبان کوروش سلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و کارگردان تئاتر است تا درباره نمایش «توافق نامه» که این شب ها بر صحنه است، گفت‌وگو کند.

«توافق نامه» سال گذشته به کارگردانی کوروش سلیمانی و با بازی بهنام تشکر، رامین ناصرنصیر و کوروش سلیمانی به صحنه رفت و با اقبال مواجه شد.

همچنین در بخش «احوالپرسی با هنرمندان» با مسعود فروتن گفت‌وگو می شود که سال ها در حوزه کارگردانی تلویزیونی فعالیت کرده است.

پخش «بسته پیشنهادی» از شب گذشته آغاز شده و در سال جدید با تغییر ساعت پخش، حوالی ساعت ۲۳ از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.

برنامه «بسته پیشنهادی» محصولی از گروه خانواده شبکه دو است که در حوزه فرهنگ و هنر به ارایه بسته‌هایی پیشنهادی برای مخاطبان می‌پردازد.

این برنامه با اجرای مژده لواسانی و تهیه‌کنندگی الهه بهبودی پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها حوالی ساعت ۲۳ به پخش می‌رسد.

کد خبر 6082660 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • ماجرای «توافق نامه» کوروش سلیمانی در «بسته پیشنهادی»
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز
  • بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
  • بسته غذایی ۶۰۰ هزار تومانی مشمول مادران کدام دهک‌ها می‌شود؟
  • اختصاص بسته‌های غذایی ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز
  • افزایش رفاه اجتماعی با اخذ مالیات بر عایدی سرمایه
  • اعتبار بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار واگذار شد
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی