Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:35:53 GMT

مناطق تحت کنترل «قسد» تحویل ارتش سوریه شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۲۵۸۵

مناطق تحت کنترل «قسد» تحویل ارتش سوریه شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرتیپ مرعی حمدان کارشناس نظامی سوری اعلام کرد: یورش اخیر داعش به اردوگاه آوارگان در حی البحره در استان دیرالزور و اسیر کردن ۱۳۰ خانواده که تعداد افراد آن بالغ بر ۷۰۰ نفر است؛ هدفش استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی در برابر ارتش سوریه است.

وی افزود: این یورش که در منطقه تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک رخ داد و افراد اسیر شده به مناطق درگیر داعش با نیروهای ارتش سوریه در دیرالزور فرستاده شده اند تا به عنوان سپر انسانی استفاده شوند، نشان دهنده روزنه خطرناکی است که باید فورا سد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس سوری با اشاره به بی تاثیر بودن عملیات طوفان الجزیره نیروهای سوریه دموکراتیک ضد داعش، بیان کرد: مقابله با داعش باید به ارتش سوریه سپرده شود زیرا قدرت کوبنده واقعی در سوریه است و توان تکمیل روند مبارزه با تروریسم را دارد و نیروهای سوریه دموکراتیک اگر بتوانند باید وظیفه حمایت از مناطق تحت کنترل خود را برعهده گیرند.

وی در عین حال تاکید کرد: تا زمانی که نیروهای سوریه دموکراتیک از برخورد با تروریستهای داعش که هرازگاهی به مناطق تحت کنترل آنها یورش می برند و صدها نفر را با خود می برند؛ باید این مناطق را اگر نمی توانند از آن حمایت کنند تحویل ارتش سوریه دهند و با ارتش سوریه همکاری کاملی برای توقف این فاجعه داشت باشند.

سرتیپ مرعی حمدان گفت: وجود بیش از ۷۰۰ نفر نزد داعش امکان استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی در برابر عملیات ارتش سوریه ضد تکفیری ها را می دهد و مفهومش دادن برگه برنده به داعش است که این قابل قبول نیست و باید کسانی که این برگه را به داعش داده اند مورد بازخواست قرار گیرند.

شایان ذکر است که منابع روسی روز گذشته اعلام کردند که داعش با حمله به حی البحره ۱۳۰ خانواده متشکل از ۷۰۰ نفر را ربوده است.

کد خبر 4432057

منبع: مهر

کلیدواژه: داعش سوریه قسد اربعین ۹۷ ایالات متحده آمریکا عربستان سعودی جمال خاشقجی ترکیه روسیه سوریه ایران رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ فلسطین افغانستان اتحادیه اروپا انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران رونوشت استوارنامه خود را به کریستف لوتوندولا آپالا بن آپالا معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو تقدیم کرد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک کنگو ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر کشورمان در ماموریت خود، از (حضرت) امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مردان تاریخ معاصر جهان نام بردو آمادگی خود را برای ارتقا و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. وی آمادگی خود را برای تشکیل کمیته مشترکی از کارشناسان دو طرف برای بررسی سوابق پنجاه ساله روابط دو کشور و ارائه برنامه‌ها و راهکارها برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در آینده ابراز کرد. سفیر کشورمان نیز ضمن استقبال از پیشنهاد مذکور، رویکرد رییس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقای را خاطر نشان ساخت.

وی افزود: در این چارچوب جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری با دولت جمهوری دموکراتیک کنگو برای ارتقاء مناسبات فیمابین می‌باشد. سفیر کشورمان همچنین تصریح کرد گشایش سفارت این کشور در تهران می‌تواند اعتلای بیشتر روابط را تسهیل کند.

کد خبر 6087059 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه هستیم
  • سازمان ملل: نگران چرخه خطرناک و در حال افزایش خشونت در خاورمیانه  هستیم
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • ۳ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «ورونژ» روسیه سرنگون شدند
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد