Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، سرانجام پس از دو هفته 15 عضو جدید کابینه را اعلام کرد.

بنا به گزارش واشنگتن‌پست، امانوئل مکرون روز سه‌شنبه سرانجام پس از مدتها انتظار، تغییراتی در کابینه خود انجام داد که به گفته بسیاری از ناظران این اقدام وی تلاشی برای ترمیم عدم محبوبیت تاریخی رئیس‌جمهور  و افزایش حس انزوای سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به دو ماه است که اعضای دولت فرانسه کامل نیستند؛ طی هفته‌های اخیر کابینه دولت فرانسه با موجی از استعفاهای ناگهانی روبرو شد که هر کدام از آنها ضربه‌ای جدی به تصویر عمومی مکرون و توانایی او برای اداره مؤثر دولت بود. اما روز سه‌شنبه رئیس‌جمهور جوان فرانسه اعضای جایگزین را اعلام کرد.

تغییرات انجام شده در کابینه زیاد گسترده نبود و حتی اسامی اعلام‌شده نیز دور از انتظار نبود و هم‌اکنون برای همه این سوال پیش آمده چرا تکمیل اعضای دولت اینقدر طول کشید.

نظرسنجی موسسه معتبر «IFOP» فرانسه در ماه سپتامبر نشان می‌دهد که محبوبیت مکرون هم‌اکنون به 29 درصد سقوط کرده در حالی که محبوبیت او درماه اوت 34 درصد بود. مکرون هنگامی که در انتخابات 2017 به عنوان ریاست‌جمهور فرانسه انتخاب شد، محبوبیتش 66 درصد بود.

 این یک واقعیت است که بسیاری از مردم فرانسه که با مشکلات گوناگون اجتماعی و اقتصادی روبرو هستند مکرون را «رئیس‌جمهور ثروتمندان» و فردی مغرور می‌دانند که دسترسی به او بسیار مشکل است. به همین دلیل محبوبیت او در ماه‌های اخیر به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافته است. همچنین مردم از کاهش سرعت رشد اقتصادی و کاهش اشتغال به ستوه آمده اند.

بنابر اعلام کاخ الیزه، «ادوارد فیلیپ»، نخست‌وزیر و اعضای جدید کابینه چهارشنبه پیش‌رو نخستین نشست وزرا را با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه درباره احتمال ارسال نیروی نظامی به اوکراین مهم و خطرناک است.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیش‌تر در گفتگو با نشریه اکونومیست اظهار کرد اعزام نیروی نظامی به اوکراین یکی از گزینه‌های روی میز است و اگر کی‌یف چنین درخواستی داشته باشد، غرب آن را بررسی خواهد کرد.

او گفت بسیاری از کشورهای اروپایی هم رویکرد فرانسه نسبت به احتمال ارسال نیرو به اوکراین را درک کرده و با آن موافق هستند.

پسکوف در این باره به خبرنگاران گفت: «این گفته بسیار مهم است؛ بسیار مهم و بسیار خطرناک.»

سخنگوی کرملین همچنین با بیان اینکه مسکو اظهارات مقامات فرانسه درباره احتمال ارسال نیروی نظامی به اوکراین را بادقت تحت‌نظر دارد، گفت پاریس دائماً درباره احتمال مداخله نظامی مستقیم خود در جنگ اوکراین اظهارنظر می‌کند.

اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در حالی مطرح شده که اوکراین نه‌تنها با کمبود تسلیحات بلکه با کمبود نیروی نظامی مواجه است.

این روزها در فضای مجازی تصاویر مختلفی از تلاش نیروهای امنیتی اوکراین برای شناسایی و به جنگ فرستادن مردان منتشر شده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902395

دیگر خبرها

  • کامرون ایده اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • کامرون ایده ماکرون در مورد اعزام نیرو به اوکراین را رد کرد
  • خانه تکانی اینتر در تابستان: 5 بازیکن می‌روند
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات