Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@17:14:39 GMT

نمایشگاه «آبی بی کران» برپا می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۲۷۱۳

نمایشگاه «آبی بی کران» برپا می شود

نمایشگاه انفرادی ایمان صبح روان با عنوان «آبی بی کران» ۲۷ مهرماه در گالری آریانا افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، دومین نمایشگاه انفرادی ایمان صبح روان با عنوان «آبی بی کران» از 27 مهر تا 8 آبان در گالری آریانا برپاست. در این نمایشگاه 30 اثر در ابعاد مختلف 120 در 200، 160 در 160 و 120 در 120 به نمایش در می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نقاش آثارش را در این نمایشگاه با تکنیک ترکیب مواد پولیمری روی چوب خلق کرده است.

صبح روان در استیتمنت نمایشگاه خود نوشته است: «جهان،.. کائنات،.. تمام عالم در تکاپو و حرکتی بی پایان همه  در هم رسوخ می کنند و به هم می پیوندند، انسان در این میان ایستاده و خود در دنیا می نگرد، طورى كه قطعات پازلی را خواهیم یافت که هرکدام ممکن است از کهکشانی دور و یا ستاره ای نورانی و مه و گازهای میان ستاره ای باشد که در معبد و میعادگاه خود روی زمین با هم دیدار کرده اند.

«آبی بی کران» تلاشی برای نمایش و گردآوری این تکه تکه ها است، تلاشی برای نمایش آنکه ما نه فقط یک وجود که تکه تکه های این کائنات بیکرانیم که در تن ما زنجیر شده اند و هر کدام از ما را تبدیل به کهکشانی کرده اند، این تکه ها که در بند بند وجودمان به مانند مایعات میان بافتی و ساختار وجودمان حضور دارند بسیار کهنسالتر از آگاهی ما با خود اسرار تمدنهایی فراتر از این سیارات یا حتی ابعاد سه گانه را حمل می کنند؛ پاره پاره های تن مان حاوی آگاهی و هوشی است که سراسر عالم را می پیموده و مانند زنجیری نامرئی همه مان را به گونه ای به هم متصل می کند.

و این است ...... پهناى «آبى بيكرانم كه هستى را در بر مى گيرد.»

صبح روان از دوران کودکی فعالیت های هنری و همینطور مجسمه سازی رو شروع کرد. از همان روزها علاقه بسیار شدید به ساخت اجسام بی رنگ و ترنسپرنت داشت وهمین موضوع باعث شد تا او به سمت نحوه ساخت این اجسام کشیده شود و تحقیقات گسترده ای در این ضمینه و روی مواد مختلف آغاز کرد، همین امر موجب شد تا وی از هنر دور شود. مجموعه این اتفاقات موجب شد تا وی در سال ۲۰۱۲ مقام اول مسابقات خوارزمی را برای ساخت یک ماده پلی مری جدید دریافت و مستقیما وارد دانشگاه شود و در رشته طراحی صنعتی ادامه تحصیل دهد. در همین مدت و پس از پایان تحصیل روی هنر متمرکز شد.

هم اکنون صبح روان در حال تحقیقاتی در زمینه شیمی نانو و بایو پلیمر و... است و معمولا با مواد تولیدی خود به ساخت مجسمه ها یا تابلو می پردازد.

گفتنی است نمایشگاه «آبی بیکران» روز 27 مهرماه ساعت 16 در گالری آریانا افتتاح می شود و تا 8 آبان پذیرای علاقمندان است. گالری آریانا در الهیه، خیابان فیاضی، پلاک 9 واقع است.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی کانون های مساجد پیاده روی اربعین اربعین شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل ارزانی ایلام گالری آریانا برپایی نمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن نقاشی گمشده بعد از ۴ سال

به گزارش تابناک، یک تابلو نقاشی قرن هفدهمی اثر «سالواتور روزا» که حدود چهار سال پیش از یک گالری هنری در «دانشگاه آکسفور» ربوده شده بود، اخیرا در «رومانی» پیدا شد.

تابلو نقاشی منظره باروک «ساحل صخره‌ای به همراه سربازانی که نقشه می‌کشند» اثر «سالواتور روزا»، نقاش ایتالیایی، در چهاردهم مارس سال ۲۰۲۰ از گالری هنری دانشگاه آکسفور به سرقت رفت.

دو تابلو نقاشی دیگر یعنی «سرباز سوارکار» (۱۶۱۷) اثر «آنتونی ون دایک» و «پسر درحال نوشیدن» (۱۵۸۰) اثر «آنیباله کاراچی» همچنان گمشده باقی مانده‌اند. این تابلو‌های نقاشی از سال ۱۷۶۸ میلادی در آن گالری به نمایش گذاشته شده بودند.

کارشناسان ارزش کل این سه تابلو نقاشی را حدود ۱۲.۴ میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

به گزارش این گالری، مردی که نقاشی منظره را در اختیار داشت با پلیس رومانی تماس گرفته است. او دو اثر هنری دیگر را فروخته بود، اما تصمیم گرفت که نقاشی «روزا» را به مقامات بازگرداند. مقامات رومانیایی با این مرد به عنوان شاهد برخورد کرده‌اند و او ستگیر نشده است.

مقامات معتقدند که «سرباز سوارکار» (۱۶۱۷) اثر «آنتونی ون دایک» و «پسر درحال نوشیدن» (۱۵۸۰) اثر «آنیباله کاراچی» در رومانی فروخته شده‌اند و اکنون ممکن است در هر نقطه‌ای از اروپا باشند.

منبع: آرت‌نیوز

دیگر خبرها

  • «امروزِ دیروز» به آرتیبشن رسید/ پرسش از نقاشی یا عکاسی؟
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • «نویزآف» در گالری بام
  • پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه «ایران‌هلث» برپا می‌شود
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند
  • پیدا شدن نقاشی گمشده بعد از ۴ سال
  • «لی لی عامری» سازه‌های نامرعی می‌سازد
  • نمایشگاه «ریشه‌ها ۵» در اصفهان برپا می‌شود
  • نمایشگاه طرح صدرا در بویین زهرا برپا می‌شود