Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران- مرثا والا- دنیای خودروها در قرن بیست و یکم بسیار عجیب و غریب و است و نسبت‌های فامیلی و خانوادگی زیادی بین بسیاری از آنها وجود دارد. از آن خانواده‌ها که در عین صمیمت، با یکدیگر در زیبایی، قدرت و سرعت رقابت دارند.

از طرفی تناسب کمپانی‌های والد و زیرمجموعه‌های آنها کمی عجیب است. شاید کمتر کسی بداند که مازراتی با آن شکل و شمایل و جلال  و جبروتش فرزند کمپانی فیاتی باشد که ما آنرا با خودروهای کوچکِ  شهری می‌شناسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین خودروی چندصد هزار دلاری در زیر مجموعه فیات- کرایسلری قرار دارد که در سال 2017 یکی از بدترین تولید کنندگان خودرو از نگاه مجله معتبر "جی دی پاور" بود.

در این مطلب نگاهی داریم به کمپانی هایی که خودروهای لوکس خود را با برندی دیگری غیر از برند خودشان عرضه می کنند. بهترین و بزرگترین خودروسازان معتبر جهان در زیرمجموعه 14 برند والد و اصلی قرار می‌گیرند که برخی از آنها برندهایی ویژه برای لوکس‌سازی دارند.

هوندا- کیورا

در سال 1948 کمپانی هوندا توسط  سوییشیرو هوندا تاسیس شد و در سال 1959 این خودروسازی به دلیل تولید طیف وسیعی از موتورسیکلت‌ها به معروفیت رسید. هوندا اولین خودروساز ژاپنی بود که خط تولید مدل‌های لوکس خود را با برندی جدید به نام "آکیورا " آغاز کرد تا الگوی خودروسازانی مانند نیسان و تویوتا شود.

 نیسان = اینفینیتی

نیسان سه برند داتسون، نیسان و اینفینیتی را در زیرمجموعه خود جای داده که در این میان "اینفینیتی " وظیفه ساخت لوکس‌ترین‌ها را بر عهده دارد. اینفینیتی در سطح اتومبیل‌های نیمه لوکس و لوکس طبقه‌بندی می‌شود در حالی که محصولات عادیِ نیسان جزو طبقهٔ اسپورت و سدان‌ها هستند.

بنز= می باخ

اگر از خودروهای باری و تجاری مانند کامیون‌ها، ون‌ها، اتوبوس‌های بنز صرف نظر کنیم اصلی‌ترین زیر شاخه‌های بنز اسمارت و مرسدس محسوب می‌شوند. قضاوت در مورد حوزه لوکس این خودروها بسیار ساده است چرا که مرسدس در کلاس S و مرسدس- می‌باخ خود بارها تاج لوکس بودن را از آن خود کرده است.

تویوتا= لکسوس

ریشه‌های تأسیس شرکت خودروسازی تویوتا، به سال ۱۹۲۶ بازمی‌گردد، که ساکیشی تویودا، اقدام به راه‌اندازی شرکت صنایع تویوتا نمود.

بزرگترین برندهای زیرمجموعه این خودرو در این کارخانه بزرگ دایاهاتسو، لکسوس و خود تویوتا هستند.

لکسوس همانطور که از نامش پیداست، لوکس‌سازترین دست تویوتاست و به برندی بین‌المللی به‌ عنوان بزرگترین تولیدکننده اتومبیل‌های سفارشی و خاص، در کشور ژاپن تبدیل شده است. این شرکت در حال حاضر تولیدات خود را در ۷۰ کشور جهان عرضه می‌کند.

تاتا موتورز=

تاتا موتورز بزرگترین شرکت خودروسازی هند است و برندهای لندرور و جگوار از زیرمجموعه‌های این کمپانی به شمار می‌آیند. نمی‌توان گفت که تاتا موتورز برند  خاصی برای لوکس‌سازی خودروهایش دارد چرا که تاتای هندی با نیت ساخت خودروهای ارزان در کشورش تاسیس شد. جگوار این روزها به ساخت خودروهای پر رفاه‌تر در حوزه اسپورت‌ها و شاسی‌بلندها مشغول است و طبیعی است که خودروهای رنج‌روور شرکت لندروور در گزینه، لوکس بودن و قیمت تفاوت زیادی با برند جگوار دارند. با این وجود لوکس بودن رنج‌روور در رده اسپورت‌ها طبقه‌بندی می‌شود. با این وجود لندروور و جگوار همچنان ماهیت مستقل خود را حفظ کرده و دست لوکس‌ساز تاتا محسوب نمی‌شوند.

فولکس‌واگن/ کمپانی مادر بزرگترین برندهای جهان

هر برندی که  برای خود ماهیت و کاراکتر بزرگی دارد در زیر مجموعه خودروسازی فولکس‌واگن  آلمان‌ها قرار می‌گیرد. می‌توان این خودروسازی را  بزرگترین برند خودرویی اروپا و بزرگترین رقیب کمپانی خودروسازی تویوتا نامید. این خودروسازی در هر حوزه‌‌ای فعالیت کرده و انواع و اقسام خودروهای لوکس، شهری، اسپورت، کاری، تجاری را به دنیا ارائه می‌کند.

یک فولکس لوکس در آینده

فعالیت این شرکت از سال 1937 و با هدف ساخت خودرویی برای عموم مردم آلمان آغاز شد. بزرگترین دستاورد این شرکت بیتل یا همان فولکس قورباغه‌ای ارزان و با کیفیت محسوب می‌شود.

در میان شرکت‌های تابعه‌ای مانند آئودی، پورشه، اشکودا، بوگاتی، سئات، اسکانیا، لامبورگینی و پورشه، دوکاتی و ایتال دیزان قطعا بنتلی لوکس‌ترین برند زیرمجموعه  فولکس‌واگن آلمانی‌هاست. برندی که قطعا دست لوکس‌ساز و شخصی آلمان‌ها محسوب نمی‌شود.

بنتلی در سال 1998 تحت مدیریت گروه فولکس‌واگن قرار گرفت. اولین محصول  انگلیس‌الاصل بنتلی  در تاریخ ۱۸ ژانویه ۱۹۱۹ توسط والتر اوون بنتلی تولید شد . بنتلی از همان آغاز کار، ساخت اتومبیل‌های استثنایی و خاص را در دستور کار خود قرار داد. در ماه اوت سال ۱۹۱۹ نیز شرکت بنتلی موتوربه‌صورت رسمی ثبت گردید و در اکتبر همان سال، در نمایشگاه اتومبیل لندن، یک شاسی با موتور ساختگی (نمایشی یا مفهومی)، در معرض نمایش قرار گرفت. در ماه دسامبر نیز، موتور اولیه ساخته شد، ولی طراحی و توسعه آن، بیشتر از چیزی که انتظار می‌رفت، زمان برد و ماشین‌های اولیه حتی تا سپتامبر ۱۹۲۱ به‌صورت کامل آماده نشدند. در سال 1945 تمامی محصولات این کمپانی در زیرمجموعه تجاری رولزرویس- بنتلی به بازار عرضه شد.

اکنون بنتلی نیز در لوکس‌سازی رقابتی ظاهر شده و شاهد سفارشی‌سازی‌های  ویژه در این کمپانی هستیم.

ب‌ام‌و

ب‌ام‌و کمپانی والد خودروهای رولز رویس، مینی و ب‌ام و است. قطعا در میان برندهای این شرکت‌‌، لوکس‌تر از محصولات رولزرویس نخواهیم یافت. برندی که باز هم دست لوکس‌ساز ب‌ام‌و نخواهد بود و اصالت و کاراکتر خود را به عنوان یک ساب برند حفظ کرده است. البته برند ب‌ام‌و نیز لوکس‌هایی دارد که در نوع خود برترین محصولات شرکتش محسوب می‌شوند. ب‌ام‌و سری 7 پرچم‌دار خودروسازی باوارایی  بوده و این کمپانی قرار است سری 8 را به عنوان پیشرو در رده لوکس‌ها ارائه دهد.

البته لازم به ذکر است که محصولات تجملاتی ب ام‌و در سگمنت خود و با خودروهایی مانند بنتلی یا برخی ارپز محصولات بنز و لکسوس رقابت خواهد کرد.

ریشه‌های تأسیس رولزرویس به عنوان برند زیرمجموعه ب‌ام‌و  به اواخر سال ۱۹۰۳ و اوایل ۱۹۰۴ بازمی‌گردد. این شرکت، اولین کارخانه تولید خودروی خود را، با مشارکت هنری رویس و چارلز رولز در شهر منچستر راه‌اندازی نمود.  

ترکیب رولز رویس- بنتلی از سال 1998 شکسته شد، اما خودروهای این دو کمپانی آنقدر لوکس هستند که همواره مورد توجه خانواده سلطنتی انگلستان قرار گرفته‌اند.

PSA (ائتلاف گروه پژو- سیتروئن) = دی اس

همانطور که از نامش پیداست، گروه پژو- سیتروئن- DS در زیرمجموعه این خودروسازی قرار دارند. تمامی این گروه‌ها  به ساخت خودروهای اسپورت مشغولند و از آنجا که محبوبیت شاسی‌بلندها بسیاری از معادلات دنیای خودرو را تغییر داده‌اند، لوکس‌ترین خودروهای این برندها بیشتر در دنیای اسپورت‌ها چرخ می‌خورد.

مارک DS در اوایل سال ۲۰۰۹ به عنوان زیر مجموعه برتر سیتروئن به مدل‌های دیگر اضافه شد تا در کنار سایر اتومبیل‌های این کمپانی به تولید برسد. DS مخفف روح متفاوت (Different Spirit) یا سری متمایز(Distinctive Series) است.

هیوندای = جنسیس

خودروی جنسیس که این روزها به صورت جداگانه و خارج از زیر مجموعه هیوندایی ساخته می‌شود

هیوندای و کیا کره‌ای به واسطه کمپانی والد هیوندا از اقوام هم محسوب می‌شوند و تا مدت‌ها پیش به عضو لوکس و تجملاتی جنسیس در خانواده بزرگشان می‌نازیدند. در سال 2008 خودروهای کوپه جنسیس با خودروهای سایز بزرگ لکسوس و اینفینیتی رقابت می‌کردند.  اما از سال گذشته جنسیس استقلال خود به عنوان برندی جدا از هیوندایی را اعلام کرد و اینک در زیر مجموعه هیوندای کره قرار ندارد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: خودروها زیر مجموعه دست لوکس ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۲۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، روند یکسانی ندارد و هر دو بازار خودروهای داخلی و مونتاژی، افت‌وخیزهایی را تجربه می‌کنند. در این میان، یکی از محصولات وارداتی بازار ۹۰ میلیون تومان ارزان شده است!

از روز گذشته تنش‌های منطقه کمتر شده و التهابات بازار نیز به تبعیت از این موضوع کاهش یافته است. بنابراین نرخ ارز هم به عنوان بزرگ‌ترین محرک بازار خودرو نسبت به ابتدای هفته از ثبات بیشتری برخوردار است و باعث می‌شود تا قیمت خودرو روند مشخصی نداشته باشد، اما با این وجود، خودروی وارداتی همچون شاین مکس ایران خودرو نسبت به روز گذشته ۹۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ دو میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی بازار اغلب کاهشی گزارش می‌شود. ساینا S اتوماتیک یکی از اقتصادی‌ترین محصولات دنده‌اتومات بازار داخلی است که از روز گذشته پنج میلیون تومان گران شده بود، امروز یک میلیون تومان افت قیمت دارد و با ۵۰۲ میلیون تومان معامله می‌شود.

متقاضیان خرید پژو پارس بخوانند | سازمان تعزیرات تکلیف تولید پژو پارس را روشن کرد

کوییک دنده‌ای S هاچ‌بک اقتصادی شرکت سایپا به شمار می‌رود که از آغاز امروز، هیچ تغییری ندارد و با همان نرخ ۴۵۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ یکی از پرقدرت‌ترین محصولات بازار داخلی است که از صبح امروز ۱۳ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به کانال ۹۹۲ میلیون تومان رسیده است.

تارا اتوماتیک V۴ گران‌ترین خودرو داخلی بازار محسوب می‌شود که گویا هنوز هم به افزایش قیمت هفته‌های گذشته راضی نشده و از صبح امروز با رشد ۱۹ میلیون تومانی به نرخ یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به داخلی‌های بازار، افزایش یافته است.

جک J۴ آپشنال ارزان‌ترین خودروی مونتاژی کرمان موتور بوده که روز گذشته تغییری نداشت، اما از ابتدای امروز ۲۰ میلیون تومان رشد قیمت دارد و با ۹۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هایما S۵ اتوماتیک ۶سرعته کراس‌اوور مونتاژی ایران‌خودرو به شمار می‌رود که روز گذشته با رشد ۵۰ میلیون تومانی رکورددار افزایش قیمت در بازار مونتاژی‌ها بود، اما از صبح امروز ۳۵ میلیون تومان افت قیمت داشته و با نرخ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

خبر مهم برای خریداران خودرو | اعلام نتیجه شکایت از ایران خودرو و سایپا

مکث کلوت دنده دستی یکی از پیکاپ‌های مونتاژی مکث موتور محسوب می‌شود که نسبت به روز گذشته ۱۰ میلیون تومان رشد یافته و به کانال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

لاماری ایما جزو محبوب‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار شمرده می‌شود که از آغاز روند معاملات امروز هیچ تغییری ندارد و با همان نرخ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 844881 برچسب‌ها خبر مهم بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا خودرو خودرو - ایرانی ايران خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • خودروهای لوکس در انتظار مالیات
  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم
  • افزایش ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها دربازار؛ کوئیک،دنا، تارا و انواع پژو چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • مالیات خودروهای لوکس تعیین شد
  • مالیات خودروهای لوکس اعلام شد/ مالکان ابن خودروها باید مالیات بدهند
  • مالیات خودروهای لوکس در سال جدید چگونه محاسبه می شود؟
  • مالیات خودروهای لوکس اعلام شد + جزییات
  • مالیات خودروهای لوکس اعلام شد
  • آغاز فروش خودروهای برقی از اردیبهشت+ جزئیات
  • چرا اروپا از خودروهای الکتریکی روی برگرداند؟