Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: 100 رویداد فرهنگی تاریخی با هدف برندسازی و شناساندن ظرفیت های استان در راستای جذب هرچه بیشتر گردشگر برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، حبیب یزدان پناه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بر نقش رسانه ها در توسعه گردشگری و معرفی قابلیت های استان تاکید کرد و اظهار داشت: هم اکنون در برندسازی و معرفی ظرفیت ها به گردشگران ضعف وجود دارد که در این راستا باید تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ارگ تاریخی بلقیس یکی از قابلیت های شاخص استان برای جذب گردشگر است که امسال هفت میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی این اثر در نظر گرفته شده است.
یزدان پناه در خصوص سامان دهی و احیای مجموعه عمارت مفخم نیز افزود: بیمارستان امام رضا(ع) بخشی از عرصه مجموعه مفخم است که با توافق صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی بزودی تخلیه و در اختیار این اداره کل قرار می گیرد.
وی افزود: با آزادسازی حریم و توسعه مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم، این مجموعه در آینده ای نزدیک همانند میدان نقش جهان اصفهان به نقطه گردشگری برای بجنورد تبدیل خواهد شد که مطالعات این طرح نیز انجام شده است.
وی گفت: موزه پول و سکه، موزه مفاخر و مشاهیر بش قارداش و پارک موزه ارتش در مقبره لهاک خان از دیگر برنامه ها است که بزودی محقق می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی به اقدامات انجام شده در حوزه صنایع دستی نیز اشاره ای کرد و گفت: امسال 32 میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان این بخش پرداخت شده است.
یزدان پناه گفت: یکهزار و 250 کارگاه و 56 فروشگاه با یکهزار و 240 نفر بیمه شده در زمینه صنایع دستی فعالیت می کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه بجنورد برای انتخاب شهر ملی گلیم و سفره کردی انتخاب شده است، گفت: جشن برندسازی برای این هنر منحصر به فرد هنرمندان استان، بزودی برگزار می شود.
یزدان پناه از برگزاری 27 مورد نمایشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی با حضور فعال در این نمایشگاه ها به معرفی ظرفیت های استان پرداختند که خوشبختانه در نمایشگاه اخیر تهران، غرفه مربوط به صنایع نساجی استان بیشترین فروش در بین غرفه ها را داشت.
وی با بیان اینکه عدم تبلیغات و بازاریابی مهم‌ترین دغدغه در حوزه صنایع دستی است افزود: کارگروه مارکتینگ و برندسازی در این زمینه تشکیل شده است و به صورت جدی پیگیر این دغدغه هستیم.
وی همچنین از تشکیل کارگروه عشایری با حضور معاونت عمرانی استاندار برای نخستین بار خبر داد و افزود: در این کارگروه به دنبال شناسایی ظرفیت های بکر و منحصر به فرد مناطق عشایری استان برای جذب گردشگر هستیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه از سرمایه گذاران حمایت خواهیم کرد اظهار داشت: کمک به سرمایه گذاران، کمک به رشد و توسعه استان است و ما نیز اولویت و تلاش های خود را در این زمینه قرار داده ایم.
یزدان پناه افزود: در بحث ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران هیچ مشکلی وجود ندارد اما بعضا وثیقه لازم را ندارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی به برخی از آثار تاریخی و طبیعی خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: همه آثار ملی برای مردم است اما بعضا افرادی سودجو هستند که امسال41 نفر در کاوش‌های غیرقانونی دستگیرشدند.
بیش از یکهزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 583 اثر آن به ثبت رسیده است.
3007/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ميراث فرهنگي رويداد فرهنگي خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ محسن معصوم‌علیزاده در نشست با فرماندار ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است، افزود: سعی داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته‌تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.

او تصریح کرد: در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار و حمایت‌های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم.

فرماندار ملایر نیز گفت: این شهرستان با ظرفیت بالای خود و دو نشان بین‌المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه‌گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است.

سلمان اسماعیلی افزود: قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود، در کنار این اقدام تقویت آنلاین‌شاپ‌ها در سکوهای مجازی بسیار پراهمیت است.

او تأکید کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه‌های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت امسال شاهد افتتاح مجموعه «مینی‌ورد» به شکل رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرا شد
  • ۵ رویداد بزرگ فرهنگی توسط سپاه خراسان شمالی اجرایی شد
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود