Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا سازگار دوست قدیمی مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم شجاعی بود. آن طور که نزدیکان آن مرحوم می‌گویند، این دو رفیق گرمابه و گلستان بودند.

سازگار که خود مداح و پیرغلام اهل بیت (ع) است، در مراسم تشییع رفیق واعظش، بی تاب بود و در پایان تشییع جنازه، در گفتگو با خبرنگار ما از ویژگی های مرحوم شجاعی گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: پیکر حجت‌الاسلام ابوالقاسم شجاعی تشییع شد/ وداع با شکوه با گنجینه خاطرات اهل منبر

وی ضمن تمجید از شخصیت آن مرحوم بیان کرد: تا زمانی که مرحوم فلسفی زنده بود، وعاظ و مداحان اهل بیت (ع) روز‌ها منزل ایشان می‌رفتند. بعد از آن، در خانه مرحوم شجاعی به روی مداحان و وعاظ باز شد. اکثر روز‌ها در منزل مرحوم شجاعی دور هم جمع می‌شدیم. آن جا حدیث می‌گفتیم و از ولایت ائمه اطهار (س) حرف می‌زدیم.

غلامرضا سازگار در ادامه به بارز‌ترین ویژگی حجت الاسلام و المسلمین شجاعی اشاره کرد و گفت: بارزترین خصیصه‌ای که من از آن مرحوم در ذهن دارم، تپیدن قلبش برای اهل بیت (ع) و ولایت امامان معصوم (ع) بود. مرحوم شجاعی همیشه پشتیبان ولایت بود. به یاد دارم زمانی که امام خمینی (ره) در قید حیات بودند و در جلسه‌ای که با ایشان در منزلشان داشتیم، عده‌ای به مرحوم شجاعی گفتند که اینجا فریاد حسن وای حسین وای راه نینداز. مرحوم شجاعی فریاد زد و به امام خمینی (ره) گفت: امام این‌ها به من می‌گویند که در خانه شما حسین وای راه نینداز. پس از آن حضرت امام (ره) سخنرانی عجیبی کردند و گفتند ما دست از روضه بر نمی داریم. ما با روضه زنده‌ایم.

این پیرغلام اهل بیت (ع) در خصوص رفاقتش با حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم شجاعی اظهار کرد: من بیش از ۴۰ سال ایشان را می‌شناختم و سال ها با هم رفیق بودیم. در روز‌های منتهی به اربعین حسینی همیشه به من می‌گفت که دوست دارد به پیاده روی اربعین برود، اما کهولت سن به او اجازه نمی‌داد.

سازگار در پایان گفت: به همه وعاظ و مداحان اهل بیت (ع) می‌گویم که راه سید ابوالقاسم شجاعی را دنبال کنند. از جوانان هیئتی می‌خواهم مسیر ایشان را که ولایتمداری بود، ادامه دهند.

انتهای پیام/

صحبت‌های سازگار درباره حجت الاسلام شجاعی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن و عترت احادیث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود شجاعی: در فوتبال ایران همه می‌خواهند امتیاز بگیرند

آفتاب‌‌نیوز :

مسعود شجاعی، سرمربی هوادار پس از پیروزی یک بر صفر امروز (جمعه) هوادار مقابل گل‌گهر درهفته بیست‌سوم لیگ برتر فوتبال گفت: پیش‌بینی‌می‌کردم بازی قشنگ‌تر شود. بازی در نیمه‌اول خوب پیش می‌رفت، اما نیمه دوم باب میلم نبود. فکر می‌کنم باد کمی بازی را خراب کرد. گفتیم شاید باد در نیمه دوم کمتر شود تا کیفیت بازی بالاتر برود. نیمه اول باز بهتر بود، اما نیمه‌دوم به گونه‌ای شد که شما دیدید دروازه‌بان کاشته می‌زد برمی‌گشت و به اوت می‌رفت. فکر می‌کنم این دلیلی قوی بود که بازی کیفیت لازم را نداشته باشد، چون تیم گل‌گهر تیم خوبی است و تیم ما هم تا دقیقه آخر فوتبال بازی می‌کند.

او در واکنش به اینکه تیم مقابل اعتقاد داشت تعویض‌هایش برای وقت‌کشی بود، گفت: تا روزی که در فوتبال هستم امکان ندارد چنین چیزی از من بشنوید یا از تیم من ببینید، باور کنید یونس شاکری مصدوم شد. نمی‌توانید صحنه قبلش را نگاه کنید یونس در خط دفاع گفت نمی‌توانم. داریوش شجاعیان مصدوم شده بود و خودش گفت نمی‌توانم تعویضم کنید. محسن سفیدچقایی هم همینطور. محسن را صدا کردم گفتم اگر می‌توانی خودت پاشو.

او ادامه داد: تیم گل گهر زمان لازم داشت و یک ثانیه هم برایش یک ثانیه بود، شاید اگر ما هم بودیم ناراحت می‌شدیم و اعتراض می‌کردیم، اما باور کنید هیچکدام عمدی نبود.

شجاعی با بیان اینکه "روی فلسفه و عقیده‌ام هستم و عوضش نمی‌کنم و تا اخراجم هم روی عقیده ام باقی می‌مانم" تاکید کرد: به نظرم اگر اشتباه هم کنم بهتر است آدم روی عقیده‌ای که دارد بماند. می‌دانم که شرایط فوتبال ایران به گونه‌ای است که همه می‌خواهند امتیاز بگیرند. تیم ما هم مستثنی نیست، اما من دنبال این هستم که خوب امتیاز بگیریم. ما همین الان هم این بی‌رحمی را دیده‌ایم. خیلی از بازی‌ها را از دست داده‌ایم، اما خوشحالم که این فلسفه در این مدت کوتاه پیاده شده است و بازیکنان آنقدر هوش تاکتیکی دارند و از نظر شخصیتی بزرگ هستند که این را بگیرند. از آن‌ها تشکر می‌کنند واقعا انسان‌های درست و حسابی هستند.

او ادامه داد: امروز برای اولین بار مالک باشگاه در بازی بود هر چند از بازی راضی نبودم، اما خوشحالم که سه امتیاز را گرفتیم و امیدوارم لذت برده باشند.

شجاعی در مورد اینکه تیمش جایگاه خوبی در جدول به دست آورده گفت: از روزی که آمده‌ام گفتم این تیم را به راحتی بالای دهم می‌کنم. ادعایی ندارم، اما با توجه به پتانسیل و شناختی که از بازیکنان تیم و توانایی که دارم مطمئن بودم این اتفاق می‌افتد. از روز اول نگاهمان بود و از سبک فوتبالمان مشخص بود. اگر فقط دنبال امتیاز گرفتن و ماندن در لیگ بودیم همینجوری بازی می‌کردیم، اما از روزی که آمدیم فلسه‌مان فوتبال زیبا بازی کردن و امتیاز گرفتن بود. الان هم می‌بینید که بچه‌های ما از جان مایه می‌گذارند و زحمت می‌کشند. امروز دید بچه‌هایی که سن‌های بیشتری دارند. از جان و دل مایه گذاشتند و کیف می‌کردم. 

او در واکنش به اینکه مربی گل‌گهر گفته داوری به نفع هوادار بوده است، گفت: آقای اوزونیدیس مربی من بوده و آنقدر دوستش دارم که اگر توی روی من می‌گفت هم ناراحت نمی‌شدم. برایش احترام قائلم. او باعث شد به یونان بروم. داوری نکته تاثیرگذاری نداشت. شاید او از نتیجه ناراحت بوده است. به او حق می‌دهم، اما قبول نمی‌کنم که داوری بد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بهار نکوی شجاعیان در تیمِ شجاعی
  • گزینه سقوط نقشه تک رقمی شدن می‌کشد!
  • پیام تسلیت رئیس جمهور برای درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • پیام تسلیت رئیسی در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • پیام تسلیت رییس‌جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام احمدی سینایی
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی سینایی
  • عملیات «وعده صادق» نمایش اقتدار ایران اسلامی بود
  • انجام خط‌کشی‌های ترافیکی سازگار با محیط زیست در قم
  • مسعود شجاعی: در فوتبال ایران همه می‌خواهند امتیاز بگیرند