Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – یک روز پس از انتشار گزارش تحقیقاتی درباره مفاسد اخلاقی نمایندگان پارلمان انگلیس، رئیس کمیته پارلمانی زنان و برابری مجلس عوام، خواستار کناره‌گیری رئیس این نهاد قانون‌گذار شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «ماریا مایلر» در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی.بی.سی 4 عنوان کرد تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که مفاسد اخلاقی 'از سر تا ذیل' پارلمان جاری است و چاره‌ای جز تغییر ساختار مدیریت باقی نمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هشدار داد که اعتبار و مشروعیت این نهاد قانون گذار به دلیل رواج رفتارهای غیراخلاقی زیر سؤال رفته است.
تازه‌ترین تحقیقات انجام‌گرفته در پارلمان انگلیس نشان می‌دهد که فساد اخلاقی و آزار جنسی در میان نمایندگان این کشور به لطف سکوت مقام‌های ارشد این نهاد سیاسی به امری رایج بدل شده است.
این تحقیقات که یک سال پس از رسوایی مفاسد اخلاقی ساکنان کاخ وستمینستر، توسط یک حقوقدان انگلیسی منتشر شد، حاکی است که براثر رواج فرهنگ سکوت و چاپلوسی در پارلمان، آزار و اذیت جنسی همچنان ادامه دارد و به‌عنوان یک معضل پنهان باقی‌مانده است.
«دیم لورا کاکس» در گزارش دیروز خود هشدار داد که مفاسد اخلاقی برخی نمایندگان، اعتبار و مشروعیت پارلمان را زیر سؤال برده است. وی خواستار رسیدگی سریع و حل جدی این مساله شد، هرچند پیش‌بینی کرد که برون‌رفت از این معضل در چارچوب مدیریت فعلی دشوار خواهد بود.
رئیس کمیته پارلمانی زنان و برابری مجلس عوام در ادامه گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی.بی.سی 4 یادآور شد که هنوز به اتهام‌های اخلاقی رئیس مجلس عوام، به‌عنوان کسی که قرار است گزارش مفاسد اخلاقی نمایندگان را مدنظر قرار دهد رسیدگی نشده است.
وی رسیدگی به این پرونده توسط کسی که خودش در این رابطه متهم است را اشتباه خواند و در پاسخ به این سؤال که آیا منظورش 'جان برکو' است پاسخ داد: دقیقاً.
هم زمان، 'کوین بارون' رئیس کمیته قوانین و مقررات مجلس عوام نیز امروز در یادداشتی در روزنامه تایمز خواستار کناره‌گیری برکو از ریاست مجلس شد. او در این یادداشت نوشته است: تغییر فرهنگ بایستی از بالا به پایین جاری شود و متأسفانه اعتقادی ندارم که رئیس مجلس لیاقت رهبری این جریان را داشته باشد. لذا بایستی از مقام خود کناره‌گیری کند.
«اندرو بریجن» از دیگر نمایندگان مجلس هم از برکو خواسته تا کناره‌گیری از ریاست مجلس را مدنظر قرار دهد.او گفته است که استعفای رئیس مجلس، اعتبار پارلمان و افرادی که در آن شاغل هستند را نجات می‌دهد.
پس از انتشار گزارش سال گذشته رسانه‌های انگلیس، درباره مفاسد اخلاقی نمایندگان مجلس که در اثر آن دو عضو ارشد کابینه «ترزا می» از سمت خود کناره‌گیری کردند، یک کمیته پارلمانی بهمن‌ماه گذشته خواستار اجرای سازوکارهای تنبیهی ازجمله تعلیق و اخراج متخلفان این اقدامات شد.
در این گزارش که بخش‌هایی از آن در مطبوعات انگلیس منعکس ‌شد، آمده است که بیش از نیمی از کارکنان پارلمان شاهد و یا مورد سوءاستفاده رفتارهای غیراخلاقی نمایندگان مجلس قرارگرفته‌اند.
این گزارش می‌افزاید، یک‌پنجم زیردستان نمایندگان مجالس اعیان و عوام قربانی آزار جنسی شده‌اند و این در حالی است که 75 درصد آن‌ها، از ترس از دست‌ دادن شغل تاکنون سخنی به میان نیاورده‌اند.
گزارش یادشده که بر اساس نظرسنجی از یک هزار و 377 تن از کارکنان پارلمان انگلیس تهیه‌شده همچنین مؤید آن است که نیمی از قربانیان به مسئولان انضباطی پارلمان برای طرح شکایت‌های خود اعتماد ندارند.
در این گزارش آمده است: شواهد به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که تغییر فرهنگ کاری در پارلمان امری اجتناب‌ناپذیر و ضامن تغییر رفتار متخلفان به شمار می‌رود.
در همین پیوند، اندریا لیدسون معاون پارلمانی نخست‌وزیر انگلیس سال گذشته از طرحی خبر داد که طبق آن، با نمایندگانی که زیردستان خود را مورد سوءاستفاده غیراخلاقی قرار دهند، برخورد قهرآمیز صورت می‌گیرد.
گزارش دیروز کاکس نشان داد که تدابیر صورت گرفته در طول هشت ماه گذشته، تأثیری بر کاهش معضل فساد اخلاقی در عالی‌ترین مکان سیاسی انگلیس نداشته است.
بر اساس برنامه اعلام‌شده، امروز قرار است نمایندگان مجلس عوام درباره این گزارش بحث و بررسی کنند. رسانه‌های انگلیسی گمانه‌زنی می‌کنند که ادامه این روند به کناره‌گیری برکو از ریاست مجلس منجر خواهد شد.
اروپام**ه.ن**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس فساد اخلاقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۳۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت/ لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است/ شیخ علی خطیب: ایستادگی و اقتدار ایران در رویکرد مقاومت با وجود همه فشارها مایه افتخار امت اسلامی است

رئیس جمهور گفت: اگر صهیونیست ها مرتکب اشتباه شوند، معنای پاسخ واقعی و گسترده ایران را درخواهند یافت.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سه‌شنبه در دیدار شیخ «علی خطیب» نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، ضمن قدردانی از مواضع وی و این تشکل سیاسی در حمایت از رویکرد مقاومت و نیز تلاش برای حفظ و تقویت انسجام و وحدت در این کشور، لبنان را رکنی مهم برای جریان مقاومت توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز حقانیت موضع جمهوری اسلامی ایران در ناکارآمدی رویکرد سازش و تسلیم در قبال حل مسئله فلسطین و نتیجه‌بخش بودن مقاومت در مقابله با سلطه و ظلم بر همگان اثبات شده است، گفت: تصویر خون‌بار امروز غزه، تصویر بدون نقاب و آینه و جلوه تمام نمای حقیقت و باطن تمدن غرب و فرهنگ آمریکایی است.

رئیسی برگزاری متفاوت روز قدس امسال در نقاط مختلف جهان را گواه بر پذیرش جهانی راهبرد مقاومت و موفقیتی بزرگ برای این راهبرد توصیف و تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی، شکستی راهبردی برای رژیم صهیونیستی است و فراتر از شکست‌ نظامی، شکست امنیتی رژیم نیز هست که تغییر معادلات منطقه به نفع آرمان فلسطین را در پی داشته است.

رئیس جمهور شکست فریب سیاسی صهیونیست‌ها در منطقه را از دیگر نتایج تحولات اخیر دانست و افزود: وحدتی که امروز در میان امت اسلامی و فراتر از آن در افکار عمومی جهان شکل گرفته و همچنین تنفری که از آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی در جهان فراگیر شده، در هیچ دوره و زمانی سابقه و نظیر نداشته است.

رئیسی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران را گواه شکست و استیصال این رژیم دانست و با بیان اینکه پاسخ ایران به این حمله صرفاً اقدام تنبیهی علیه شرارت‌های رژیم صهیونیستی بود، تاکید کرد: در صورت ارتکاب هر اشتباهی، صهیونیست‌ها و حامیان آنها معنای پاسخ واقعی و گسترده ایران را درخواهند یافت.

شیخ «علی خطیب» نیز در این دیدار با بیان اینکه برخلاف تلاش دشمنان، مردم لبنان دوست‌دار و حامی مقاومت هستند، افزود: حامل سلام‌های گرم مردم لبنان به ملت ایران و درودها و قدردانی لبنانی‌ها از جمهوری اسلامی ایران بابت اقدام مقتدرانه در برابر رژیم صهیونیستی هستم.

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، مقاومت را خط قرمز لبنان دانست و با تأکید بر حمایت کامل از مقاومت با وجود همه فشارها و ناملایمات، ایستادگی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با وجود همه فشارها، تحریم‌ها و دشمنی‌ها را مایه افتخار امت اسلامی دانست و اظهار داشت: هیچ کشور دیگری نتوانسته این چنین مقتدرانه در مقابل رژیمی که از حمایت همه قدرت‌های جهان برخوردار است، بایستد.

دیگر خبرها

  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • نگاه استراتژیک غرب به هند در سایه انتخابات مجلس عوام/ چشم پوشی غرب از نگرانی‌های دموکراتیک
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • مشت نماینده مجلس گرجستان بر صورت رهبر حزب حاکم: ای آشغال روس پرست! (فیلم)
  • رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت/ لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است/ شیخ علی خطیب: ایستادگی و اقتدار ایران در رویکرد مقاومت با وجود همه فشارها مایه افتخار امت اسلامی است
  • تصویر متفاوت از صحن مجلس؛ مهمانان ویژه پارلمان را ببینید