Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از شاتا، صادقی با بیان این نکته گفت: تجربیات گذشته از مراجعه ارباب رجوع از سراسر کشور به مرکز و ایجاد مشکلات و وقفه‌هایی که در اثر ازدحام به وجود می‌آمد لزوم این اقدام را بیش از پیش نمایان می‌کند.

او با اشاره به موضع مثبت روسای استانی نسبت به تفویض اختیار در این زمینه افزود: بعد از موافقت و استقبال روسای استانی سازمان صمت، در جلسات معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی نیز بر ارائه دستورالعمل مشخص تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران همچنین با تاکید بر توجه به تکریم ارباب رجوع در این طرح توضیح داد: در راستای محقق شدن افزایش سرعت پاسخگویی، برخی مراحل در این فرآیند که موجب طولانی شدن روند صدور کارت بازرگانی می‌شوند حذف شده و بنابراین روند تسهیل شده و از اتلاف وقت جلوگیری می‌شود.

صادقی از غیرحضوری شدن این فرآیند خبر داد و گفت: وزارت صنعت در نظر دارد تمامی این مراحل سیستمی و بدون احتیاج به مراجعه حضوری انجام گیرد. بنابراین لازم است تمامی اطلاعات و ضوابط تبدیل به یک الگوریتم شده و بر سامانه جامع تجارت نصب شود تا بدون نیاز به حضور افراد این فرآیند انجام گیرد.

او با اشاره به لزوم آموزش استان‌ها در این زمینه پیش از اجرای طرح افزود: در حال حاضر همکاران سایر استان‌ها در حال آموزش برای اجرای این فرآیند هستند و همچنین کمبود امکانات نرم افزاری و سخت‌افزاری استان‌ها برای اجرای این فرآیند نیز با کمک سازمان برنامه و بودجه مرتفع خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه واردات و صادرات در سامانه جامع تجارت قدم بزرگی در راستای حذف مراجعه حضوری خواهد بود.

او ضمن بیان این نکته اضافه کرد: به این وسیله اهلیت و صلاحیت واردکننده، آمار ورادات و ارزش کالا به راحتی مشخص شده و در کوتاه‌ترین زمان، تشخیص وارد کردن یا وارد نکردن کالا انجام خواهد گرفت. بنابراین در این زمینه دخالت کارشناسان به حداقل خود خواهد رسید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان تهران سازمان صنعت معدن کسب و کار واردات و صادرات استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۳۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رستمی گفت: تلاش ما بر این است که منویات رهبری در امر جهش تولید با مشارکت مردم را جامه عمل بپوشانیم، لذا با تدبیر ریاست سازمان، مقررات تسهیل شده جدیدی در صدور پروانه تأسیس واحد تولیدی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل ابلاغ کردیم.

وی توضیح داد: اگر خط تولید کارخانه‌ای توسط اداره کل داروی سازمان غذا و دارو به تأیید فنی GMP رسیده باشد، نیازی به موازی کاری و طی مجدد مراحل تأیید در اداره کل فراورده‌های سنتی، مکمل و طبیعی نخواهد داشت و این موضوعی است که پیش از این بعضاً تا حدود ۶ ماه به طول می‌انجامید

رستمی تصریح کرد: مباحث جهش تولید، رونق صادرات و خودکفایی در تولید مواد اولیه فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارند.

کد خبر 6089451 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت