Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ فرهاد افشار با اشاره به روایتی که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) را برابر با ثواب زیارت سیدالشهدا(ع) ذکر کرده است گفت: برطبق همین روایت برای ششمین سال میزبان مراسم مردمی پیاده روی اربعین تهران از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) هستیم که برای ارائه بهترین خدمات به زائران تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشار با اشاره به اینکه این مراسم به صورت خودجوش و مردمی اجرا می شود، افزود: با استفاده از ظرفیت شهروندان، تشکل های مردمی و هیئات مذهبی بهترین خدمات به زائران ارائه خواهد شد.

وی به برپایی جلسات هم اندیشی با مساجد، حسینیه ها و هیئات مذهبی برای انجام هماهنگی لازم اشاره کرد و ادامه داد: خیابان فدائیان اسلام به عنوان مسیر اصلی مراسم پیاده روی اربعین تهران در منطقه 20 است که ایستگاه های خدمات رسانی با مشارکت تشکل ها جانمایی می شوند.

 افشار بر اهمیت فعالیت های اجرایی نگهداشت شهر در قبل، حین و پایان مراسم تاکید کرد و گفت: برقراری نظم و انضباط شهری، جمع آوری پسماند خشک مسیر پیاده روی و تامین سرویس های بهداشتی مورد نیاز در مسیر پیاده روی از فعالیت های برنامه ریزی شده حوزه امور شهری است که همزمان با مراسم انجام می شود.

وی به تمهیدات ترافیکی مدیریت شهری منطقه نیز اشاره کرد و افزود: به منظور سهولت تردد زائران محدودیت های ترافیکی در معابر منتهی به مسیرهای راهپیمایی پیش بینی می شود و مسیرهای خطوط حمل و نقل عمومی نیز برای انتقال زائران در بعد از مراسم اطلاع رسانی خواهد شد.

افشار با اشاره به اینکه نیروهای بسیج شهرداری منطقه برای برقراری نظم و خدمت رسانی به زائران آمادگی لازم دارند، گفت: نیروهای مدیریت بحران نیز در مسیر پیاده روی مستقر خواهند شد و هماهنگی لازم با دستگاه های اجرایی ایمنی از جمله آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، آب، برق و گاز انجام می شود تا در صورت لزوم به موقع وارد عمل شوند.

جلسه هماهنگی ستاد اربعین حسینی شهرداری منطقه 20 با حضور شهردار، قائم مقام و معاونان و شهرداران نواحی منطقه 20 در سالن شهید تهرانی منطقه 20 برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت امام حسین بسیج پیاده روی حمل و نقل عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۳۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان پیاده‌روی از خراسان تا قدس به اراک رسید

به گزارش قدس آنلاین، فرزاد مخلص‌الائمه گفت: پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی که موجب فروپاشی هیمنه دروغین رژیم اشغالگر قدس شد، حرکت‌هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شکل گرفت.

وی افزود: کاروان مردمی از «خراسان تا فلسطین» نیز روز دهم بهمن ماه حرکت خود را از شهر مشهد آغاز کرد تا با شعار یاری مردم مظلوم غزه و نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی، مردم شهرهای مختلف کشورمان را در طول مسیر دعوت به همراهی کند.

استاندار مرکزی گفت: این کاروان که با عبور از چند شهر، روز جمعه به اراک رسید، حرکت زمینی به سوی مرز عراق، از آنجا تا سوریه و از سوریه تا فلسطین را در برنامه دارد و هدف آن ایجاد موجی از حرکت‌های مردم کشورهای مختلف به سوی مرز سوریه و فلسطین اشغالی است.

مخلص الائمه با اشاره به حضور اعضای کاروان پیاده‌روی «از خراسان تا فلسطین» در اراک گفت: مسیر این کاروان شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار، شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار، تهران، قم، اراک، خرم آباد، اهواز، خرمشهر، شلمچه، نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، سوریه و مسجدالاقصی است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مسیر‌های گردشگری تهران مشخص شد/ آغاز تور‌های پیاده‌روی از فردا + فیلم
  • ۸ مدرسه در سرخه میزبان مسافران نوروزی است
  • ظرفیت‌های بومی خاش، مهیای استقبال از مهمانان نوروزی است
  • آمادگی قم برای میزبانی از زائران و مسافران نوروزی 
  • تونل شماره یک اربعین در مسیر ایلام - مهران به بهره‌برداری رسید
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امیرالمومنین علی(ع) در پیاده‌راه فرهنگی رشت
  • برگزاری مراسم عزاداری امام علی(ع) در پیاده راه فرهنگی رشت
  • باغ رضوان مهیای حضور زائران در روز اول فروردین
  • تمهیدات لازم برای میزبانی از زائران در مشهد اندیشیده شده است
  • کاروان پیاده‌روی از خراسان تا قدس به اراک رسید