Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد در مورد مشکل کمبود پزشک متخصص در ابرکوه و وعده‌های پیشین خود برای رفع این مشکل، اعلام کردند: تا آخر آبان به وعده‌هایمان عمل خواهیم کرد ولی این وظیفه شهرستان است که با مهیا کردن امکانات رفاهی مناسب، پزشک را در شهرستان ماندگار کند.

به گزارش ایسنا، محمدعلی شیخی، رییس بیمارستان خاتم‌الانبیا ابرکوه در جلسه شورای سلامت شهرستان اظهار کرد: بیمارستان خاتم‌الانبیا از سال 81 با مجوز 32 تختخواب در پنج  بخش زنان، داخلی، جراحی، بیهوشی و اطفال به بهره‌برداری رسید ولی به‌ مرور زمان رشته‌های پاراکلینیک، قلب، رادیولوژی، عفونی و اعصاب هم در کنار آن‌ها راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بیمارستان ابرکوه از نظر اعتبارسنجی وضعیت خوبی دارد به ‌طوری ‌که ویزیت اورژانس به پنج هزار و 461 و تعداد بستری‌ها به 1500 مورد رسیده است.

به گفته شیخی، درآمد سالانه بیمارستان نیز از دو میلیارد و 900 میلیون تومان در سال 92 به 14 میلیارد و 700 میلیون تومان در سال 96 افزایش یافته است.

وی با بیان این که پیگیری مجوز 96 تخت خوابی شدن ابرکوه از سال 93 کلید خورد، ابراز کرد: تاکنون حدود 12 تا 14 میلیارد تومان در طرح توسعه بیمارستان هزینه شده که فاز اول آن تا یک ماه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

رییس بیمارستان ابرکوه در ادامه تأمین مالی طرح توسعه برای ادامه فاز دوم، تجهیزات فاز یک، استخدام نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی که مهم‌ترین آن سی‌تی‌اسکن است، وجود متخصص گوش و حلق و بینی، رادیولوژی به‌صورت تمام‌وقت، ارتوپدی، احداث ساختمان پزشکان در بیمارستان را از جمله نیازهای اولویت‌دار این مجموعه عنوان کرد.

شیخی ضمن انتقاد از استاندارد نبودن هلی‌کوپترهای اورژانس هوایی، تصریح کرد: تنها مزیت اورژانس هوایی در حال حاضر این است که فقط زمان اعزام را کوتاه‌تر کرده است ولی برخی امکانات مورد نیاز و ضروری وجود ندارد به طوری که حتی قابلیت ارتباط با زمین را هم ندارد.

محمدرضا میرجلیلی، رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز اظهار کرد: دانشگاه در اجرای طرح‌های حوزه بهداشت و درمان نیازمند این است که سهم استان از اعتبارات پرداخت شود و در این صورت قول می‌دهیم که طرح‌ها را در اسرع وقت تکمیل و رضایت مردم را جلب کنیم.

وی با بیان این که کار در استان یزد آن هم در حوزه بهداشت و درمان بسیار دشوار است، افزود: دانشگاه این قول را می‌دهد که شبکه بهداشت و درمان در سراسر استان، سال آینده از وضعیت بهتری نسبت به امسال برخوردار شود .

محمود نوری شادکام، معاون درمان دانشگاه هم بیان کرد: در حوزه استقرار پزشکان متخصص در ابرکوه به وعده‌هایی که پیش‌ از این داده، عمل خواهیم کرد و تا آخر آبان نیروهای مورد نظر به سیستم بهداشت و درمان شهرستان تزریق می‌شوند.

وی، راهکار ماندگاری پزشک در ابرکوه را فراهم کردن امکانات رفاهی، گرفتن مجوز مطب، تجهیز مطب با حمایت مسئولان عنوان کرد و افزود: نیاز امسال استان یزد به نیروی انسانی 65 نفر بوده که ما موفق شدیم با چانه‌زنی‌های فراوان تنها مجوز 35 نفر را از وزارتخانه بگیریم.

نوری شادکام در حوزه وضعیت آمبولانس‌های خصوصی نیز بر تقویت بخش خصوصی تأکید و عنوان کرد: هم‌اکنون 60 مورد آمبولانس بخش خصوصی در سیستم فعال است که اگر آن‌ها را حذف کنیم، با مشکل جدی مواجه می‌شویم لذا بهترین راهکار این است که مشکلات آنان را رفع و آن‌ها را تقویت کنیم.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پزشک منطقه یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۳۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا کمبود پزشک را از خارج جبران می‌کند

ایتالیا که به شدت با کمبود پرسنل پزشکی و پرستاری روبرو است برای مقابله با این بحران استخدام پزشکان خارجی را تسهیل می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، روزنامه اتریشی "کرونن سایتونگ" در مطلبی نوشت: کمبود پزشک برای ایتالیا مشکلاتی ایجاد کرده است. این کشور مانند اتریش به شدت به دنبال پزشک است. بسیاری پزشکان در این کشور ترجیح می دهند به خارج از کشور بروند یا در بخش اقتصاد خصوصی کار کنند. بنابراین ایتالیا اکنون می خواهد پزشکان خارجی بیشتری را وارد کشور کند.

تخمین زده می شود که کمبود حداقل 20000 پزشک و 70000 پرستار در سیستم بهداشت عمومی وجود داشته باشد. دلیل آن در قانون فعلی نهفته است که محدودیت هایی را برای استخدام کادر پزشکی به دلایل اقتصادی تعیین می کند. در واقع، هزینه ها برای کارکنان بهداشتی در حد 20 سال پیش مانده است.

به منظور مقابله با کمبود مزمن پرسنل در سیستم بهداشت عمومی، دولت "جورجیا ملونی"، نخست وزیر این کشور می خواهد استخدام پزشکان خارج از کشور را آسان تر کند. کابینه دولتی در نظر دارد معیارهای استخدام پزشکان خارجی را در سیستم بهداشت عمومی کاهش دهد.

همچنین فرمانی که در پی همه‌گیری ویروس کرونا در سال 2020 صادر شد و استخدام پزشکان از کشورهای غیر اتحادیه اروپا را آسان‌تر کرد، قرار است فراتر از مهلت 2025 تمدید شود. 500 پزشک از کوبا توسط منطقه کالابریا در جنوب ایتالیا در سال 2022 برای رسیدگی به مشکلات کارکنان در سیستم بهداشت عمومی آنجا استخدام شدند.

21000 پزشک خارجی در سال 2019 قبل از همه گیری کرونا در سیستم بهداشت و درمان ایتالیا کار می کردند و این تعداد در سال 2023 به 28000 افزایش یافت. 87 درصد آنها از کشورهای غیر اتحادیه اروپا هستند. علاوه بر این، 23000 پرسنل پرستاری خارجی در ایتالیا مشغول به کار هستند که 9456 نفر از خارج از اتحادیه اروپا هستند. بر اساس برنامه های دولت، انتظار می رود تعداد آنها در چند سال آینده همچنان افزایش یابد.

انجمن پزشکی Anaao Assomed اعلام کرد که خدمات بهداشت عمومی باید دوباره برای پزشکان و سایر متخصصان بهداشت جذاب تر شود. بر این اساس بسیاری از متخصصان پزشکی پس از فارغ التحصیلی به خارج از کشور می روند یا در بخش خصوصی کار می کنند. بسیاری در سن 50 سالگی سیستم بهداشت عمومی را ترک می کنند. علت آن حقوق کم، کمبود پرسنل و در نتیجه شیفت کاری سنگین تر است. وضعیت به ویژه در برخی مناطق پزشکی مانند بخش های اورژانس بحرانی است.

از سال 2005، ده درصد از پزشکانی که در ایتالیا بازنشسته شده اند، جایگزین نشده اند. تعداد متخصصان جوانی که در همین مدت وارد نظام سلامت شده اند برای جایگزینی همه پزشکان بازنشسته کافی نیست. نتیجه این است که سیستم بهداشت عمومی این کشور دیگر قادر به تضمین خدمات کافی در همه جا نیست.

«رد پا» مسافر ایتالیا شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است
  • ایتالیا کمبود پزشک را از خارج جبران می‌کند
  • توزیع ناعادلانه پزشکان متخصص
  • علائم کمبود ویتامین B۱۲ چیست؟
  • تجهیز بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد