Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سرعت خوب پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در حوزه نانو گفت: باید به تهیه استانداردهای الزام آور در استفاده از محصولات نانویی بیشتر توجه شود.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدرضا مخبر دزفولی در حاشیه بازدید از دهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو با اشاره به کسب جایگاه چهارم جمهوری اسلامی ایران در دانش نانو گفت: پیشرفت جمهوری اسلامی در حوزه نانو سرعت بسیار خوبی دارد و روزافزون در حال رشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مهمتر از جایگاه جمهوری اسلامی در دانش نانو، تبدیل آن به فناوری و خلق ثروت از این توانمندی علمی است.
رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با تاکید بر اهمیت ثروت آفرینی از محصولات دانش بنیان گفت: خوشبختانه امروز شرکت های مختلفی توانسته­ اند در داخل و خارج از کشور اقدام به بازاریابی و فروش محصولات خود کنند، امیدوارم در سال های آتی شاهد اخبار بیشتر از ثروت آفرینی در عرصه فناوری­ های پیشرفته و به ویژه نانو باشیم.
دزفولی گفت: در نمایشگاه امسال پیشرفت قابلیت های پزشکی و دارویی کشور در استفاده از روش های نانویی حائز اهمیت بود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: باید با ورود در مسیر ساخت و تولید فناوری های پیشرفته و کسب بازارهای جهانی، مسیر پیشرفت این فناوری ها تضمین کرد.
رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: تهیه استانداردهای الزام آور در استفاده از محصولات نانویی از قبیل توجه به ماندگاری بالا، کیفیت بالا و هماهنگی با محیط زیست از جمله مواردی است که باید در تولید این محصولات به آن توجه کرد.
وی افزود: تهیه یک دستورالعمل ملی برای مصرف محصولات نانویی و پشتیبانی آن در زمینه تسهیل صادرات این محصولات حتماً باید در اولویت های آتی قرار گیرد؛ دراین زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی آمادگی دارد موارد پیش برنده علم و فناوری در کشور را تسهیل کند.
یازدهمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو 21 تا 24 مهر سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن خلیج‌فارس در حال برگزاری است.
علمی**9157**1440

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي دهمين نمايشگاه نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در دیدار با دانشگاهیان استان زنجان بیان کرد: هم اکنون 100 هزار عضو هیئت علمی در کشور داریم در حالی که اوایل انقلاب 5 تا 6 هزار عضو هیئت علمی داشتیم.

توسعه آموزش عالی و توسعه منابع انسانی باعث شده که در شاخص‌های علمی جز سرآمدان باشیم

یکی از مهمترین موضوعات در حوزه علم و فناوری بحث تقویت دانش‌بنیان‌هاست.

آیین‌نامه ارتقاء ناظر به توسعه علمی، دیپلماسی علمی تا تولید علم بین‌المللی را در دستور کار داریم. باید ارتباطات علمی بین المللی داشته باشیم و آنها را توسعه دهیم.

باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم.

بسیاری کارهای فرهنگی اراده می خواهد نه بودجه.

مخالف بودجه نیستم اما الزاما با بودجه مشکل حل نمی شود.

موضوع دیگر آمایش رشته ها یعنی حذف و جذب رشته مطرح است، باید رشته ها تغییر کنند برخی هم باید حذف شوند و برخی اضافه شود.

دیگر خبرها

  • تقدیر و تشکر از عوامل سریال رستگاری توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی+تصاویر
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • سند هوش مصنوعی به زودی تصویب می شود
  • خسروپناه: برداشتن موانع قانونی؛ راهکاری برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • برنامه‌های در دست اقدام شورای فرهنگی چیست؟