Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ۱۵ تصفیه خانه محلی در نقاط مختلف مشهد احداث می‌شود. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، خلیل‌الله کاظمی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از 10 پروژه فضای سبز در مناطق کم برخوردار مشهد اظهار داشت: امروز شاهد بهره برداری همزمان از 10 پروژه فضای سبز در شهر مشهد هستیم که با این اقدام ضریب و میزان برخورداری از فضای سبز در مشهد افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه با احتساب این 10 بوستان فضای سبز شهری مشهد 11 هکتار افزوده می‌شود خاطرنشان کرد: این 10 پروژه و بوستان فضای سبز شامل پروژه‌های پارک خطی بولوار خیام شمالی، بوستان توس 81، بوستان اسماعیل‌آباد یک، بوستان اسماعیل‌آباد فاز 2، فضای سبز نجف 29 و توس 65 واقع در منطقه 2 شهرداری مشهد، پارک خطی صدمتری حد فاصل انتهای مصلی تا بولوار شهید رستمی واقع در منطقه 6 شهرداری مشهد و همچنین توسعه فضای سبز تپه وفا، پارک خطی مسیل شهرستانی- لادن 34، پارک خطی نماز حدفاصل کلانتری تا بهارستان و پارک خطی زیتون حدفاصل دلاوران 20 تا خیابان نخل 2 واقع در منطقه 9 شهرداری مشهد است که به صورت هم زمان به بهره‌برداری رسید.

کاظمی تصریح کرد: همچنین درصدد هستیم تعداد بوستان‌های نقاط محروم و کم برخوردار مشهد را افزایش دهیم و در تلاس هستیم تا 20 بوستان جدید دیگر نیز تا پایان سال در مشهد به بهره برداری برسانیم که عمده این بوستانها در مناطق محروم کشور است.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم صورت گرفته تا پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز مشهد مورد بهره برداری قرار گیرد گفت: در این راستا احداث تصفیه‌خانه‌‌های محلی در دستور کار قرار دارد که 15 مورد تصفیه خانه محلی در این راستا مدنظر است.

انتهای پیام/ش

R41347/P1377/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۳۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی

به گزارش خبرنگار مهر، مارال محبوب ظهر سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها در خصوص طرح ایجاد تأسیسات فاضلاب شهر انزلی اظهار کرد: این طرح از سال ۱۳۷۲ با هدف ارتقا بهداشت عمومی، سلامت شهروندان، حفظ محیط زیست، جلوگیری از آلودگی سواحل دریا و تالاب بین المللی انزلی و حفظ منابع آبی آغاز شد.

وی به اقدامات و اعتبارات تخصیص داده شده در طرح فاضلاب بندر انزلی اشاره کرد و افزود: تا کنون احداث تصفیه خانه فاضلاب منطقه ایلیاران بندر انزلی به ظرفیت تصفیه ۲۰ هزار مترمکعب در شبانه روز از جمله اقدامات مهمی بوده که به مرحله بهره برداری رسیده است و برای اینکه این نیاز تأمین شود، بالغ بر ۲۰۵ کیلومتر لوله گذاری در سطح شهر اجرا شده است.

محبوب به احداث ۲ ایستگاه پمپاژ فاضلاب اصلی و ۲ باب بالا آورنده اشاره کرد و افزود: برای احداث ۵ ایستگاه پمپاژ دیگر زمین خریداری شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت جلوگیری از ورود فاضلاب به دریای خزر و تالاب بین المللی بندرانزلی و حفظ سلامت شناگاه ها در مناطق ساحلی، شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در سریع‌ترین زمان ممکن، با اجرای طرح‌های فوری و کوتاه مدت شامل احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه انصارالحسین، ایستگاه پمپاژ فاضلاب پارک بادی منطقه پاسداران و ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه اختر کاویان و خطوط انتقال مربوطه اقدامات مؤثری در راستای جلوگیری از ورود آلودگی به دریای خزر و تالاب بین المللی انزلی به انجام رسانیده است.

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان همچنین بیان داشت: در حال حاضر تصفیه خانه شرقی بندر انزلی با ظرفیت ۱۲۰۰۰ متر مکعب در شبانه روز، با پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصد، به همراه ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال ورودی و خروجی در دست اجرا است.

محبوب با اشاره به اینکه این پروژه از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان گیلان و از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو بوده است، تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و تکمیل پروژه‌ها پسابی با استاندارد تخلیه به آب‌های سطحی، تولید و وارد تالاب بین المللی بندر انزلی و دریای خزر می‌شود.

کد خبر 6086448

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد
  • هتل در بوستان‌های جنگی تهران احداث می‌شود؟
  • پلاتوی بوستان خانواده مرداد ماه به بهره برداری می رسد
  • فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود
  • جزئیات جدید از احداث هتل در بوستان‌های جنگی تهران
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد