Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان فيروزکوه گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون 16 هزار هکتار از اراضي ملي اين شهرستان اصلاح هندسي شده و نقشه کاداستر براي آن تهيه شده است.

به گزارش روز سه شنبه پايگاه اطلاع رساني اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان تهران جمشيد جويباري با بيان اين مطلب افزود: يکي از مراحل اجراي طرح کاداستر (سند تک برگي) اصلاح هندسي نقشه ها مي باشد که در اين مرحله عمليات رقومي سازي بر روي نقشه هاي ثبتي سنواتي انجام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطر نشان کرد: پس از اصلاح هندسي نقشه ها و تهيه نقشه کاداستر اراضي و تائيد در کميته مربوطه با همکاري اداره ثبت اسناد نسبت به صدور اسناد تک برگي اين اراضي اقدام مي شود.
جويباري تشخيص آسان منابع طبيعي از مستثنيات مردم براي دستگاه هاي مسئول به ويژه منابع طبيعي و دستگاه قضائي را يکي از مزيت هاي اجراي اين طرح دانست و يادآور شد: از آنجائي که در اين طرح مشخصه هاي اراضي همچون اندازه، کاربري، مشخصات رقومي، ثبتي و يا حقوقي به نقشه بزرگ مقياس اضافه شده و در بانک کاداستر سازمان ثبت بارگذاري مي شود از همين رو اشخاص حقيقي و حقوقي نمي توانند سند مالکيت معارضي را دريافت کنند که اين اقدام خود دفاع از انفال و حقوق دولت را در پي دارد.
وي تصريح کرد: اجراي طرح کاداستر اراضي ملي گامي مهم در تثبيت و حاکميت دولت بر اين اراضي و پيشگيري از وقوع زمين خواري محسوب شده که در راستاي تثبيت مالکيت دولت بر روي عرصه هاي ملي اجراي اين طرح جزو سياست هاي راهبردي و مهم مجموعه منابع طبيعي قلمداد مي شود که اميدواريم با حمايت و تأمين اعتبارات لازم اجراي اين طرح از سرعت بيشتري برخوردار شود.
تهرام/7243/ 1539
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در دلفارد جیرفت

به گزارش خبرنگارمهر، حامدصادقی، ظهر یکشنبه ٢٧ اسفندماه گفت: در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال از تخریب و تصرف اراضی ملی واقع در پشت خان دلفارد جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با "شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان" گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6057241

دیگر خبرها

  • آماده باش جنگلبانان، تعطیلات نوروزی در مازندران
  • همکاری وتعامل دستگاه‌ها برای حفاظت انفال و حقوق عامه
  • ۳۹ هکتار از اراضی ملی اشنویه رفع تصرف شد
  • اجرای پروژه کاداستر ۲۹۰ هزار هکتار در قالب سند تک‌برگ حدنگاری اراضی کشاورزی لرستان
  • جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی در دلفارد جیرفت
  • امسال بیش از ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شد
  • نقشه کاداستر ۸۸ درصد اراضی کشور تهیه شده است
  • سطح جنگل‌های کشور ۱۴‌.۳ میلیون هکتار است
  • ۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل در کشور داریم/ کاشت ۱۱۵ میلیون اصله نهال
  • ۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل در کشور داریم