Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@00:54:22 GMT

توئیت قرآنی خدیجه چنگیز درباره کشته‌شدن خاشقچی

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۴۰۲۹

توئیت قرآنی خدیجه چنگیز درباره کشته‌شدن خاشقچی

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجدید؛ خدیجه چنگیز، نامزد جمال خاشقچی با انتشار آیه 93 سوره نساء در توئیتر، کشته‌شدن این روزنامه‌نگار منتقد سعودی را اعلام کرد.    نامزد خاشقچی با توئیت آیه 93 سوره نساء «وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمً: هر كس عمدا مؤمنى را بكشد كيفرش دوزخ است كه در آن ماندگار خواهد بود و خدا بر او خشم مى‏ گيرد و لعنتش مى‌‏كند و عذابى بزرگ برايش آماده ساخته است»، مرگ نامزد خود را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  خدیجه چنگیز قبلا خواستار مجازات عاملان ناپدید شدن و قتل این روزنامه‌نگار و نویسنده منتقل آل‌سعود شده بود و در همین راستا، فرزندان خاشقچی نیز با صدور بیانیه‌ای، تشکیل یک کمیته بین‌المللی بی‌طرف برای تحقیق در این زمینه را خواستار شدند.   توئیت خدیجه چنگیز اندکی پس از اعلام «سی ان ان» مبنی بر تصمیم عربستان سعودی برای اعتراف به  کشته‌شدن جمال خاشقچی در ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول رخ داد.   انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا خاشقچی کنسولگری عربستان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامزد‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند / رقابت پنج هنرمند برای «تندیس انتظار»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرایند انتخاب «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» با یک نظرخواهی سراسری از مدیران فرهنگی، هنرمندان، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای آغاز شد.

پس از برگزاری این نظرسنجی که با جامعه آماری بیش از هزار نفر صورت گرفت، نام ۸۶ هنرمند به‌عنوان نامزد‌های اولیه عنوان «چهره سال هنر انقلاب» مشخص و به «کمیته انتخاب نامزد‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب» ارائه شد.

این کمیته با ترکیب آقایان مرتضی سرهنگی، علیرضا قزوه، احمدرضا درویش، کورش زارعی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی و محسن مومنی شریف تشکیل جلسه داد و از میان گزینه‌های پیشنهاد شده توسط اهالی فرهنگ و هنر، پنج هنرمند را به عنوان «نامزد‌های نهایی چهره سال ۱۴۰۲» هنر انقلاب معرفی کرد.

اسامی نامزد‌های نهایی عنوان «چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی» به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است.

۱- امیر بشیری برای نویسندگی و کارگردانی کنسرت‌نمایش «کلنل»

۲- کمال تبریزی و علیرضا طالب‌زاده برای نویسندگی و کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری»

۳- راضیه تجار برای انتشار رمان «یاس کبود» و تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»

۴- افشین علاء برای نقش‌آفرینی موثر و بهنگام در سپهر شعر انقلاب اسلامی

۵- مسعود نجابتی برای فعالیت‌های موثر  در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره "و فتح قریب" در مرز سرزمین‌های اشغالی

گفتنی است انتخاب چهره سال هنر انقلاب از میان نامزد‌های نهایی کسب این عنوان توسط گروهی از نخبگان و خبرگان هنر انقلاب انجام می‌شود.

آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی و معرفی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب روز چهارشنبه ۲۹ فروردین در پردیس مرکزی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

حوزه هنری از سال ۱۳۹۴ معرفی «چهره سال هنر انقلاب» را با مشارکت هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در دستور کار خود قرار داده است.  

«تندیس انتظار» اثر استاد علی‌اصغر یوزباشی به‌عنوان نماد «چهره سال هنر انقلاب» شناخته شده و هرسال به هنرمند منتخب تقدیم می‌شود. تاکنون چهره‌هایی همچون حمید حسام، ابراهیم حاتمی‌کیا، محمدمهدی سیار، عبدالحمید قدیریان و مجید مجیدی موفق به کسب این عنوان شده‌اند و در سال جاری دهمین منتخب این عنوان معرفی خواهدشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حساسیت کاربران توئیتر به موضوع حجاب و گشت ارشاد بیش از تنش میان ایران و اسرائیل
  • مسعود نجابتی چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی شد
  • سیراب شدن کویر کرمان در بهار
  • باراش باران در شرق استان کرمان هیچ خسارتی نداشت 
  • سد نسا بم هنوز پر نشده است
  • نامزد‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند
  • نامزد‌های نهایی چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند / رقابت پنج هنرمند برای «تندیس انتظار»
  • کمک نمازگزاران مسجد حضرت خدیجه (س) اردکان به آزادی زندانی جرائم غیرعمد
  • جلسات تدبر در سوره رعد برگزار می‌شود
  • توئیت دفتر رهبری: فلسطین آزاد و قدس در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد