Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شد،‌ حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از اجرای طرح ملی افق،‌ هدف اربعینی‌ها برافراشتن پرچم اسلام در همه کشورهای دنیاست از جمله گزیده اخبار گروه قرآن و معارف شبستان سه شنبه ۲۴ مهرماه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کودکان یمنی میهمان ویژه همایش نوباوگان حسینی سال آینده، اعلام نتایج آزمون ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن تا دوماه آینده،‌ تاکنون بیش از۷۶۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند،‌ حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شد،‌ لیبرال‌های بی‌ایمان به خاطر منافع دنیوی اسلام را مسخره می‌کنند، حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از اجرای طرح ملی افق،‌ هدف اربعینی‌ها برافراشتن پرچم اسلام در همه کشورهای دنیاست از جمله گزیده اخبار گروه قرآن و معارف شبستان در سه شنبه ۲۴ مهرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در نشست خبری همایش نوباوگان حسینی مطرح شد 
کودکان یمنی میهمان ویژه همایش نوباوگان حسینی سال آینده
 

 

 

همایش نوباوگان حسینی امسال در کل کشور به صورت سراسری برگزار می شود. این همایش ذیل بزرگداشت مجمع جهانی حضرت رقیه(س) قرار است هر ساله در اولین جمله ماه صفر برگزار شود.

میرهاشمی دوشنبه (23مهرماه) در نشست خبری همایش نوباوگان حسینی که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به اینکه قرار است از امسال برای اولین سال به صورت رسمی در کشور همایش نوباوگان حسینی(ع) به صورت سراسری برگزار شود، گفت: ما به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره حضرت رقیه(س) از سوی مجموعه فرهنگی و مذهبی طفلان حضرت زینب(س) سعی در برگزاری این مراسم داریم.

وی ادامه داد: همایش نوباوگان حسینی(ع) در سال‌های گذشته نیز برگزار می‌شد اما امسال به صورت رسمی قرار است در کل کشور به صورت سراسری برگزار شود.

مسئول موسسه طفلان زینب(س) باذکر عناوین این دوره از همایش نوباوگان حسینی، گفت: از جمله مسائل مدنظر ما در این همایش؛ مسئله نوباوگان حسینی و فرهنگ عاشورایی، نوباوگان حسینی و فرهنگ اجتماعی، نوباوگان حسینی و فرهنگ مقاومت، نوباوگان حسینی عفاف و حجاب و نوباوگان حسینی و حضور آنها در اجتماع است.

 

 

سرابی به شبستان خبر داد: 
اعلام نتایج آزمون ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن تا دوماه آینده

 

 

سید علی سرابی در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، در راستای آخرین وضعیت دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن کریم و اینکه در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: ما یک تقویم سالانه داریم که از دی ماه هرسال کار خود را شروع می‌کند که برای تنظیم درست برنامه‌ها این تقویم به ابتدا سال آینده منتقل می‌شود، این برنامه آزمون‌های ورودی و دوره‌های آموزشی در قالب کتبی، عملی و شفاهی را دارد که حدود 9ماه به طول می‌انجامد.

 قائم مقام شورای عالی قرآن ادامه داد: ما در سال 97 تقریبا در بخش پایانی تقویم خودمان هستیم و امید است تا دو ماه آینده نتایج دوره ششم که در سال جاری بوه است را اعلام کنیم.

قائم مقام شورای عالی قرآن تاکید کرد: در این دروه به دلیل اینکه ما همزمان با دوره ارزیابی قاریان و مدرسان موضوع ارزیابی و شناسایی داوران مسابقات قرآنی را با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه داشتیم طبیعتا تعداد شرکت کنندگان ما از منظر کمی و کیفی تعداد قابل ملاحظه‌ای داشت.

 

بازدید رییس سازمان حج و زیارت از فرآیند ثبت نام زایران اربعین و صدور ویزا 
تاکنون بیش از۷۶۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند

حمید محمدی رییس سازمان حج و زیارت دوشنبه(۲۳ مهر ماه) با حضور در چند دفتر خدمات زیارتی در نقاط مختلف تهران بزرگ و شرکت کارگزاران زیارتی استان تهران از فرآیند نام نویسی زایران اربعین حسینی و صدور روادید در استان تهران بازدید به عمل آورد. مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت و مدیرکل حج و زیارت استان تهران در این بازدید ها رییس سازمان را همراهی کردند.

 

زایران باید برای نام نویسی به سامانه سماح samah.haj.ir یا به یکی از 2 هزار و 500 دفتر زیارتی سراسر کشور مراجعه کنند و ظرف سه روز بعد از ثبت نام ویزای خود را دریافت کنند.

تاکنون بیش از760 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و روند نام نویسی و ویزای اربعین در روزهای آتی شتاب بیشتری می گیرد.

 

 

در حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ 
حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شد

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی را به عنوان رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه منصوب کرد.

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی متولد ١٣٤١ در تهران است. وی دارای مدرک تحصیلی دکترای فقه و حقوق جزا از مدرسه عالی شهید مطهری است و سابقه ۱۵ سال درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه و تحصیلات حوزوی دارد.
خاموشی پیش از این عهده دار ریاست سازمان تبلیغات اسلامی بود.


مراسم معارفه رئیس جدید سازمان اوقاف و امور خیریه اوایل هفته آینده برگزار می شود.

 

آیت الله صدیقی در جلسه زیارت جامعه کبیره 
لیبرال‌های بی‌ایمان به خاطر منافع دنیوی اسلام را مسخره می‌کنند

 

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله کاظم صدیقی در جلسه تفسیر زیارت جامعه کبیره که در دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: کشور ما برای استقلال و هویت دینی خود شهدای زیادی را داده است، امام راحل و بزرگان با انقلاب وابستگی ما را به وارستگی تبدیل کردند بنابراین حفظ و نگهداری این انقلاب بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به فرازی از زیارت جامعه کبیره عنوان کرد: گاهی افراد به خاطر منافع شخصی به اسلام و انقلاب روی می‌آورند اما وقتی مشاهده کنند که برای آنها منفعتی ندارد به راحتی آن را کنار می‌گذارند درباره اهل‌بیت(ع) نیز مردمانی چنین رفتار می‌کنند.

آیت‌الله صدیقی افزود: ما باید در مسیر گزینش شده توسط ائمه معصومین(ع) حرکت کنیم و در این مسیر دودل نباشیم از خداوند بخواهیم که به ما ثبات قدم داده و تا عمر داریم دنبال الگوهای دیگر خط و رنگ عوض نکنیم.

 

 

کارشناس مذهبی: 
ابتلائات امام حسین (ع) تاریخ بشریت را همچون فانوس روشن کرده است

 

محمدتقی فیاض بخش به مناسبت سوگواری دهه اول صفر در موسسه فرهنگی جلوه نور علویبه سخنرانی پرداخت و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره فرعون، گفت: ساحران جزو رعایای فرعون بودند.

کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه افزود: ساحران روز مسابقه با حضرت موسی(ع) با سحر خود چنان چشم همه را خیره کردند که حضرت موسی(ع) لحظاتی نگران شد که مبادا نتواند مردم را قانع کند اما به دستور الهی وقتی عصای خود را افکند همه طومار آنها را درهم پیچید.

فیاض بخش ادامه داد: وقتی ساحران این معجزه الهی را مشاهده کردند چون خود به سحر آشنا بودند فهمیدند که حضرت موسی(ع) به حق سخن می‌گوید به او ایمان آوردند با وجود اینکه فرعون آنها را به بدترین عذاب‌ها تهدید کرده بود. فرعون چنان ظالم بود که نوزدان را جلوی چشم والدین سر می‌برید یا جنین را از شکم مادر خارج کرده و سر می‌برید.

این استاد دانشگاه درباره ظلم و ستم فرعون و طاغوتیان امروز عنوان کرد: امروز آن کسانی که از فرعون زمان می‌ترسند بدانند که روز قیامت خداوند ما را به عنوان شیعه محشور کرده این ساحران را مقابل ما خواهد گذشت که چرا ترسیدید.

 

در سال جاری 
حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از اجرای طرح ملی افق

 

محمدرضا پورمعین در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: همچنین با حمایت معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح ملی افق بازبینی شده و با توجه به این که در کمیسیون تبلیغ و ترویج هم این طرح به تصویب رسید امیدواریم در سال جاری با حمایت مجدد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روند اجرایی آن را از سر بگیریم.

 

مجری و طراح طرح ملی «افق» افزود: با توجه به این که یک سالی در روند اجرایی این طرح با توجه به تغییر مدیران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین تغییر معاون وزیر در معاونت قرآن و عترت تاخیر افتاده است.

 

پورمعین تصریح کرد: طرح ملی افق طرحی با مشارکت مردم است امیدوارم در سال جدید مجدد با حمایت معاونت قرآن و عترت این طرح احیا و ابقا بشود. شعار طرح ملی افق هر ایرانی سالانه اهداء یک جلد قران کریم است. طرح افق از کلمه سه حرفی الف، فاء و قاف تشکیل شده و اهداء فهم قرآن، هدف غایی آن است.

 

 

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها 
هدف اربعینی‌ها برافراشتن پرچم اسلام در همه کشورهای دنیاست

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در اجتماع بزرگ زائران و خادمان دانشجویی اربعین تحت عنوان «به رهبری امام حسین(ع)» که به همت هیات دانشجویی انصار المهدی(عج) در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: از ویژگی‌های دین اسلام دعوت به حرکت و پرهیز از سکون است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها افزود: اسلام از انسان حرکت و تحول در درون و برون و محیط را می‌خواهد که گاهی در خانواده، محله، شهر یا کشور است، آرمان اسلام تحول در جهان است این مطالبه از عصر بعثت آغاز شده و در زمان ظهور جلوه خواهد داشت، قرآن مسلمانان را مذمت می‌کند برای اینکه تحرک ندارند و برای مستضعفان جهاد نمی‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دین مخالف سکون، رکود و آرامش انسان است، عنوان کرد: انقلابی که اسلام از ما طلب می‌کند تحول آن از درون آغاز می‌شود اما برای فردی که مسلمان است. در دین اسلام و قرآن بین مسلمان و مومن تفاوت است. مطالبه قرآن از هر مسلمانی ایمان است مومنی که در درون خود تحول ایجاد کرده و دائم در حال حرکت باشد.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی کانون های مساجد پیاده روی اربعین اربعین شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل ارزانی ایلام اربعین حجت الاسلام خاموشی قرآن و معارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۴۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مازندرانی سرپرست کمیته امور استان‌های فدراسیون تنیس روی میز

مهرداد علیقارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در حکمی سید علی حسینی مقدم را به عنوان سرپرست کمیته امور استان‌های فدراسیون تنیس روی میز منصوب کرد. 

به همین مناسبت و در آئینی که با حضور فاطمی و حسن نتاج نمایندگان منتخب شهرستان بابل در مجلس، مهرداد علیقارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز، رضا حبیب نژاد رئیس هیات تنیس روی میز مازندران و عضو هیات رئیسه فدراسیون تنیس روی میز برگزار شد، حکم مسئولیت حسینی مقدم به وی اهدا شد.

حسینی مقدم پیش از این مسئولیت هایی، چون دبیری هیات استان مازندران و منطقه ۲ کشور، سرپرستی هیات استان مازندران، مسئول کمیته داوران و مسابقات استان مازندران، رئیس هیات شهرستان را در کارنامه کاری خود داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • حذف پذیره از قرارداد اجاره ای اماکن موقوفه ای مازندران
  • آخرین تیر خلاص بر تابوت تابوی صهیونیست زده شد
  • یک مازندرانی سرپرست کمیته امور استان‌های فدراسیون تنیس روی میز
  • تمرین خاص پرسپولیسی ها با یک میهمان ویژه
  • تمرین پرسپولیس با یک میهمان ویژه