Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راه‌اندازی نخستین پایگاه سیار بهداشت عشایر در این شهرستان گفت: شهرستان اقلید به واسطه جمعیت‌ عشایری بسیار پایلوت کشوری در این زمینه شد. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ استانها فارس نظرات

حسین افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به راه‌اندازی نخستین پایگاه سیار بهداشت عشایر کشور در شهرستان اقلید اظهار داشت: عشایر مردمانی مولد هستند که با شرایط سخت و حداقل رفاه زندگی می‌کنند یکی از مشکلات اساسی این افراد عدم دسترسی کافی به بهداشت و خدمات درمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: با توجه به نوع زندگی عشایر و دسترسی سخت به خدمات بهداشتی و درمانی طرح پایش سیار عشایر از سوی وزارت بهداشت مطرح و شهرستان اقلید به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شد. 

نماینده مردم اقلید افزود: در این طرح درمانگر و به تناسب پزشک سیار همراه با عشایر حرکت می‌کند و در تمامی مراحل زندگی آنان در کنارشان هستند که این موضوع در دراز مدت سبب کاهش هزینه دولت در بخش سلامت می‌شود. 

افضلی با تاکید بر اینکه پیشگیری و بهداشت سبب کاهش هزینه‌ها و تامین سلامت زندگی عشایر می‌شود، بیان کرد: باید این امر توسعه پیدا کند و نقاط ضعف آن شناسایی و برطرف شود و در تمام کشور و نقاط عشایری گسترش یابد. 

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از جمعیت عشایر در شهرستان اقلید ساکن می‌شوند، عنوان کرد: در حال حاضر این طرح متناسب با جمعیت عشایری شهرستان نیست و باید در اقلید و دیگر نقاط استان فارس نیز اجرا شود. 

به گزارش تسنیم این طرح در شهریور ماه در شهرستان اقلید  از روستای بازبچه تا روستای آب باریک با اعتبار 700 میلیون ریال آغاز شده است. 

انتهای پیام/ح

R41382/P1357/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فارس گفت: طرح بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بالاتر با حمایت دولت انجام می‌شود.
حسین کمالی افزود: بیمه این طرح در راستای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به اجرا درآمده است و بر اساس آن زنان روستایی و عشایر که تاریخ تولد فرزند سوم و بیشتر آن‌ها از اول فروردین ۹۶ به بعد است تا ۳۰ فرورین فرصت دارند به ثبت نام خود برای بهره مندی از بیمه اجتماعی به صورت رایگان اقدام کنند.
مادران غیر شاغل روستایی و عشایر به صورت رایگان تا زمان بازنشستگی تحت پوشش چتر بیمه اجتماعی در این صندوق قرار می‌گیرند.
مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا به نشانی الکترونیکی WWW.ROOSTAA.IR نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند.
نداشتن شغل (خانه دار)، سکونت در مناطق روستایی و عشایری و دارای سه فرزند یا بیشتر از شرایط نام نویسی مادران روستایی و عشایری است.
 با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند ۲ سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • ۲۱ توصیه‌ مهم درباره بهداشت دندان
  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی
  • حمایت از هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماریهای مزمن
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند
  • بازگشایی ۵۵ کیلومتر ایلراه عشایری خراسان جنوبی
  • مسافران همیشه طبیعت را دریابیم
  • زندگی آرام عشایری جای خود را به زندگی روستایی و شهری می دهد!
  • اهدای دستگاه الکتروکاردیوگراف به مرکز بهداشت تایباد
  • میدان داری دولت سیزدهم در خدمت رسانی به جامعه عشایری شهرستان اردل