Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - معاون گمرک چذابه گفت: محموله آرد توقيف شده در خروجي بازارچه مرزي چذابه که دوشنبه شب توسط ماموران هنگ مرزي دشت آزادگان به ظن قاچاق ، ضبط شده قاچاق نيست.

سيدسعيد فاضلي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس اسناد موجود در گمرک چذابه ، مراحل قانوني صادرات اين محموله آرد که 390تن بوده و توسط 13دستگاه حمل شده دراين گمرک موجود است و هيچ سند معتبري براي تلقي کردن قاچاق اين محموله در دست نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت:بر همين اساس گمرک که دروازه اقتصادي کشور محسوب مي شود محموله توقيف شده آرد را قاچاق نمي داند ضمن اينکه هيچگونه ممنوعيتي براي صادرات اين کالا از سوي وزارت جهادکشاورزي به گمرک اعلام نشده است.
معاون گمرک چذابه افزود: در اين پيوند، پرونده اي امروز سه شنبه در دادگستري دشت آزادگان(سوسنگرد) براي تشخيص قاچاق يا قاچاق نبودن اين محموله تشکيل شده و گمرک اسناد لازم را تقديم دادگاه کرده است.
فاضلي با بيان اينکه تاکنون چندين محموله آرد از گمرک چذابه توسط بازرگانان محلي به عراق صادر شده ادامه داد: صادرات آرد بر اساس روال قانوني صورت مي گيرد.
برخي رسانه ها امروز سه شنبه به نقل از سرهنگ جهانگير اميري فرمانده هنگ مرزباني دشت آزادگان از کشف و ضبط 390 تن آرد قاچاق هنگام خروج از کشور در مرز چذابه خبر داده بودند.
گفته مي شود آرد صادراتي به عراق ، ابتدا به صورت گندم از کشورهاي آسياي ميانه در يکي از بنادر شمالي وارد کشور شده و پس از تبديل آن به آرد و ايجاد ارزش افزوده به عراق صادر مي شود.
بازارچه مرزي چذابه در 110کيلومتري شمال غرب اهواز در جوار پايانه مسافري اين مرز واقع شده است.
بر اساس اعلام فرمانداري دشت آزادگان ، بازارچه مرزي چذابه از فردا چهارشنبه 25مهر به مدت 2 هفته يعني تا پايان بازگشت زائران اربعين حسيني بسته خواهد بود و از ورود کاميون هاي حامل کالاي صادراتي به عراق جلوگيري مي شود.
در آخرين روز از فعاليت رسمي بازارچه چذابه صدها دستگاه کاميون و تريلر حامل بار کالاي صادراتي از شهر بستان تا چذابه در انتظار تخليه بار خود در بارانداز بازارچه مرزي چذابه هستند.
پارسال حدود 350ميليون دلار کالا شامل مصالح ساختماني ، تره بار ، آبزيان پرورشي و برخي وسايل خانگي از طريق بازارچه مرزي چذابه به عراق صادر شد.
هنوز آمار دقيقي از صادرات کالاهاي غيرنفتي به عراق از مرز چذابه از سوي گمرک منتشر نشده است.
مرزهاي زميني چذابه و شلمچه و مرز دريايي خرمشهر براي صادرات انواع کالا به عراق فعال هستند.
6065/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۴۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور گفت: دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی مصمم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سید مجید هدایت امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌ها اظهار کرد: فعال شدن بازارچه‌های مرزی در رونق و توسعه اقتصادی هر منطقه بسیار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه مشوق‌های اقتصادی را مهم‌ترین دلایل رغبت هر کشور برای فعال شدن بازارچه است، افزود: زیرساخت‌های بازارچه چیلات از طرف کشور ایران آماده است.

مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور اضافه کرد: فعال شدن بازارچه موجب رشد اقتصادی و توسعه‌ای است و برای فعال شدن یک بازارچه مرزی عزم دو طرف بسیار مهم است.

هدایت ادامه داد: هر بازارچه مشترک یک فرصت بسیار خوب برای هر استان و منطقه است زیرا می‌تواند علاوه بر ارتقا معیشت مرزنشینان، زمینه رشد اقتصادی را فراهم سازد.

وی افزود: یکی از ا, لویت‌های وزارت کشور اشتغال مرزنشینان است که در این راستا تلاش خود را به کار گرفته است.

کد خبر 747696

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • کشف گوشی قاچاق در نوار مرزی استان آذربایجان غربی
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • توقیف محموله ساخت اسرائیل در مرز ایران + جزئیات ماجرا
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان