Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@01:09:51 GMT

کلاهبرداری با شگرد اسکیمر

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۴۷۴۸

کلاهبرداری با شگرد اسکیمر

خبرگزاری میزان- رئیس پلیس فتای البرز از دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری اینترنتی با ترفند اسکیمر در شهرستان‌های استان‌های تهران و البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان سرهنگ محمد اقبالی اظهار داشت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان البرز و اعلام شکایتی مبنی بر این که مبالغ هنگفتی از حساب آن‌ها کسر شده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به این که فعالیت مجرمانه کلاهبرداران در این بخش حرفه‌ای و بدون باقی گذاشتن کوچکترین ردی از آن‌ها بود، شناسایی و دستگیری اعضای باند را دچار پیچیدگی می‌کرد.

سرهنگ اقبالی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری ۹ نفر از اعضای این باند شدند که این افراد با اجاره یک دکه در مسیر گذر مسافران از استان البرز اقدام به کپی کارت‌های بانکی کرده و به این شیوه از ۱۲۰ نفر از شهروندان به میزان ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.

رئیس پلیس فتای البرز در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداران افزود: در ابتدا یک زن و شوهر با هویت جعلی اقدام به اجاره یک دکه در شهرستان نظرآباد استان البرز کرده و با استفاده از یک دستگاه پوز، کارت‌های بانکی مشتریان را کپی و رمز‌های آن‌ها را نیز یادداشت می‌کردند.

سرهنگ اقبالی با بیان این که متهمان با همین شیوه و به صورت باند‌های چندنفره در شهر‌های کرج، تهران و قزوین از مشتریان خود کلاهبرداری کرده اند گفت:: سردسته این باند کلاهبرداری در خارج از کشور به سر می‌برد که از سوی پلیس اینترپل تحت تعقیب است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس فتا کلاهبردار فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین

رئیس پلیس راه البرز از ترافیک سنگین در آزادراه های استان البرز خبرداد و از رانندگان خواست با احتیاط حرکت کنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ "پیمان کرمی" روز پنجشنبه اظهار کرد: این ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج - قزوین حدفاصل محمدشهر تا پل فردیس و در آزادراه کرج - تهران محدوده فردیس تا کلاک کرج سنگین است.

وی اضافه کرد: اکنون وضعیت ترافیک در خط شمالی آزادراه تهران - کرج - قزوین در برخی مقاطع پرحجم گزارش شده است.

کرمی از رانندگان خواست زمان سفر خودرا مدیریت کرده و از عجله وشتاب پرهیز کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان کنکور/ متهمان دستگیر شدند
  • کشف و ضبط انبار لاستیک قاچاق در بروجرد
  • کلاهبرداری از داوطلبان کنکور با دریافت رمزارز و سکه طلا
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین
  • بازداشت کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی در بروجرد
  • کشف ۱۳ فقره سرقت و انهدام باند حرفه ای سارقان در خرم آباد
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • ضربه میلیون دلاری به قاچاقچیان شیشه
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • دستگیری باند کلاه‌برداران اسکیمری در کرمانشاه