Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری از طریق اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی و حمایت از طرح‌های مرتبط با پیشرفت و آبادانی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) زمینه‌ی رفع محرومیت و ورود آحاد واجد شرایط جوامع محلی به فضای کسب‌وکار را در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در شهرستان راور فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) براساس نتایج مطالعات شناخت شهرستان راور، اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی در این شهرستان را از سال ۱۳۹۶ در برنامه‌ی کاری خود قرار داده است. ظرفیت سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده برای اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی استان کرمان با اولویت شهرستان راور یک‌هزار میلیارد ریال در مدت ۳ سال است. 

براساس تفاهم‌نامه‌ی منعقدشده میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری کرمان، از بهمن ‌ماه سال گذشته مطالعات شناخت شهرستان راور با رویکرد توانمندسازی‌ و پیشرفت اقتصادی و اشتغال‌زایی آغاز و با توجه به ظرفیت‌های موجود در سطح منطقه، اولویت ایجاد اشتغال به طرح‌های کارآفرینی اجتماع‌محور و تسهیلات‌محور داده شد. 
در این سفر، با به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اقتصادی برکت) و حوزه‌ی تسهیلات‌محور، تعداد ۱۱۲۵ شغل به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در شهرستان راور تحقق می‌یابد.  

توانمندسازی اقتصادی با الگوی آسمان (آیین‌نامه‌ی سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال‌ نیروی انسانی) نیز با اقدامات سازمان‌یافته و هدف ایجاد ۸۰۰ شغل در شهرستان راور، در این سفر به‌طور رسمی فرآیند پیاده‌سازی و انجام خود را آغاز می‌کند.  

هم‌چنین ۲۲ پروژه‌ی عمرانی و زیربنایی برکت در روستاهای شهرستان راور از جمله‌ اجرای یک طرح آب‌رسانی، تکمیل و آماده‌ی افتتاح است. در این سفر، ۱۶ پروژه‌ی عمرانی دیگر برکت نیز از جمله یک مدرسه و ۴ طرح آب‌رسانی در مناطق محروم و روستاهای سایر شهرستان‌های استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد. 

علاوه بر این، با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، عملیات احداث ۲۱۴ پروژه در روستاهای شهرستان راور شامل پروژه‌های ساخت مسکن محرومین و طرح‌های ورزشی آغاز خواهد شد.  

لازم به توضیح است، ارزش کل سرمایه‌گذاری طرح‌های عمرانی مذکور بالغ بر ۱۴۱ میلیارد ریال است. 

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا به امروز ۲۴۰۸ طرح را در حوزه‌های محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، اشتغال‌زایی، امور زیربنایی و عمرانی، ساخت مدرسه، مسجد و مراکز فرهنگی، سلامت و سایر خدمات با حجم سرمایه‌گذاری ۴۵۳۵ میلیارد ریال در استان کرمان اجرا کرده است. 

ساخت مسکن محرومین، ارایه‌ی خدمات بیمه‌ای، اعطای وام قرض‌الحسنه و ارایه‌ی خدمات مالی و بیمه‌ای به ایتام نیز از جمله دیگر اقدامات عام‌المنفعه‌ی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان کرمان به شمار می‌رود.

کد خبر 4432236

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره کرمان اربعین ۹۷ شورای شهر تهران نیروی انتظامی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران اربعین 97 محمد علی افشانی پلیس راهور سردار حسین اشتری بیمه سازمان تامین اجتماعی خانواده قوه قضاییه سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: برای ۵۶ فقره پروانه بهره‌برداری از معادن بیش از ۲ هزار و ۸۹ میلیارد ریال با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۲ نوبت مزایده در سال ۱۴۰۲ افزود: در فرآیند برگزاری مزایده‌های معدنی که در فروردین و آبان سال ۱۴۰۲ انجام شد، به ترتیب ۳۲ و ۲۲ محدوده معدنی و اکتشافی برای انجام مطالعات اکتشافی و بهره‌برداری از معادن واگذار شد که به این ترتیب ۵۴ معدن راکد از طریق مزایده احیا و ۲۰ معدن غیرفعال نیز پارسال در راستای اجرای پروژه‌ی فعال‌سازی معادن راکد و زیرظرفیت به چرخه تولید بازگشتند.

سرتیپی با بیان اینکه درحال حاضر هیچ معدن تعیین تکلیف نشده‌ای در آذربایجان غربی نداریم، ادامه داد: پارسال ۲۲۲ معدن غیرفعال طی بررسی‌های قانونی تعیین تکلیف شدند درحالی که طی سال پیش از آن، ۱۵ معدن تعیین تکلیف شده بود و این آمار ۱۵ برابر شدن این فرآیند پارسال نسبت به ۱۴۰۱ را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پارسال ۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان اخذ شد و به خزانه دولت واریز شد که نسبت به سال پیش از آن، ۱۲۷ درصد افزایش داشته است.

سرتیپی گفت: در پایان پارسال، ۳۳۹ معدن فعال و ۱۸۰ معدن غیرفعال در آذربایجان‌غربی موجود بود که برای فعالسازی معادن غیرفعال، فرآیند مزایده عمومی برگزار و این معادن بعد از برگزاری مزایده عمومی به دارندگان صلاحیت قانونی واگذار خواهد شد.

در حال حاضر ۵۱۹ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ظرفیت اسمی ۱۸ میلیون تن در استان وجود دارد که برای بهره‌برداری از این معادن بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام و زمینه اشتغال مستقیم برای ۵ هزار و ۱۰۱ نفر در این معادن فراهم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اجرای ۵ طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت
  • ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد
  • راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کاشان در چه مراحلی است؟
  • اشتغال بیش از ۸۰۰۰ نفر در شهرک صنعتی ۲ اردبیل
  • اختصاص ۴۰ درصد سهم اشتغال‌زایی زنجان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی
  • اجرای ۱۲ طرح عمرانی و زیربنایی در منطقه آزاد ماکو