Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@21:51:11 GMT

چالش بزرگ يونايتد براي حفظ دخيا

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۴۹۴۸

چالش بزرگ يونايتد براي حفظ دخيا

خبرگزاري آريا- قرارداد داويد دخيا در پايان فصل با باشگاه منچستريونايتد به اتمام مي‌رسد و از اين رو شنيده مي‌شود اين دروازه‌بان اسپانيايي مي‌خواهد جدا شود.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، به نوشته برخي از رسانه‌هاي انگليسي باشگاه پاري‌سن‌ژرمن در نظر دارد تا دخيا را با قراردادي آزاد و به صورت رايگان جذب کند و مذاکرات خوبي هم در اين مورد صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دروازه‌بان اسپانيايي فعلا عجله‌اي براي تمديد قرارداد با شياطين سرخ ندارد و اين بازيکن منتظر سرنوشت مورينيو است.
داويد دخيا که در 5 فصل گذشته چهار بار موفق به کسب جايزه بهترين بازيکن باشگاه، جايزه سر مت بازبي، شده است و از اين نظر بالاتر از ادوين فن در سار و پيتر اشمايکل افسانه اي قرار دارد، از آينده خود در الدترافورد مطمئن نيست. با رشد و مطرح شدن اين دروازه بان اسپانيايي، گمانه زني ها در مورد آينده او نيز افزايش يافته است. اگرچه اين دروازه بان تا به حال 3 مرتبه قرارداد خود را با منچستريونايتد تمديد کرده ولي مهلت اتمام قرداد فعلي او تا سال 2019 است که با توافق طرفين اين قرارداد قابليت افزايش يک ساله را دارد. اگر طرفين براي قرارداد جديدي به توافق نرسند، منچستريونايتد در نهايت اين دروازه بان ارزشمند را در سال 2020 بصورت رايگان از دست خواهد داد و اين مسئله ضرر بسيار بزرگي براي باشگاه تلقي مي شود.
در اين بين نکاتي هستند که مي توانند در راه متقاعد کردن داويد دخيا براي ماندن در منچستر مهم باشند. نکته اول پشتيباني و حمايت هاي هواداران و باشگاه از اين دروازه بان اسپانيايي در ابتداي ورود وي به انگلستان بوده که اين حمايت ها تا به حال نيز ادامه داشته اند. اين دروازه بان بارها اعلام داشته است که در منچستريونايتد "احساس مهم بودن" مي کند. ژوزه مورينيو نيز اخيرا در مصاحبه خود گفت:" من مطمئن هستم که داويد به زودي قرارداد خود را تمديد مي کند."
از طرف ديگر، هواداران يونايتد حتي در زماني که داويد دخيا در شرف پيوستن به رئال مادريد بود، او را تشويق کردند و بر خلاف پيش بيني ها از او استقبال گرمي به عمل آوردند. علاوه بر آن، باشگاه منچستريونايتد بطور کامل از دخيا جوان در ابتدا ورود خود به ليگ جزيره حمايت کرد و اين مسئله اي است که دخيا هرگز از ياد نخواهد برد. از نظر شرايط زندگي، دخيا در شهر منچستر زندگي آرامي دارد و برخلاف اسپانيا که روزنامه ها مداوم در مورد او و همسر خواننده اش شايعه مي سازند،در انگلستان اين شايعات بسيار کمتر هستند.
از طرفي در دنياي فوتبال باشگاه هاي کمي هستند که بتوانند دستمزد گران داويد دخيا را بپردازند. تيم هاي بزرگ ليگ جزيره مانند آرسنال، چلسي و ليورپول اخيرا در پست دروازه باني خريد داشته اند و تيم منچسترسيتي نيز از کيفيت دروازه بان هاي خود راضي است. بارسلونا از مارک ترشتگن راضي است و بايرن مونيخ از وجود مانوئل نوير بهره مي برد. تيم متمول پاريسي هم در کنار آرئولا 26 ساله، اخيرا جيانلوئيجي بوفون را از يوونتوس به خدمت گرفته. و آن طور که به نظر مي رسد داويد دخيا قصد رفتن به تيم هاي حاضر در کشور چين را نير ندارد.
داويد دخيا هيچوقت در مورد دستمزد خود مشکل نداشته ولي اگر پيشنهاد منچستريونايتد را قبول کند، بعد از الکسيس سانچز بيشترين حقوق را در بين بازيکنان يونايتد خواهد گرفت. اگرچه منچستريونايتد خواستار محرمانه ماندن جزئيات اين قرارداد توسط خورخه مندز تا ماه ژانويه است.
داويد دخيا خواستار رسيدن به جام هاي متعدد در بهترين تيم ممکن است و اين خواسته با فرم فعلي منچستريونايتد دور از دسترس به نظر مي رسد. در شرايطي که هر هفته زوج مدافعين مقابل او تغيير مي کنند و اين مدافعان فاقد ثبات هستند، دسترسي به افتخارات تيمي سخت به نظر مي رسد. با توجه به اين مسئله، هواداران منچستريونايتد از علاقه داويد دخيا براي بازي کردن در شهر زادگاهش و تيم رئال مادريد که سه سال متوالي فاتح ليگ قهرمانان شد، آگاه هستند. اگرچه دخيا همواره از مصاحبه کردن با رسانه ها دوري کرده زيرا تنها سوال هايي که از او پرسيده مي شوند در رابطه با آينده او خواهند بود و وي مي داند با دوري از اين مصاحبه ها،  علاوه بر ناراحت نکردن هواداران منچستريونايتد، فرصت انتقال به تيم ديگر را براي خود زنده نگه دارد.
اگر داويد دخيا احساس کند که تيم در مسير قهرماني حرکت ميکند، قراردادش را تمديد مي کند. ولي اگر اين چنين نباشد و باشگاه تصميم به فروش خوان ماتا و يا آندر هررا بگيرد، دخيا نيز قرارداد خود را تمديد نخواهد کرد. نکته اي که اين فصل مشاهده شده ، عملکرد متزلزل اين بازيکن در تيم ملي اسپانيا و باشگاه منچستريونايتد است که از دروازه باني در اين سطح به دور از انتظار است.
پل اسکولز، اسطوره منچستريونايتد، در رابطه با دخيا مي گويد:" اگر دخيا نبود، فصل پيش منچستريونايتد در جايگاه دوم جدول قرار نمي گرفت. پيدا کردن يک دروازه بان سطح کلاس جهاني کار سختي است. اگرچه بايد به اين نکته اشاره کرد که عملکرد او در اين فصل بي نقص نبوده است."
بي شک بهترين خريد منچستريونايتد در 10 سال گذشته، داويد دخيا بوده است. ولي اين دروازه بان در دوره نامناسبي به اين تيم آمد و او تنها قهرماني ليگ جزيره خود را در سال 2013 به دست آورد. حال تصميم با اوست که از اين باشگاه برود و يا دوران اوج دوره دروازه باني خود را در منچستريونايتد بماند و به اين تيم در راه به دست آوردن جام هاي معتبر کمک کند.
شنيده مي‌شود در صورتي که مورينيو از منچستريونايتد برود دخيا ماندگار خواهد شد، ولي در غير اينصورت شاهد جدايي اين دروازه‌بان خواهيم بود.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی منچستریونایتد مقابل لیدز با تک گل روی کین (17 آوریل، 1996) / فیلم

سال 1996 در چنین روزی، منچستریونایتد با تک گل روی کین لیدز یونایتد را شکست داد.

دانلود (13.3MB)

دیگر خبرها

  • رسمی: مدیر سابق آکادمی سیتی، مدیر یونایتد شد
  • ادعای ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم
  • درآمدزایی منچستریونایتد به واسطه راهیابی دورتموند به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • بازگشت مربی منچستریونایتد به تراکتور!
  • بلینگام کاپیتان سابق یونایتد را شوکه کرد
  • پیروزی منچستریونایتد مقابل لیدز با تک گل روی کین (17 آوریل، 1996) / فیلم
  • چالش بزرگ سپاهان در شهرآورد اصفهان
  • ببینید | چالش حقیقت امیرعلی نبویان در ستاره‌بازی؛از اشک برای دختر اوین رفته تا راز تقلب بزرگ در پدرخوانده
  • چالش بزرگ سپاهان در دربی اصفهان
  • عربستانی‌ها آینده دخیا را نجات می‌دهند