Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:31:39 GMT

انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی گام سوم شفافیت

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۵۰۴۹

انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی گام سوم شفافیت

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود میرلوحی انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی را گام سوم در مسیر شفافیت و جلوگیری از فساد و تخلفات دانست.

 وی تصریح کرد: پس از ایجاد سامانه شفافیت و تصویب طرح تعارض منافع، موضوع انتشار عمومی اطلاعات شهرسازی سومین گام در مسیر ایجاد شفافیت در شهرداری تهران بود که برداشته شد، البته باید گام های دیگری نیز تا رسیدن به اثربخشی مطلوب  در این حوزه برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 عضو شورای شهر تهران گفت: امروز در کشور دستگاههای نظارتی کمی وجود ندارد اما وضعیت کنونی کشور را می بینیم، از این رو برداشتن گام های موثر در حوزه نظارت ضرورت دارد.

 وی در خصوص نحوه رسیدگی به تخلفاتی که در نتیجه انتشار این اطلاعات توسط مردم شناسایی و اعلام می شود، گفت: موضوعی که در این طرح دنبال شد تنها انتشار اطلاعاتی برای ذینفعان بوده و این در حالی است که موضوعات قانونی همچون کمیسیون های ماده ۱۰۰ و طرح تفصیلی شهر تهران تکلیف را مشخص کرده است.

 میرلوحی مزیت این طرح را انتشار اطلاعات برای همه مردم دانست و گفت: کمبود اطلاعات راه را برای سوءاستفاده متخلفین باز می کند و این انتشار اطلاعات می تواند از این موضوع جلوگیری کند.

 وی تصریح کرد: زمانی که اطلاعات دقیق نهایی مشخص باشد می تواند نشان دهد که یک ساختمان در نهایت باید با چه مشخصاتی تکمیل شود و زمانی که فردی تخلف کند، این موضوع را می تواند نشان دهد که نائب شهردار چشمش را بر روی تخلفی بسته است.

 رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورا اظهار داشت: گاهی اوقات دستگاههایی که خود باید از شهرصیانت می کردند، بیشترین تخلف را انجام داده اند که با اطلاع رسانی عمومی، تخلفات در منظر عمومی نمایان می شود.

 وی اظهار داشت: گام چهارم در مسیر شفاف سازی می تواند تدوین راهکاری برای کاهش تخلفات به مفهوم واقعی باشد.

کد خبر 4432176 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: شفافیت مالی شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین ۹۷ شورای شهر تهران نیروی انتظامی شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران اربعین 97 محمد علی افشانی پلیس راهور سردار حسین اشتری بیمه سازمان تامین اجتماعی خانواده قوه قضاییه سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق اهداف وزارت صمت و مطابق برنامه زمانبندی ابلاغی کشوری مجوز عملیات اکتشافات و بهره برداری تعدادی از محدوده‌های اکتشافی و معدنی از طریق مزایده عمومی به دارندگان توان فنی و مالی لازم واگذار می‌شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در مرحله نخست ۲۸۹ محدوده معدنی به مزایده عمومی گذاشته شده که متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست موضوع مزایده به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس www.setadiran.ir مراجعه کنند.

سرتیپی اظهارکرد: تمامی اطلاعات، مدارک، اسناد و لیست معادن قابل واگذاری از طریق مزایده در سایت سازمان نیز بارگذاری شده است که متقاضیان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را علاوه بر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سایت سازمان صمت آذربایجان‌غربی نیز مشاهده کنند، اما شرکت در مزایده فقط از طریق سامانه تدارکات امکانپذیر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • ۵ صفحه مجازی به دلیل انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی مسدود شد
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند
  • تولید بیش از ۱۸ میلیارد مترمکعب گاز در پالایشگاه فجر جم طی سال ۱۴۰۲
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن