Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب از ایلام، عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در سفر یک‌روزه خود به ایلام ضمن بازدید از زیرساخت‌های اربعین امسال و پایانه مرزی مهران در نشست ستاد اربعین مهران حضور یافت و اظهار داشت: حماسه پرشور، معنوی و اقتدارآفرین راهپیمایی اربعین حسینی(ع) یکی از ارکان قدرت انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر کشور گفت: حماسه عظیم راهپیمایی اربعین، نادرترین راهپیمایی جهان است که امروز ایران بانی این پدیده جهانی است که شرکت کنندگان آن با عشق و علاقه به ائمه اطهار(ع) در این وادی گام می‌نهند و فارغ از هرگونه پیش‌آمد برای رسیدن به زیارت و توشه برداشتن برای آخرت به‌پیش می‌روند و سختی‌های این راه برایشان شیرین‌تر از عسل است.

رحمانی فضلی این حضور را خار چشم دشمنان انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمن برای کم‌اهمیت جلوه دادن راهپیمایی اربعین حسینی تمام تلاش خود را به‌کار برده و ما موظفیم با استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود در انعکاس این رویداد تاریخی تلاش کنیم.

توجه به قوانین و مقررات عراق

وزیر کشور در ادامه افزود: از زائران اربعین حسینی انتظار می‌رود که نسبت به رعایت قوانین و مقررات کشور عراق نهایت تلاش را داشته باشند.

وی به اقداماتی که توسط مسئولان ایلام و خوزستان و فرمانداران شلمچه و چذابه و مهران برای سهولت در تردد زائران اربعین انجام داده‌اند پرداخت و گفت: سطح هماهنگی‌ها در سطوح عالی است و امورات بهداشتی، امدادی، درمانی و پزشکی همراه با هماهنگی‌های وزارت خارجه سفر ایمن با لحاظ نمودن تمام شرایط را برای زائران اربعین امسال فراهم کرده است.

تردد زائران بدون گذرنامه در مرزهای سه‌گانه ممنوع است

وزیر کشور با توجه به مراجعه 150 هزار نفری به مرزهای سه‌گانه و عودت آنان توسط عوامل انتظامی و امنیتی تأکید کرد و اظهار داشت: زائران بدون ویزا به مرزها مراجعه نداشته باشند که امکان خروج آنان بدون ویزا تحت هر شرایطی ناممکن و توسط عوامل انتظامی عملیاتی برگشت داده می‌شوند.

وی کسب هرگونه درآمد از راهپیمایی اربعین برای دولت را تکذیب کرد و یادآور شد: این مراسم توسط مردم اداره می‌شود و دولت نقش پشتیبان مردم را دارد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می باید

تین نیوز

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در ایام اربعین ناوگان حمل و نقل عمومی توسعه می یابد و همه سعی و تلاش ما براین است که چالش های موجود در سفر اربعین نسبت به سال های گذشته کمتر شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید کمال هادیان فر افزود: در اربعین امسال فروش بلیت پرواز چارتری نخواهیم داشت و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: چالش های موجود در سفرهای اربعین نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش یافته که از جمله آن ها می توان به کاهش ترافیک و زمان توقف ها در مسیر ایلام به مهران اشاره کرد.

هادیان فر موضوع تأمین و توسعه ناوگان مسافری در ایام اربعین را از مسائل مهم دانست و افزود: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای راهکارهای توسعه ناوگان و جذب اتوبوس ها به مدار را در این مدت بررسی کند تا در سفرهای اربعین برای سهولت تردد مسافران استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت را متناسب با تقاضا افزایش دهیم، گفت: این امر در سفرهای نوروزی با کمک سازمان راهداری محقق شد و در سفرهای اربعین ۱۴۰۳ نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دیدارها و گفت وگوهای اخیر با دولت عراق درباره تکمیل راه آهن شلمچه - بصره، یادآور شد: شرکت راه آهن حجم بیشتری از مسافر را از شهرهای پر جمعیت به سمت شلمچه هدایت کند تا مسافر بیشتری را از طریق ریل جابه جا کنیم و از ترددهای جاده ای بکاهیم.

هادیان فر ادامه داد: موضوع دیگری که در دیدار با هیئت عراقی مطرح شد، استفاده از ظرفیت حمل ونقل دریایی برای سفرهای اربعین بود که می توان با توجه به آمادگی دو کشور، از ظرفیت مسیر آبادان به واصلیه از طریق دریا برای جابه جایی مسافران اربعین بهره برد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در حوزه هوایی نیز دو موضوع دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف و افزایش پروازها در دیدار با وزیر حمل ونقل عراق مطرح شد و تلاش می کنیم این نرخ اضافه در فرودگاه نجف کاهش یابد.

توزیع عادلانه بلیت با نرخ مصوب از دیگر مواردی بود که مورد تأکید معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی در حوزه تأمین سوخت نیز توضیح داد: نیاز است در طول ۲۶۰۰ کیلومتر مرز سفرهای اربعین، سوخت به اندازه کافی در اختیار خودروهای شخصی و ناوگان عمومی قرار گیرد.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: باید بتوانیم تصادفات را به حداقل برسانیم که هشدارها و اطلاع رسانی ها نیز نقش مهمی در این خصوص ایفا می کند.

هادیان فر با تأکید بر اینکه در اربعین امسال هم هیچ پرواز چارتری نخواهیم داشت، گفت: این موضوع به زودی ابلاغ خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود | دریافت اضافه نرخ بلیت در فرودگاه نجف کاهش می باید
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق