Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@03:44:43 GMT

باید خیزش مردمی در اربعین حفظ شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۵۱۱۲

باید خیزش مردمی در اربعین حفظ شود

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام مهدی گرجی مسؤول دفتر نمايندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان امروز در جلسه ستاد هماهنگی اربعین شهرستان خمینی‌شهر با بیان این‌که کار برای اربعین را یک مرسوم شغلی و موظف نباید دانست و خدمت به دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) یک توفیق و موهبت الهی است ، اظهار کرد : در این مسیر باید از اتحاد بهره برد، ادارات و سازمان‌ها متحد و منسجم با یکدیگر فعالیت کنند و با شرایط موجود کشور باید دوستانه و با رفاقت فعالیت کنیم تا بهترین گزارش‌ها ارائه شود و نباید بین شهرستان‌ها و ادارات در امر ستاد اربعین رقابت صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که باید کیفیت خوبی بر اساس دستورالعمل‌ها ارائه شود ، تأکید کرد : حفظ روحیه خودجوش مردمی در پیاده‌روی اربعین ضرورت دارد ، این‌که مسؤولان همراه با مردم پای‌کار اربعین به حرکت درآمده‌اند ، بسیار خوب است و باید مراقبت‌های بهداشتی ، امنیتی ، فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی دقیقاً رعایت و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان با اذعان این‌که باید خیزش مردمی در اربعین حفظ شود ، تصریح کرد : دستگاه‌های دولتی از طرف رهبر معظم انقلاب موظف شده‌اند تسهیلات لازم را برای سفر عاشقان اربعین فراهم کنند و نباید اربعین حسینی دولتی و حکومتی برگزار شود و ادارات به مردم در جهت تسهیل شدن امور کمک کنند ، اما اگر بخواهیم این تدبیر به بهترین شکل صورت بگیرد ، باید مواظب باشیم حضور ما در عراق و تأسیس موکب‌ها ، لطمه‌ای به زیبایی کار شیعیان عراق که سال‌هاست این حرکت بزرگ را انجام می‌دهند ، نزند و کارها خیلی سالم ، خاضعانه و با توجه به ارزش‌های حسینی و به دور از رقابت ، تظاهر و یا تفاخر انجام شود.

وی با بیان این‌که یکی از اتفاقات خوبی که در کشور شکل گرفته و قوی پیگیری می‌شود اربعین است و سازمان‌های مختلفی در کشور به فرموده رهبر معظم انقلاب در مورد اربعین فعال شده‌اند ، تصریح کرد : بعثه مقام معظم رهبری نیز در بخش فرهنگی اربعین فعالیت دارد و امور کمیته فرهنگی ستاد اربعین را دنبال می‌کند.

گرجی خاطرنشان کرد: نباید شیرینی خدمت‌رسانی عراقی‌ها را تلخ کنیم و با رفاقت و برادری در کنار عراقی‌ها موکب‌ها را برپا کنیم و برای ورود زائر به موکب از گزینه‌های قوم‌گرایی و ملیت‌گرایی خودداری کنیم چراکه هدف خدمت به زائر امام حسین(ع) با هر نژاد و قومیتی است.

وی با اشاره به این‌که مردم باید با فلسفه زیارت و قضیه‌ پیاده‌روی اربعین در تاریخ آشنا شده، متوجه ثمرات این مانور عظیم اسلامی باشند و همچنین با محبت و یکدلی با ملت عراق ، به سمت آرمان‌های خود حرکت کنند ، ادامه داد: زیارت اربعین معنای بسیاری دارد و باید با حرکات فرهنگی و از این ظرفیت بزرگ فرهنگی در ایران نیز راه امام حسین(ع) که برای نجات مردم از جهالت و بیدار شدن در مسیر گمراهی بود، استفاده کنیم.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان با اشاره به این‌که اهل بیت(ع) زیارت اربعین را از علامت مؤمنان و شیعیان برشمرده‌اند ، اضافه کرد : برهمین اساس حضور مردم در اربعین حسینی و فراوانی جمعیت آن‌ها پیامی را به دشمنان و همچنین به دوستان دارد ، یکی از اتفاقات مهم ، سرنوشت‌ساز و تاریخی در مکتب اسلام و به خصوص مکتب تشیع ، اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) است که در گستره زمان با استقبال شیعیان و علاقه‌مندان به اهل بیت(ع) ، تبدیل به یک حرکت فوق‌العاده مهم و یک صحنه بزرگ اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی شده است.

وی با ابراز این‌که هدف این است که از این فرصت بیشترین استفاده را داشته باشیم و مردم را با هدف نهضت عاشورا ، اخلاق حسینی ، آرمان‌های امام حسین(ع) ، زیبایی‌های این سفر معنوی ، اتحاد و همدلی بین همه مسلمان جهان آشنا کنیم و این انسجام یک  نمایش قدرت در معادلات بین‌المللی است ، تصریح کرد : پیام این اجتماع مردمی به دوستان این است که هر حرکتی با اتحاد ، محبت ، یک دلی ، ایثار و گذشت صورت بگیرد می‌تواند در رشد و تعالی جامعه اسلامی مؤثر باشد و همچنین این اجتماع مردمی به دشمنان نیز نشان می‌دهد، ملت‌های اسلامی در موضوع آرمان‌های خود با کسی تعارف ندارند و در میدان دفاع از آرمان‌های خود حاضر هستند.

گرجی در پایان گفت: باید از فرصت اربعین برای تربیت و فرهنگ‌سازی این حرکت بزرگ جهان اسلام استفاده شود ، اقدام خوبی که در شهرستان خمینی‌شهر انجام می‌شود حرکت پیاده‌روی جاماندگان از اربعین است که با حضور چند هزار نفری مردم و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت که از قافله پیاده‌روی روی در مسیر کربلا جامانده‌اند ، در جوار امامزاده سید محمد انجام می‌شود و این برنامه فرهنگی یک حرکت بزرگ در تربیت مشتاقان امام حسین(ع) برای برگزاری بهتر سال‌های آینده حرکت بزرگ جهان اسلام در کربلاست.

انتهای پیام/م

اربعین حسینی ، حرکت فوق‌العاده مهم و صحنه بزرگ اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اربعین مناسبتهای مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است

ایسنا/فارس معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال گفت: صنایع دستی و گردشگری، مردم‌ ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند ‌در آن نقش‌آفرینی کنند.

مریم جلالی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه در جشنواره مردمی  شکوفه‌های بادام در شهر دژکرد شهرستان  اقلید با اشاره به نام‌گذار ی امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: این مهم سرلوحه کار ما قرار دارد، چرا که معتقدیم صنایع دستی و گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است که همه اقشار می‌توانند ‌در آن نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: هنر زنان و خانواده‌های ایرانی این بوده که زندگی را نگه‌دارند و تولید عشق و عاطفه با محبت، تولید اخلاق و امنیت با تربیت، تولید مثل برای جوانی جمعیت، تربیت سربازان امام زمان(عج) و خلق ثروت کنند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هر منظره‌ای که مشاهده می‌شود، هر شکوفه‌ای که بر درخت می‌نشیند، هر نخی که بر تاری  و هر کیسه‌ای که بافته می‌شود و هر هنری که خانواده ایرانی از مواد اولیه در دسترس آن استفاده به هنر تبدیل کرده و رنگ آفریده، در واقع حکمت ایرانی اسلامی و سبک زندگی را رقم زده است.

جلالی با تصریح اینکه این خانواده ایرانی است که همیشه سربلند، عزت‌آفرین و عزت‌ساز بوده است، گفت: قدردان شور و شعور اهالی شهر دژکرد هستم، دژی که هم طبیعت و هم زیبایی و فرهنگ با شاهنامه‌خوانی دارد و هم موسیقی، قصه، رنگ و طعم دارد و یک رویکرد کامل برای فرهنگ ما محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ما مثابه یک گنج است و ما باید بتوانیم از این فرهنگ استفاده کنیم، گفت: برای حفظ این فرهنگ باید رنج ببریم اما پشت هر رنجی، گنجی است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: اگه نوای شاهنامه خوانان، اگر پینه دست زنان در حاجیم و فرش و کیسه و اگر عرق و پینه دست مردان در باغداری وجود داشته، همه برای حفظ ایران بزرگ و برای سربلندی فرزندانی است که در آینده بگویند ما در ایران اسلامی زندگی کردیم.

وی با تاکید بر اینکه ایرانی با فرهنگ، غیرت، ایمان و آموزه‌های دینی خود نشان داده که همیشه وجود دارد، با مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره مردمی شکوفه های بادام اشاره  و ابراز امیدواری کرد که به سرسختی دنا و به سختی بادام و طراوات و سرسبزی شکوفه‌های بادام این جشنواره همیشه برقرار باشد و بتوانیم لبخند را بر لب خانواده ایرانی بیاوریم ومعیشت عزت آفرین با دست‌ها، زمین و درختان بیافرینم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بخش پایانی سخنانش افزود: ایرانی همیشه خوش سلیقه بوده و از هر بهانه‌ای برای حفظ فرهنگ استفاده کرده است. 

جلالی بیان کرد: رویدادهایی اینچنینی که پیوند دهنده طبیعت، فرهنگ و اقتصاد است کمک می‌کند تا اهالی یک روستا و شهر یک هویت منسجم پیدا کنند و این نشان دهنده خوش سلیقگی فرهنگ ایرانی است که با هنر، غذا، طبیعت و موسیقی سعی در انسجام ملی دارد.

وی یادآور شد: جشن شکوفه‌های بادام بهانه زیبا برای عرض اردات انسان به طبیعت و پاسداری از فرهنگ غنی  است  که درشهر  دژکرد وجود دارد و با رونق گردشگری این شهر، اقتصاد هویت بنیان ایجاد می‌شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی در پایان گفت: این رویدادها  به پیوند نسلی و آشنایی کودکان و نوجوان با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما کمک می‌کند و از طرفی رویکرد اقتصادی و اجتماعی هم دارد و حتی می‌تواند اقتدار ایران را تضمین کند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • ایلام استانی راهبردی در کشور شناخته می شود
  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت