Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@16:47:29 GMT

روستاییان صنعت بوم گردی را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۵۱۱۹

روستاییان صنعت بوم گردی را جدی بگیرند

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اینکه این اداره کل آماده ارایه تسهیلات برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی است، گفت: روستاییان، شورا و دهیاران بوم گردی را جدی بگیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  نادر فلاحی در حاشیه بازدید از تپه باستانی آتشگاه سرعین به خبرنگار سبلان‌ما، گفت: این تپه ثبت ملی شده است ولی متاسفانه حریم این منطقه تعیین نشده است که در اولین حرکت حریم آن توسط گروه باستانی شناسایی اداره کل تعیین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امیدواریم بعد از اخذ مجوزهای لازم و تامین اعتبار، عملیات کاوش را شروع کنیم و این مکان باستانی ساماندهی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: سعی داریم در کنار استفاده گردشگران از مناظر طبیعی زیبا و آبهای درمانی شهرستان ، توریستم فرهنگی نیز با احیای آثار باستانی این شهرستان رونق یابد.

وی با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی آماده ارایه تسهیلات برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی است ادامه داد:روستاییان ، شورا و دهیاران بوم گردی را جدی بگیرند.

فلاحی گفت: ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی در روستاهای شهرستان سرعین زمینه ساز اقتصاد پایدار و توسعه گردشگری روستایی در فضاهای بومی و طبیعی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به ارسال پرونده روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی به سازمان جهانی گردشگری، گفت : وزارت میراث فرهنگی امسال پرونده هشت روستا را به عنوان روستا‌های گردشگری به سازمان جهانی گردشگری ارسال کرده که متاسفانه بنا به دلایلی نامی از روستا‌های کرمانشاه در این لیست نبود. 

وی تصریح کرد: هر چند در سطح استان تعداد زیادی روستای گردشگری وجود دارد که میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج از استان هستند، اما در بین این روستاها، روستای هجیج ظرفیت‌های بسیاری برای قرار گرفتن در لیست روستا‌های ثبت جهانی شدن دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به وجود مشکلات زیرساختی موجود در این روستا برای قرار گرفتن در فهرست روستا‌های ثبت جهانی شده، اظهار کرد: بنابر اعلام سازمان جهانی گردشگری، روستا‌هایی که کاندیدای ثبت جهانی شوند، باید دارای یکسری ویژگی‌ها و شاخص‌ها باشند که روستای هجیج تعدادی از این شاخص‌ها را ندارد و باید در قالب یک پروژه مهم استانی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مشکلات آن را برطرف کنیم. 

وی اضافه کرد: برای نمونه در زمان‌های پیک سفر در مسیر‌های منتهی به روستای هجیج به دلیل حجم انبوه خودرو‌های ورودی با ترافیک بسیار شدیدی مواجه هستیم و عملا ورودی این روستا کاملا قفل می‌شود که در این زمینه لازم است دستگاه‌های مربوطه اقداماتی را انجام دهند. 

فرمانی عدم رویدادسازی را یکی دیگر از مشکلات پیش روی هجیج برای ثبت جهانی شدن عنوان کرد و گفت: دراین رابطه نیاز به مشارکت مردم محلی است و آنها باید همکاری لازم را برای برگزاری رویداد‌های گردشگری منظم داشته باشند. 

وی بر لزوم ساماندهی و توسعه مراکز اقامتی این روستا هم تاکید کرد و افزود: متاسفانه علیرغم اقبال بسیار بالای گردشگران به این روستا، به دلیل عدم استقبال سرمایه‌گذاران تاکنون هتلی در آن احداث نشده، لذا باید سرمایه‌گذاران پای کار بیایند تا یک هتل در هجیج احداث شود. ما نیز در بحث صدور مجوز احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ساماندهی خانه مسافر‌های غیرمجاز اقداماتی را در دستور کار قرار خواهیم داد. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه به ناکافی بودن تعداد مراکز پذیرایی در این روستای گردشگرپذیر هم اشاره داشت و گفت: در این زمینه نیز نیاز است که تعداد واحد‌های پذیرایی بیشتری فعال شوند تا بتوانند خدمات‌رسانی مناسبی به گردشگران داشته باشند و از طرفی غذا‌های بومی محلی این منطقه را به خوبی معرفی کنند. 

وی با تاکید براینکه آماده‌سازی هجیج برای قرار گرفتن در لیست روستا‌های کاندیدای جهانی شدن به همکاری و مشارکت خود مردم این روستا و سایر دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد، عنوان کرد: برنامه‌ریزی‌هایی را برای حل این مشکلات آغاز کرده‌ایم و قطعا برای سال آینده هجیج را در فهرست روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی شده قرار خواهیم داد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • چین: «مس عینک» بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • استقبال گردشگران خارجی از ۵ شهر گیلان
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • رونمایی از ثبت جهانی کاروانسرای دیر گچین قم
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند