Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی سفرا و دیپلماتهای غرب آسیا در کانبرا به استرالیا هشدار دادند به رسمیت شناختن «قدس اشغالی» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اقدامی مهلک خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بعد از آنکه امروز (سه‌شنبه) دولت استرالیا خبر داد مسئله به رسمیت شناختن «قدس اشغالی» (قدس) به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند، نمایندگان ۱۳ کشور غرب آسیا و شمال آفریقا در استرالیا این اقدام را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «گاردین»، نخست وزیر نیوزلند نیز مخالفت خود با این اقدام کانبرا را اعلام کرد. «جاسیندا آردن» نخست وزیر استرالیا روز سه‌شنبه در واکنش به این رویکرد دولت استرالیا گفت که چنین اقدامی کمکی به صلح در غرب آسیا نخواهد کرد.

آردن پیش از این اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت واشنگتن از «تل‌آویو» به قدس اشغالی (قدس) را یک حرکت رو به عقب نامیده بود. آردن روز سه‌شنبه گفت که نیوزلند از راه حل دو دولتی برای مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی حمایت می کند و انتقال سفارت کمکی به این مسئله نمی‌کند. 

همچنین دولت اندونزی نیز خبر داده است در صورت تغییر سیاست دولت استرالیا و در صورت به رسمیت شناختن قدس اشغالی (قدس) به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اندونزی توافق تجاری خود با استرالیا را به حالت تعلیق در می‌آورد.

از سوی دیگر، «عزت صلاح عبداللهی» رئیس هیأت اعزامی فلسطین در استرالیا گفت که همه، از این سیاست دولت استرالیا عصبانی، مایوس و ناامید هستند. وی افزود تغییر سیاست دولت استرالیا برای همه شگفت‌آور بود و یادآور شد که استرالیا وجهه خوبی در جهان عرب داشت و دانشجویان زیادی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به استرالیا می‌رفتند و اجتماع بزرگی آنجا داشتند.

عبداللهی افزود، مخالفان این مسئله، روز چهارشنبه درباره خطرات این تغییر سیاست به نخست وزیر و وزیرخارجه استرالیا نامه‌ای خواهند نوشت.

«اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا امروز گفت که مسئله به رسمیت شناختن «قدس اشغالی» (قدس) به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند. این رویکرد نخست وزیر استرالیا تغییری تاریخی در سیاست این کشور و هم راستا کردن این کشور با سیاست بحث‌برانگیز «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است.

موریسون همچنین گفت دولت استرالیا موضع این کشور در حمایت از توافق هسته‌ای ایران (برجام) را دوباره بررسی می‌کند. وی گفت باید این مسئله بررسی شود که آیا توافق هسته‌ای به اندازه کافی قابلیت جلوگیری ایران از توسعه تسلیحات هسته‌ای را خواهد داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استرالیا قدس اشغالی کانبرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، به فاصله چند ساعت از سخنرانی «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) «امان» پایتخت اردن شاهد برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی است.

بر این اساس مردم اردن در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به درخواست ابوعبیده برای افزایش اقدامات خود در حمایت از فلسطینیان در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در «امان» دست به تظاهرات زدند.

در این تظاهرات، مردم اردن شعارهایی از جمله «ابوعبیده این را گفت، غزه و ما سربازان او هستیم» و «ملت اردن ای ملت بزرگ، ای کابوس اشغالگران» را در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین سر دادند.

پیش از این نیز اردنی‌ها بارها علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینیان دست به تظاهرات زده بودند.

کد خبر 6087065

دیگر خبرها

  • فیلم| تظاهرات اردنی‌ها مقابل سفارت رژیم صهیونیستی
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • وزیر صهیونیست: بایدن به اسرائیل آسیب رساند
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • حمله نخست‌وزیر استرالیا به ایلان ماسک: او یک «میلیاردر متکبر» است
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم