Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ بهمن صحرایی رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمانشاه در نشست خبری که امروز 24 مهر 1397 گفت: اربعین امسال 72 موکب شناسنامه‌دار در سطح استان کرمانشاه و 15 موکب هم در داخل کشور عراق پذیرای زوار اربعین خواهند بود.

او با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین و برنامه‌های ویژه‌ای که برای این ایام وجود دارد، افزود: تاکنون 72 موکب در سطح استان شناسنامه‌دار شده و پذیرایی از زوار اربعین را بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمانشاه گفت: تعداد موکب‌های امسال استان کرمانشاه نسبت به سال قبل حدود 40 درصد افزایش داشته است.

صحرایی ادامه داد: صلاحیت این موکب‌ها در بخش‌های مختلف بررسی و در نهایت مجوز فعالیت به آنان داده شده است.

او افزود: موکب‌های بدون مجوز به هیچ عنوان حق فعالیت نخواهند داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمانشاه گفت: این موکب‌ها از مسیر کنگاور تا حمیل در سطح استان کرمانشاه پراکنده هستند.

صحرایی ادامه داد: بنا داشتیم تعدادی از موکب‌ها در مسیر مرز خسروی تا آن سوی مرز نیز مستقر شوند که چون به احتمال زیاد مرز خسروی امسال هم باز نخواهد شد، فعلا موکبی در این مسیر نداریم.

او افزود: هر ساله تعدادی از موکب‌های مربوط به کرمانشاهیان در مسیر نجف تا کربلا برقرار می‌شود که امسال 15 موکب دیگر را هم در این بخش داریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمانشاه زمان شروع فعالیت موکب‌ها را از 30 مهر اعلام کرد که تا پایان زمان برگشت زوار، پذیرای زوار اربعین خواهند بود.

صحرایی ستاد بازسازی عتبات‌عالیات را متولی کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه زوار اربعین دانست و گفت: هنوز ظرفیت دقیقی که برای اسکان زوار در نظر گرفته‌ایم، نهایی نشده است.

او افزود: تمام هزینه‌های موکب‌ها از محل کمک‌ها و نذورات مردمی است و این ستاد صرفاً مسئولیت جمع‌آوری کمک‌ها و توزیع مناسب آن بین موکب‌ها را بر عهده دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمانشاه به میزبانی کرمانشاه از نیم ضریح مقام حضرت زینب(س) اشاره کرد و افزود: کار ساخت این نیم ضریح از چند سال قبل در کرمانشاه و در کارگاه آن واقع در مسجد جامع آغاز شد و اکنون کار تکمیل آن در مسجد معتضدی در حال انجام است.

صحرایی ادامه داد: 90 درصد کار ساخت این نیم ضریح به اتمام رسیده است و درهای مسجد معتضدی هر روز از هشت صبح تا 20 شب به روی افرادی که بخواهند نیم ضریح را زیارت کنند باز است.

او افزود: نیم ضریح حضرت زینب(س) تا یک ماه آینده و پس از پایان ایام اربعین به عراق حمل خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمانشاه گفت: : تمام هزینه‌های ساخت این نیم ضریح از محل کمک‌های مردمی بوده است.

  صحرایی اشاره‌ای هم به فلسفه تشکیل ستاد بازسازی عتبات‌عالیات از سال 82 داشت و گفت: رژیم بعث عراق هیچ امکاناتی برای حضور زوار در عتبات‌عالیات باقی نگذاشته بود و پس از سرنگونی رژیم بعث قرار شد زیرساخت‌هایی برای آسایش زوار در این منطقه برقرار شود.

او افزود: در این سال‌ها ریالی از اعتبارات دولتی خرج ساخت این زیرساخت‌ها نشده و تمام آن از محل کمک‌های مردمی بوده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمانشاه گفت: ستاد عتبات‌عالیات متولی جمع‌آوری کمک‌های مردمی و ساماندهی ان است.

صحرایی ادامه داد: در این سال‌ها بیش از هشت پروژه توسط ستاد بازسازی عتبات‌عالیات کرمانشاه در کاظمین، نجف و کربلا اجرا شده که در این پروژه‌ها 60 گروه کاری حداقل 20 نفره پای کار بوده‌اند.

او افزود: برای 10 سال آینده نیز طرح‌های بلندمدتی داریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه از استان‌های پیشتاز در جمع‌آوری کمک‌های مردمی است.

صحرایی ادامه داد: کرمانشاه در ساخت پروژه‌های کلان در عتبات‌عالیات هم مشارکت دارد.

او افزود: صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در نجف  از جمله این پروژه‌ها  است که به زودی افتتاح خواهد شد که برای بیش از 200 هزار زائر ظرفیت دارد و صفر تا 100 آن با معماری اسلامی ایرانی ساخته شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات استان کرمانشاه گفت: هم اکنون حرم امام حسین(ع) نیز در حال گسترش است.

صحرایی افزود: فاز اول صحن حضرت زینب(س) نیز با متراژ بیش از 60 هزار مترمربع و در دو طبقه در سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حضرت زینب حضرت فاطمه زهرا کربلا مسجد جامع معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان جبلی رییس صدا وسیما در حکمی جواد شیخ اکبری را به سمت مشاور رییس سازمان و رییس ستاد حج و زیارت و ستاد اربعین سازمان منصوب کرد.

وی در حکم خود آورده است:

«باسمه تعالی

برادر گرامی جناب آقای جواد شیخ اکبری

نظر به مراتب تعهد و تجربه ارزنده جنابعالی به موجب این حکم شما را به عنوان مشاور رییس سازمان و رییس ستاد حج و زیارت و ستاد اربعین سازمان منصوب می‌کنم.

سیاستگذاری جامع در امور حج و زیارت سازمان و انجام هماهنگی‌های لازم با حوزه‌های مربوطه و نهادها و دستگاه‌های مسؤول و سازمان حج و زیارت و توجه ویژه‌ به ظرفیت‌های راهپیمایی عظیم اربعین و جریان‌سازی رسانه‌ای و هم‌افزایی ظرفیت‌های سازمانی از مهمترین وظایف این ماموریت است.

از خداوند متعال موفقیت روزافزون شما را در پیشبرد اهداف و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسألت دارم.

از زحمات خالصانه حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای موسوی مقدم در طول دوره تصدی مسئولیت ستاد حج و زیارت سازمان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.»

کد خبر 6086090 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • برگزاری نوبت اول کنکور سراسری با حضور ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی
  • آغاز طرح راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • ۴۰۰ زائر کهگیلویه و بویراحمدی به عتبات عالیات اعزام شدند
  • شیخ اکبری، رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • شیخ اکبری رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین صدا و سیما شد
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • اعزام ۷ کاروان عتبات عالیات عراق از کهگیلویه و بویراحمد
  • ارتباط ستاد بازسازی عتبات با فعالین اقتصادی مغفول مانده است