Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@17:56:39 GMT

برآورد ضرر جنگ تجاری ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۵۲۵۰

برآورد ضرر جنگ تجاری ترامپ

به گزارش جام نیوز به نقل از روزنامه اسپانیایی ABC با استناد به نشست سالانه صندوق بین المللی پول ضررهای وارده به اقتصاد جهانی ناشی از جنگ تجاری ترامپ برآورد شد.

در صندوق بین المللی پول، اطلاع داده شد که جنگ تجاری ایالات متحده که رئیس جمهور دونالد ترامپ به راه انداخته است،1.52 تریلیون دلار ضرر ببار آورده است و در دراز مدت ایالات متحده نیز به شدت آسیب خواهد دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که در صندوق بین المللی پول اعلام شد، در بدترین حالت، بازار جهانی 17 درصد کاهش خواهد یافت و تولید ناخالص داخلی جهان نیز به میزان 1.9 درصد کاهش خواهد یافت.

بنابراین، اقتصاد جهانی باید د رانتظار شوک شدیدتری در مقایسه با بحران مالی سالهای 2008-2009 باشد.

علاوه بر این، کارشناسان صندوق بین المللی پول معتقدند که اقتصاد جهانی تا به امروز به طور کامل اثرات حمایت گرایی دولت ترامپ را احساس نکرده است. به همین دلیل تجارت بین المللی در سال 2019 با بزرگترین چالش ها مواجه خواهد شد.

در حال حاضر، انتظار می رود که رشد تجارت جهانی 3.9 درصد باشد، که نیم درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. با وجود این، کارشناسان صندوق بین المللی پول معتقدند که این رقم باید 0.2 درصد دیگر کاهش یابد.

در کوتاه مدت، بزرگترین آسیب ناشی از جنگ تجاری متوجه چین خواهد شد، اما در دراز مدت ایالات متحده بیشترین آسیب را متحمل خواهد شد.

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ترامپ اقتصاد جهانی جنگ تجاری صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

به گزارش قدس آنلاین، بهای هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۳۶۹ دلار  رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۸۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی که کشورهای غربی خواستار خویشتن‌داری در پاسخ به حمله ایران شدند، اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات خود را در مورد نحوه دفاع از خود خواهد گرفت.

نظرسنجی فدرال رزرو نشان داد که فعالیت‌های اقتصادی ایالات‌متحده از اواخر فوریه تا اوایل آوریل اندکی افزایش یافت و این نگرانی در بین شرکت‌ها وجود داشت که پیشرفت در کاهش تورم متوقف شود.

بر اساس گزارش رویترز، لورتا مستر، رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند گفت که انتظار دارد فشارهای قیمتی در سال جاری کاهش یابد و به فدرال رزرو اجازه دهد تا هزینه‌های استقراض را کاهش دهد اما تنها زمانی که مطمئن باشد که تورم به طور پایدار به هدف دو درصدی خود می رسد. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۸.۲۸ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۹۴۰.۵۵ دلار رسید و پالادیوم به ۱۰۲۶ دلار و ۲۵ سنت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • تخلیه التهاب بازار ارز و طلا و تداوم کاهش قیمت‌ها
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • تسلا ۱۰ درصد کارکنان جهانی خود را اخراج می‌کند
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹