Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:55:34 GMT

ورزش باستانی در زندان های کشور آموزش داده می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۰۹۵۲۵۵

ورزش باستانی در زندان های کشور آموزش داده می شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل فرهنگی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور گفت: ترویج ورزش باستانی در زندان ها جزو اولویت اساسی برنامه های فرهنگی این سازمان است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا رستمی روز سه شنبه در دیدار با حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی افزود: ذکر خدا با ترویج این ورزش همیشه برای زندانیان تکرار و فرد با فضایل اخلاقی و پهلوانی آشنا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: ورزش یکی از برنامه های تاثیرگذار در رشد و تعالی زندانیان است و این امر در قالب جشنوارهای ورزشی مختلف دنبال می شود.
وی از آموزش مستمر نماز در زندان های کشور نیز خبر داد و افزود: آشنایی با قرآن و درک صحیح مفاهیم کلام وحی، اجرای آموزش ها و برنامه های هنری با توجه ویژه به آموزه های دینی و اجرای جشنواره های فرهنگی از دیگر اقدام های سازمان زندان ها به شمار می رود.
مدیرکل فرهنگی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور در دیدار با امام جمعه ماکو نیز گفت: محیط زندان ها طوری است که افراد به راحتی تحت تاثیر توطئه های و ترفندها قرار می گیرند که امیدواریم با همکاری علما و کارکنان زندان شاهد افزایش معنویات در زندان ها باشیم.
رستمی ادامه داد: از روحانیون شاغل در زندان ها خواسته ایم تنها به آموزش احکام بسنده نکنند زیرا از اولویت های ما در زندان ها ایجاد عشق به خداوند، عشق به ائمه معصومین و عشق به روحانیت و ارزش های انقلابی است که در دل زندانی رشد کند.
حجت اسلام سیدرضی شکوری امام جمعه خوی و سیدمحمد هاشمی امام جمعه ماکو نیز در این دیدارها با اشاره به اینکه شغل زندانبانی جزو مشاغل سخت و حساس است، گفت: اگر برنامه های صحیح فرهنگی در جامعه اجرا شود، شاهد کاهش جمعیت کیفری زندان ها خواهیم بود و این امر باید در سرلوحه اقدامات مسوولان فرهنگی زندان ها باشد.
به گزارش ایرنا هیات فرهنگی سازمان زندان ها در راستای بررسی فعالیت های فرهنگی به مدت سه روز در آذربایجان غربی حضور دارند.
ورزش زورخانه ای از ورزش های باستانی ایرانیان است که با فرهنگ متعالی مردم ایران گره خورده است.
8137/7129/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زندان ها ورزش باستاني آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج

به گزارش ورزش سه و به نقل از رسانه اطلاع رسانی وزارت ورزش،  در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رییس فدراسیون فوتبال آمده است: «همان‌طور که مطلع هستید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و هم‌چنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و هم‌چنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم کرده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

هاشمی در این نامه تاکید کرده است: «معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و هم‌چنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تأکید کنم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همان‌طور که بارها تأکید کرده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

و اما درخواست وزیر: با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و هم‌چنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث این‌چنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

در پایان نامه قید شده: بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • آثار باستانی تپه «علی‌کش» نشان از ارتباطات اجتماعی با همسایگان دارد
  • نامه هشدار دهنده وزیر ورزش خطاب به تاج