Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: ۱۸۵ واحد صنعتی ذوب ضایعات غیر مجاز در اراک وجود دارد. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، رضا میرزایی بعد از ظهر امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوا با اشاره به حساسیت مردم و استان بر روی کاهش آلودگی شهر اراک اظهار داشت: چشم امید مردم به این جلسات و مصوبات آن است تا با اجرایی شدن آن سبب کاهش بار آلودگی هوا شود، با توجه به پیگیری‌های انجام شده هم اکنون 42 دیگ از 750 دیگ قدیمی ایرالکو باقی مانده است این تعداد از 10 درصد کمتر است اما شرکت ایرالکو به تعهدات خود برای خروج دیگ‌های قدیمی عمل نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسئله مهم بریای سازمان محیط زیست جمع‌آوری دیگ‌هایی فاقد قابلیت ردگیری و اندازه‌گیری است، آخرین مهلت برای ایرالکو 30 آبان ماه امسال است، در مورد کاهش آلودگی هوا اقداماتی جدی انجام شده است که سبب شده است در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  19 درصد کاهش آلودگی داشته‌ایم.

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که در 6 ماه نخست امسال روز ناسالم برای تمام گروه‌ها وجود نداشت، میزان آلودگی شهر با توجه به اقداماتی مثل توزیع سوخت پاک در سطح کلان شهر اراک، گاز سوز کردن کوره‌های آجرپزی در کنار شهر و جمع‌آوری صنایع آلاینده اطراف شهر کاهش یافته است.

میرزایی ادامه داد: از 185 صنایع ذوب ضایعات غیرمجاز تاکنون 25 واحد آلاینده غیرمجاز حاشیه شهر اراک مجوز دریافت کرده‌اند برای سنجش پارامترهای آلایندگی می‌توان از سامانه سنجش آلودگی کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به صحت آلوده بودن دشت شازند گفت: این دشت در سال 86 به سبب شکستن خط لوله انتقال نفت دچار آلودگی شد، در آن زمان پیگیری‌های انجام شده به نتیجه نرسید، باتوجه به پیگیری‌های قانونی چند شرکت‌های موجود در دشت شازند مجاب به اجرا کردن طرح جامع محیط زیست شدند، تا کنون پنج چاه حفر شده است در آینده این تعداد به 50 می‌رسد و نگرانی‌ها برای پایش آب و خاک آن منطقه برطرف می‌شود.

مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: این چاه‌ها تحت عنوان چاه‌های پایش در اختیار محیط زیست و آب منطقه‌ای برای نمونه‌برداری قرار می‌گیرد در این طرح منشا آلودگی و نوع آنها مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی

علیرضا قره حسنلو در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن درخواست استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای ایجاد تصفیه خانه‌های لوکال در سطح شهرها و روستاها اضافه کرد: از این طریق می‌توانیم بسیاری از معضلات محیط زیستی را برطرف کنیم.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده توسط شورای عالی امنیت ملی، برخی روستاها به تصفیه خانه‌های لوکال نیاز دارند که آبریز آنها در سطح رودخانه‌های کرج و شهر شاهرود سرازیر نشود که تصفیه خانه‌های لوکال می‌توانند این آلودگی‌ها را کاهش دهند.

رئیس شورای اسلامی استان البرز عنوان کرد: با توجه به اینکه گاهاً بیش از ۷۰ درصد آلودگی هوا به دلیل استفاده از وسایل نقلیه فرسوده است، نیاز داریم نگاه ویژه ای به موضوع محیط زیست شود و برای بهسازی این ناوگان از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست استفاده کنیم.

قره حسنلو با بیان اینکه جرایم صنایع آلاینده یا مالیات سبز طی چند سال اخیر کمتر به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است، گفت: یکی از مشکلات موجود در سطح شهرک‌های صنعتی عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه است.

وی ادامه داد: غالباً پیمانکار وجود دارد اما زمین اختصاص پیدا نمی‌کند که بتوانیم از این ظرفیت برای سایت مدیریت پسماند و بازیافت استفاده کنیم. این موضوع یکی از دغدغه‌های ماست که امیدواریم با کمک و همراهی مسؤولان مربوطه اقدامات مناسب و لازم انجام شود.

رئیس شورای اسلامی استان البرز عنوان کرد: با توجه به اینکه البرز استانی پرتراکم است، نیاز به محلی برای دپوی نخاله‌های ساختمانی هستیم اما زمین مناسب نداریم که درخواست می‌کنیم، در ضوابط و مقررات این حوزه یک بازنگری انجام شود.

قره حسنلو با اشاره به اهمیت ایجاد خانه‌های محیط زیست به صورت عملیاتی مطرح کرد: قبلاً ما درخواست و تفاهم نامه همکاری را با اداره کل محیط زیست البرز امضا کردیم و اکنون آماده‌ایم که ایجاد خانه‌های محیط زیست را در سطح شهرها و روستاها با حضور افراد متخصص پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا در قالب طرحی از سوی شورای عالی استان‌ها، نسبت به در نظر گرفتن ساختاری برای ادارات محیط زیست شهرداری‌ها اقدام شود تا بتوانیم گام‌های مؤثری با همکاری اداره کل حفاظت محیط استان در این حوزه برداریم.

رئیس شورای اسلامی استان البرز با توجه به حفاظت شده بودن زمین‌ها در جاده چالوس گفت: درخواست ما این است که زمینی به دهیاران واگذار شود تا بتوانند در آن نسبت به تفکیک زباله و هدایت زباله‌های تر به سمت حلقه دره اقدام کنند.

قره حسنلو با اشاره به اینکه با استقرار دستگاه زباله سوز نیز می‌توانیم بوی نامطبوع زباله‌ها را از بین ببریم، اظهار کرد: نه فقط شهرداری‌ها و شورای اسلامی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، بلکه تمام مسؤولان باید در راستای کاهش آلودگی هوا پای کار بیایند.

کد خبر 6095488

دیگر خبرها

  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی