Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید اگر مقامات هندوراس جلوی سیل مهاجران به سوی ایالات متحده را نگیرند، واشنگتن کمک‌های مالی به این کشور را فورا متوقف می‌کند. ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ بین الملل آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا می‌گوید اگر مقامات هندوراس جلوی سیل مهاجران به سوی خاک آمریکا را نگیرند، واشنگتن دیگر هیچ کمک مالی به این کشور انجام نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ، این مطلب را طی پیامی توئیتری اعلام کرد. در پیام دونالد ترامپ آمده است که این سیاست به صورتی فوری اجرایی خواهد شد.

در نوشته توئیتری ترامپ آمده است:

ایالات متحده قویا به رئیس جمهوری هندوراس اطلاع داده است که اگر کاروان بزرگی از مردم که رو به سوی ایالات متحده دارند متوقف نشده و به هندوراس بازگردانده نشوند، هیچ پول یا کمک دیگری به هندوراس اعطا نخواهد شد، این سیاست به صورت فوری اجرایی می‌شود!

یکی از شعارهای تبلیغاتی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مقابله با ورود مهاجران به ایالات متحده بوده است.

تلاش دولت ترامپ برای اعمال محدودیت بیشتر علیه مهاجرانآمریکا تعدادی از مهاجران را بدون کودکان آنها اخراج کردترامپ بر اخراج سریع مهاجران غیرقانونی از آمریکا تاکید کردترامپ: اجازه نمی‌دهم آمریکا کمپ مهاجران باشد

 

انتهای پیام/

R1016168/P36447/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا دونالد ترامپ اخبار آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۰۹۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ داخلی و پیش‌بینی احتمال فروپاشی آمریکا

نیویورک تایمز بزرگترین روزنامه آمریکایی مقاله‌ای تحت عنوان «جنگ داخلی و پیش‌بینی وحشتناک فروپاشی آمریکا» - از میشل گلدبرگ منتشر کرد که در آن نویسنده احتمال وقوع جنگ داخلی و چنین رویداد‌های دراماتیکی در ایالات متحده را مورد بحث قرار می‌دهد.

گلدبرگ در مقاله خود گریزی به یک فیلم درباره جنگ داخلی آمریکا زده است. دلیل بدبینی به فیلم بلند و جدید «سقوط امپراتوری» (یا جنگ داخلی) به کارگردانی الکس گارلند این بود که در مورد یک جنگ داخلی فرضی در ایالات متحده بین نیرو‌های ترکیبی تگزاس و کالیفرنیا است. جنگ علیه دولت و شخص رئیس جمهور ایالات متحده که برای سومین دوره مجدداً انتخاب شد. نیرو‌های ترکیبی جدایی طلبان به طور پیوسته به سمت واشنگتن پیشروی می‌کنند و گروهی از روزنامه نگاران ناامید سعی می‌کنند قبل از کشته شدن رئیس جمهور با او صحبت کنند.

در عین حال، این فیلم فقط یک فیلم اکشن خوش ساخت دیگر با قربانیان خونین و دسیسه‌های سرگیجه آور نیست. به گفته منتقدان، او کاملا قانع‌کننده در این فیلم نشان داد که یک جنگ داخلی در ایالات متحده واقعاً ممکن است و بلافاصله بحثی را در رسانه‌های پیشرو در مورد این موضوع به راه انداخت. برخی حتی اشاره می‌کنند که الکس گارلند توسط یکی از اهالی پشت صحنه قدرت در ایالات متحده کارت سفید دریافت کرده است؛ آنچه را که می‌خواهید بردارید، اما نکته اصلی را بیان کنید.

نمایش احتمال جنگ داخلی و فروپاشی آمریکا روی پرده سینما

میشل گلدبرگ می‌نویسد: «وقتی می‌خواستم فیلم جدید و شگفت انگیز الکس گارلند را ببینم، انتظار داشتم که از غیرقابل قبول بودن سناریوی او عصبانی باشم. اما او به خوبی شرایط فعلی و احتمالی بعد از انتخابات را نشان داد.»

با این حال، در یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۲، ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که جنگ داخلی حداقل تا حدودی محتمل است خشونت سیاسی پس از انتخابات آتی به طور چشمگیری افزایش می‌یابد و در نهایت از کنترل خارج می‌شود. 

به گفته گلدبرگ، تفسیر این فیلم نوعی پیش بینی چگونگی فروپاشی یک کشور به اصطلاح در حال شکوفایی زیر بار بازگشت دونالد ترامپ دشوار نیست. وقتی "جنگ داخلی" آغاز می‌شود، رئیس جمهور آمریکا - مردی که بعداً با بنیتو موسولینی، نیکولای چائوشسکو یا معمر قذافی مقایسه خواهد شد - یک سخنرانی خشونت آمیز انجام می‌دهد. او به دروغ می‌گوید: «اکنون ما به پیروزی نزدیک‌تر هستیم.» نویسنده مقاله خاطرنشان می‌کند: برخی از هم اکنون این را بزرگترین پیروزی در تاریخ بشریت می‌دانند.

دودستگی سرآغاز جنگ داخلی در آمریکا

این واقعیت که دوگانگی در ایالات متحده می‌تواند به پیامد‌های دراماتیک تبدیل شود، نه در فیلم، بلکه در زندگی واقعی، قبلاً توسط متحدان ایالات متحده مطرح شده است. سرآغاز این دوگانگی در عصر نوین  چهار سال قبل و در ماجرای یورش هواداران ترامپ به کنگره بود.

بیشتر بخوانید:

بیش از آنچه انتظار داریم به جنگ داخلی نزدیک شدیم

پورتال انگلیسی UnHerd می‌نویسد: «اکنون که وحشت و نفرت بیشتر و بیشتر در آمریکا در حال گسترش است، آیا چشم انداز وحشتناک جنگ داخلی در جامعه فعلی ما تا این حد غیرقابل تصور است؟ هیچ یک از ما دقیقا نمی‌دانیم که یک جنگ داخلی چگونه می‌تواند ادامه یابد. در قرن بیست و یکم این اتفاق تکراری از وقایع دهه ۱۸۶۰ نخواهد بود، زیرا امروز ما تقسیم بندی واضحی به دو قسمت نداریم - درگیری‌ها در داخل هر شهر، در داخل هر ایالت، وجود دارد  چه شهرهای آبی (دموکرات) و چه شهرهای قرمز (جمهوری خواه). شکاف اجتماعی و پیچیدگی درگیری ها صرفا مربوط به دموکرات ها و جمهوری خواهان نیست؛ در سال ۱۹۳۶ حتی ارتش نیز به دو بخش تقسیم شد. در سال ۲۰۲۰  مرگ جورج فلوید و اکنون در ارتباط با تظاهرات ضد اسرائیلی می تواند زمینه ساز اختلافات میان آمریکایی ها شود.

واقعیت این است که به محض اینکه مردم تصمیم بگیرند که دیگر نمی‌توانند با هم زندگی کنند، یا زمانی که شهروندان به بلوک‌های کاملاً متضاد تقسیم می‌شوند، دیگر نمی‌توان دقیقاً پیش بینی کرد که درگیری چگونه آغاز می‌شود. 

هیچ کس منکر این نیست که آمریکا به طور چشمگیری تقسیم شده است. اما کسانی هستند که قبلاً شروع به صحبت در مورد سناریوی آینده به صورت عملی کرده اند. نمونه آن انتخابات آتی در آمریکاست.

از آنجایی که ترامپ همچنان در بیشتر رتبه‌بندی‌ها از بایدن ضعیف تر بوده است، حتی تغییر او به هر نامزد دیگری پیروزی برای دموکرات‌ها نخواهد بود چراکه بایدن دموکرات نیز به چهره ای منفور در میان آمریکایی ها تبدیل شده است و آمریکایی ها حتی قادر به انتخاب از میان بد و بدتر نیستند.

سرهنگ بازنشسته داگلاس مک گرگور، دستیار سابق وزیر دفاع ایالات متحده در دولت ترامپ معتقد است تحولات عجیب در آمریکا به یکباره رخ خواهد داد؛ به زودی یکباره تمام بانک‌های بزرگ در ایالات متحده بسته می‌شود، که توسط نخبگان جهانی سازماندهی شده است، بانک‌ها حداقل برای سه هفته بسته خواهند شد و سپس دولت بایدن حکومت نظامی را اعمال  و لغو خواهد کرد. 

 مک گرگور اعتقاد دارد که نخبگان جهانی گرا در حال طراحی نقشه فروپاشی صنعت بانکداری هستند که منجر به یک بحران مالی جهانی و فروپاشی کل صنعت بانکداری خواهد شد.

با این حال، مک گرگور مشخص نکرد که آیا برنامه‌های موذیانه نخبگان جهانی که توسط او بیان شده است، اطلاعات داخلی است یا طبق پیش بینی آنها. اما اگر آنچه مک گرگور پیش‌بینی می‌کند واقعاً اتفاق بیفتد، مطمئناً منجر به اعتراضات گسترده به خصوص در میان هواداران ترامپ و نظام سرمایه داریه آن خواهد شد که ممکن است به یک جنگ داخلی واقعی در ایالات متحده منجر شود.

در همین راستا یادآوری می‌کنم که ژنرال‌های بازنشسته آمریکایی پل ایتون، آنتونیو تاگوبا و استیون اندرسون در سال ۲۰۲۱ اظهار داشتند که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴، وضعیت در ایالات متحده ممکن است به وضعیت جنگ داخلی تبدیل شود. به نظر آنها، اختلافات سیاسی ممکن است منجر به تقسیم نیرو‌ها به دو اردوگاه متضاد و بروز جنگ داخلی شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تحولات اوکراین| کودکان در مدارس برای جنگیدن آماده می‌شوند
  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • جنگ داخلی و پیش‌بینی احتمال فروپاشی آمریکا